تاثیرات گلاب بر پوست

امروزه با توجه با این قضیه که داروهای مخصوص زیبایی و پوست و مو بسیار گران قیمت و در مواردی کمیاب نیز شده اند در نتیجه چه بهتر که از داروهای گیاهی استفاده کنیم که هم قابل دسترس و ارزان تر هستند و هم اینکه عاری از هر گونه مواد شیمیایی نیز هستند.  گلاب یکی از عرقیجات یا همان داروهای گیاهی محسوب می شود که فواید فراوانی بر روی جسم و حتا روح ما دارد و همچنین به راحتی تهیه می شود.

در این بخش می خواهیم شما را با چند فایده و کاربرد گلاب بر روی پوست آشنا کنیم.

درمان جوش و آکنه با گلاب

یکی از کاربردهای مهم گلاب درمان جوش های زیر پوستی و آکنه است. گلاب میزان pH پوست را کنترل می کند که تاثیر موثری برای درمان جوش و آکنه دارد. همچنین با باز کردن منافذ پوست و نفوذ کردن داخل این منافذ و ایجاد خاصیت ضد باکتریایی موجب می شود که میکروب و یا آلودگی در زیر پوست باقی نماند. گلاب همچنین کمک می گند تا زخم های آکنه نیز برطرف شوند.

گلاب و در مان خشکی پوست

گلاب برای درمان خشکی پوست صورت بسیار موثر است. حتا گلاب را به تنهایی نیز می توان به عنوان یک تونر طبیعی (مایع آرایشی برای پاکسازی پوست) استفاده کرد. به دلیل وجود ویتامین های A و E در گلاب که مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کنند، از خشک شدن پوست جلوگیری می کند و باعث مرطوب ماندن آن نیز می شود. با توجه به خاصیت مرطوب کنندگی و همچنین آبرسان بودن گلاب ایجاد لطافت و درخشندگی در پوست از دیگر خواص آن نیز می باشد.

گلاب یک پاک کننده آرایش

به جای استفاده از آرایش پاک کن های گران قیمت و یا شیمیایی می توانید از گلاب که ماده ای طبیعی است و برای پوستتان فواید زیادی دارد استفاده کنید و آرایشتان را پاک کنید. کافیست یک پنبه تمیز را به مقداری گلاب آغشته کنید و به آرامی بر روی صورت بزنید و آرایشتان را پاک کمید.

تاثیرات روانی استفاده ازگلاب

علاوه بر فوایدی که از این ماده ماده خوشبو برای پوستتان گفته شد می توان به تاثیرات مثبتی که بر روی خلق و خو دارد هم اشاره کرد. استفاده از گلاب به دلیل عطر خوبی که دارد باعث ایجاد آرامش می شود. همچنین اگر دچار سردرد شده باشید با اسپری مقدرا خیلی کمی از این ماده در فضا می توانید میزان درد را کاهش دهید.

می توانید هر شب قبل از خواب به یک پنبه تمیز مقداری گلاب اسپری کنید و به آرامی بر روی پوست صورتتان بکشید تا هم پوستتان را پاکسازی کنید و هم برای خلق و خویتان ایجاد آرامش کنید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.