استایل کژوال چیست؟

استایل کژوال Casual به معنای راحتی است. یعنی لباسی که برای فصل است را نپوشید. بلکه با کم و زیاد کردن لباس ها آن را مناسب فصل کنید. سبک کژوال یک سری لباس پایه و اصلی دارد. در واقع این استایل همان استایل خیابانی است. این سبک از استایل کلاسیک خارج شده است اما در عن حال موقر است.

استایل کژوال از یک باشگاه ورزشی در شهری کوچک واقع در اسکاتلند بوجود آمد. آن ها یک استایل فوتبالی مشخصی را برای بازیکنان خود مطرح کردند. تمرکز آن ها در انتخاب لباس روی راحتی و سبکی بود. با شروع این تفکر به مرور زمان سبک کژوال بوجود آمد.

لباس های پایه برای یک کژوالیست

سبک کژوال دارای لباس های مشخصی است. که هر کسی که طرفدار این استایل است. باید آن ها را در کمد خود داشته باشد. برخی از این لباس های پایه و اصلی عبارتند از:

تی شرت

تی شرت یقه گرد ساده لباسی است که می توان در تمام فصول از آن استفاده کرد. وجود این نوع تی شرت در بین لباس های یک کژوالیست ضروری است. معمولا رنگ تی شرت سفید، طوسی و مشکی است. زیرا این رنگ ها را به راحتی می توان با دیگر رنگ ها ست کرد.

شلوار جین

شلوار جین را می توان با هر رنگ لباسی ست کرد. وجود یک شلوار جین با کیفیت و راحت می تواند استال کژوال زیبایی برای شما بسازد. رنگ شلوار تفاوت چندانی ندارد. اما استفاده از جین های تیره پیشنهاد می شود. زیرا هماهنگ کردن آن با دیگر رنگ ها راحت تر است.

کفش کتانی

کفش کتانی برای استفاده روزانه بسیار راحت است. استفاده از هر نوع کتانی برای سبک ژوال جایز است. باتوجه به سلیقه می توان از کتانی های طرح ورزشی و یا کتانی ها جیر و چرم استفاده کرد. در انتخاب کتانی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انواع استایل کژوال

استایل کژوال مانند دیگر استایل های مینیمال ، مونوکروم و یا ماکسیمال انواع مختلفی دارد. در هر یک از آن ها قوانینی حاکم است. که نشان دهنده سبک کژوال می باشد.

کژوال بیزینسCasual- Business

یک سبک از رایج ترین استایل های کژوال است. که هماهنگی بین کلاسیک های سنتی و آزادی را نشان می دهد. پوشیدن یک پلیور ساده روی پیرهن مردانه با شلوار کتان، نمونه ای از استایل کژوال بیزینس برای آقایان است. استفاده از یک کت ظریف از جنس کتان و پیرهن مردانه به همراه شلوار جین و یا کتان، ست مناسبی برای خانم ها می باشد.

کژوال اسمارت Smart-Casual

طرفداران این سبک بیشتر جوان ها هستند. این سبک از استایل کژوال توسط جورجیو آرمانی بنیان گذاری شده است. پیرهن های آستین کوتاه، شلوار جین، شلوار کتان، کفش اسپرت، کفش کتانی از جماه لباس هایی است که در سبک کژوال اسمارت استفاده می شود.

اکسسوری هایی مثل: ساعت های مچی اسپرت، ساعت های بند چرم، گوشواره های فلزی و شال های تزئینی در این سبک طرفداران بسیاری دارد. سبک کژوال اسمارت را تقریبا می توان در تمام محیط ها استفاده کرد.

کژوال استریت Street- Casual

سبکی محبوب در استایل کژوال که برای استفاده از آن هیچ محدودیتی وجود ندارد. نکته مهم در این استایل انتخاب لباس با رنگ هایی است که هارمونی لازم را داشته باشند.

کژوال اسپرت Sport-Casual

استفاده از یک سری لباس های مشخص در این سبک بسیار زیاد است. این لباس ها عبارتند از: لباس های جین، شلور لگ، کفش کتانی، لباس های بافتنی، کلاه، هودی و سویشرت

کژوال شیک Casual Chic

این سبک توسط یک طراح ایتالیایی به نام نینو سروتی بنیان گذاری شده است. در این سبک یک عنصر کاملا رسمی با یک عنصر کاملا غیر رسمی ترکیب

می شود. برای مثال پوشیدن شلوار پارچه ای با یک بلوز کاملا زنانه و یا پوشیدن کت چرم با شلوار جین یا کتان.

اهمیت جنس پارچه

یکی از نکاتی که در هرنوع استایلی مورد توجه قرار می گیرد. نوع و جنس پارچه است. لباس هایی که در استایل کژوال استفاده می شود. معمولا پارجه های نرم و لطیف دارند. همچنین برخی از آن ها خاصیت کشی دارند. زیرا کشی بودن پارچه باعث می شود حرکت بدن راحت تر باشد.

پارچه های کتان، جین، پنبه و کشباف از پرطرفدارترین پارچه ها در استایل کژوال هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.