تاریخچه برند کلوین کلین

کلوین کلین یک خانه مد آمریکایی فعال در عرصه تولید عطر و ادکلن، لباس، لوازم آرایش و… است. که اکنون متعلق به شرکت پی وی اچ می‌باشد.

کلوین در ۱۹ نوامبر سال ۱۹۴۲ به دنیا آمد و تحت تأثیر مادرش شیفته هنر و دنیای مد شد. کلوین، جوان گوشه‌گیری که خودش طراحی و دوخت و دوز را آموخت، ادعا می‌کند که همیشه می‌دانسته که می‌خواهد طراح لباس شود. او در سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۲ در مؤسسه مد و فشن نیویورک به تحصیل در حوزه طراحی لباس پرداخت.

او بعد از تحصیل به مدت دو سال به عنوان دستیار به طراحی و دوخت لباس برای برندهای مختلف ادامه داد. تا زمانی که در سال ۱۹۶۸، در سن ۲۶ سالگی، کلوین کلین با همکاری و شراکت دوست دوران کودکی اش Barry Schwartz با اندوختهٔ دو هزار دلار و ده هزار دلار شرکت خود را راه اندازی کرد. آنگاه به جوان‌ترین طراح موفق آمریکایی تبدیل شد.

شروع موفقیت کلوین کلین

اولین سفارش آنها کاملاً تصادفی اتفاق افتاد. وقتی که Bonwit یکی از مشتریانی که قصد خرید از مجتمع تجاری titan را داشت مسیر را گم کرد و وارد کارگاه کلین شد. وی تحت تأثیر برش‌های کت‌های او قرار گرفت و سفارشی به مبلغ ۵۰ هزار دلار را به ثبت رساند.

استایل راحت و شیک کلوین کلین مد آمریکایی را با مد روز پاریس پیوند زد. او به‌تنهایی عطش و شور طراحی شلوارهای جین در دههٔ هفتاد را به وجود آورد و انقلابی در شیوهٔ تبلیغات در دههٔ هشتاد میلادی ایجاد کرد.

امروزه نام او با دامنهٔ گسترده‌ای از محصولات، از لباس‌های زیر گرفته تا عطرهای خوشبوی بی‌نظیر آورده می‌شود. طراحی‌های بی‌نظیر و تیزهوشی بسیار او در زمینه کسب وکار منجر به ساخت امپراطوری عظیم مد و فشن شده‌است.

شهرت کلوین کلین

کلوین کلین یا Calvin Klein با طراحی و دوخت لباس‌های زیبا برای زنان جوان آمریکایی به یکی از معروف‌ترین طراحان مد تبدل شد. مدت کوتاهی پس از آن، مردان رفته رفته جذب طرح‌های کلوین کلین شدند، که در هماهنگی با سلامتی و تناسب اندام بود، موجی که آمریکا آن زمان را درنوردیده بود.

سال ۱۹۷۸ سال بسیار پرکاری برای او بود. در این سال او طراحی لباس‌های مردانه و جین را آغاز کرد و اولین عطر خود با نام Calvin Klein را به بازار عرضه کرد و عکس او بر روی جلد مجله نیوزویک چاپ شد.

با اینکه در دهه ۱۹۸۰ از جین طراحی شده او به دفعات کپی‌برداری شد؛ ولی او توانست شهرت و محبوبیت نام خود را همچنان حفظ کند.

کلوین کلین همکاری با مطبوعات

مجله‌های معروف، آگهی‌های او رامی پذیرفتند و موجب جلب مشتری بیشتر برای او و بالا رفتن تیراژ مجله خود می‌شدند. مجموعه ای از آگهی‌های بازرگانی با شعار «هیچ چیز بین من و لباس‌های کلاینم نیست» توانست خط جدید جین‌های تنگ کلوین کلین را در سرتاسر آمریکا محبوب کند و تنها در اولین هفته دویست هزار جفت بفروشد.

در این دهه کلوین کلین جوایز بسیار زیادی را از جمله جایزه بهترین طراحی لباس را از انجمن مد و لباس ایالات متحده دریافت نمود.

فراز و نشیب‌های برند کلوین کلین

کلوین کلین در سال ۱۹۹۲ با ورشکستگی مواجه شد اما با تلاش و پشتکار بسیار زیاد از این شکست گذر کرد. شرکت کالوین کلین به قاچاق گسترده کوکایین در سال‌های طولانی گذشته متهم گردید. به علاوه، مدیران این شرکت به دلیل استفاده از تصاویر استفاده شده برای تبلیغات سال هاست که مورد اتهام فعالان اجتماعی قرار می‌گیرند.

سرانجام کلوین کلین

در سال ۲۰۰۲ توسط کمپانی Philips Van Heusen خریداری شد و کلوین کلاین به عنوان مدیر هنری این مجموعه انتخاب گردید. البته این خرید هرگز به معنای پایان عمر آن نبود و حتی نام کلوین کلاین نیز تغییر نکرد.

در سال ۲۰۰۳ کلوین، فرانسیسکو کوستا طراح برزیلی را برای لباس‌های زنانه و ایتالو زوچلی را برای طراحی لباس‌های مردانه استخدام کرد. هنرمندان زیادی تاکنون در مراسم اسکار، لباس‌های طراحی شده توسط کلوین کلاین را بر تن داشته‌اند. کلوین هنوز هم هر سال مجموعه لباس‌های بسیار زیبایی ارائه می‌کند.

کلوین کلین بیش از همه برای تبلیغات جالب لباس زیر و شلوارهای جین خود معروف است، البته برند CK کالوین کلین انواع محصولات ازعینک آفتابی تا ملافه را شامل می‌شود.

کلوین به جوانان توصیه می‌کند:

«در نهایت شما باید اعتمادبه‌نفس داشته باشید. شما نیاز دارید که مردم به شما اعتقاد داشته باشند. شما باید یک رهبر خوب باشید. حتی اگر نامطمئن و مشکوک هستید، آن را نشان ندهید.»

محصولات این کمپانی فروش بسیار خوبی در اروپا و آمریکا دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.