نکات خرید کرم پودر

یک آرایش زیبا نتیجه یک کرم پود مناسب است. بعد از اینکه پوست خود را مرطوب کردیم و ضدآفتاب زدیم، اولین قدم برای شروع آرایش استفاده از کرم پودر است در نتیجه بسیار مهم است که در انتخاب کرم پودر دقت داشته باشیم. در این قسمت ما به شما چند نکته مهم و اصلی را در انتخاباین محصول آرایشی معرفی خواهیم کرد.

رنگ و نوع پوست و انتخاب کرم پودر

  • ابتدا باید رنگ پوست خود را بشناسید و متناسب با رنگی که دارد، رنگ کرم پودر را انتخاب کنید.
  • شما باید نوع پوستتان را بشناسید باید بدانید که پوستتان از نوع چرب، خشک، مخلوط یا معمولی است.
  • اگر پوستی چرب دارید باید هنگام خرید به عبارت( Oil Free) بدون روغن، یا کلمه ( Matt ) مات کننده، دقت داشته باشید چراکه کرم پودری که دارای چربی باشد نه تنها موجب براق نشان دادن پوست شما می شود بلکه باعث جوش های بیشتری نیز می شود.
  • برعکس اگر پوست خشکی دارید باید کرم پودری را انتخاب کنید که که روغنی باشد تا با حالت برقی که بر روی پوست شما ایجاد میکند، پوست صورتتان را باطروات و شاداب نشان دهد.
  • اگر قسمت T شکل صورت (چانه، روی بینی و پیشانی) چرب و همیشه شامل جوش های زیر پوستی باشد و قسمت های دیگر صورت خشک، یعنی دارای پوست مخلوط هستید. در این صورت بهتر است که برای قسمت های چرب از کرم پود بدون روغن و برای قسمت های خشک از کرم پودر روغنی استفاده کنید. حالا وقتشه اینو بخونی :   نحوه استفاده صحیح از بیوتی بِلِندِر
  • افرادی که دارای پوستی نرمال هستند شرایط راحتتری در انتخاب کرم پود دارند چراکه پوستشان از رطوبت و چربی کافی و به اندازه برخوردار است.

رنگ کرم پودر و انتخاب مناسب آن

برای انتخاب رنگ بهتر است زمانی که میخواهید این محصول آرایشی را تست کنید در قسمت بالای خط فک مقداری از آن را بزنید و رنگ قسمتی که برای تست انتخاب کردید را با رنگ گردنتان مقایسه کنید. رنگی برای شما مناسب است که کمترین تضاد را بین خط گردی صورت و گردن ایجاد کند. در اصل بین رنگ صورت و گردن نباید تفاوت آشکاری به چشم آید.

اما حالا که با قوانین مربوط به خرید کرم پودر آشنا شدید باید تفاوت میان این نوع کرم و کانسیلر را هم بدانید تا هر کدام را در جایگاه و به اندازه ای که باید استفاده کنید.

کانسیلر نیز نوعی کرم پود است. اما از کرم پودر بافت و پوشش سنگین تری دارد. در نتیجه مانند کرم پودر جایز نیست که در همه قسمت های صورت از کانسیلر استفاده کنید. وظیفه کرم پودر این است که به صورت شما حالتی یک نواخت و صاف دهد اما کانسیلر تنها برای قسمت هایی است که به پوشانندگی بیشتری نیاز دارد؛ برای مثال گودی زیر چشم، لک ها، جوش های بزرگ و یا جای جوش یا زخم. بهتر است اول کرم پودر را به صورت بزنید و بعد روی آن در قسمت هایی که نیاز است کانسیلر را استفاده کنید.                     ارزیابی کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.