زیباتر شدن بدون آرایش

به نظر من آرایش کردن مانند لباس پوشیدن در هر جایگاهی متفاوت است. همان‌طور که ما هر لباسی را در هر جایی نمی‌پوشیم پس نیازی هم نیست در هرجایی آرایش داشته باشیم. لباس‌هایی که برای مهمانی انتخاب می‌کنیم رسمی هستند و شاید پوشیدنشان کار راحتی هم نباشد اما امکان ندارد همان لباس را در خانه یا موقع بیرون رفتن برای قدم زدن بپوشیم.

آرایش کردن هم به همین صورت است لزومی ندارد در هرموقعیتی آرایش داشته باشیم و اما همان‌طور که ترجیح می‌دهیم لباس راحتی که در خانه می‌پوشیم مرتب و تمیز باشد در مکان‌ها یا موقعیت‌هایی که به آرایش نیاز نداریم بهتر است پوستی شاداب و سالم و تمیز داشته باشیم.

در این متن به شما راهکارهایی را معرفی خواهیم کرد که با انجامشان می‌توانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید و حتی زمان‌هایی که آرایش ندارید چهره شما شاداب و زیبا به نظر برسد.

مرطوب‌کننده رنگ دار حاوی ضدآفتاب

می‌توانید برای استفاده روزانه یا برای محل کار یا دانشگاه به جای استفاده از فاندیشین‌های سنگین و چرب از کرم‌های روزانه ای که دارای مرطوب‌کننده آبرسان و ضدآفتاب و همچنین کمی رنگی هستند استفاده کنید. هم به پوستتان کمی رنگ می‌دهید و هم به آن آب رسانی کرده‌اید و در مقابل آفتاب از آن محافظت می‌کنید. بی بی کرم‌ها گزینه مناسب برای مصرف روزانه و همچنین مراقبت از پوست هستند.

یک فنجان ویتامین سی داغ

یک فنجان آب جوش همراه لیمو بنوشید. با این کار رادیکال‌های آزاد موجود در بدن که سلامتی پوست را به خطر میندازند از بین می‌روند. سلامت پوستان حفظ می‌شود و باعث می‌شود شاداب و زیبا به نظر برسد. ویتامین سی نقش مؤثری در سلامت پوست و نیز مو دارد.

از تونر بدون الکل استفاده کنید

استفاده از یک تونر بدون الکل که جامد و کرمی باشد بعد از شستوشو صورت تأثیرات مثبتی بر پوست حتی روشن شدن آن دارد.

پوستتان را پاکسازی کنید

سعی کنید هفته ای یک بار پاکسازی پوست به وسیله مواد طبیعی و گیاهی را انجام دهید. استفاده از گلاب یا ماساژ لیمو بر روی پوست صورت یا استفاده از ماسک‌هایی که حاوی عسل باشد بهترین و ارزانترین روش برای پاکسازی پوست صورت است. مهم‌تر از همه این است که با استفاده از مواد طبیعی این کار را انجام می‌دهید.

به صورتتان دست نزنید

منظور از دست نزدن این است که در طول روز تا زمانی که نیازی نیست به پوست صورتتان دست نکشید و آن را لمس نکنید. گاهی اواقات افراد به جوش‌های ریز یا درشت یا هرگونه تغییراتی که روی صورتشان ایجاد شده‌است به قدری دست می‌زنند که خودشان باعث بدتر شدن شرایط و به تعویق انداختن روند بهبود پوستشان می‌شوند. پس بهتر است برای حفظ سلامت پوستتان زیاد به آن دست نزنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.