درمان و جلوگیری از سیاهی و پف زیر چشم

یکی از مهمترین دلایل سیاهی و پف زیر چشم کم خوابی و نداشتن ساعات خوابی مشخص است. دلیل بعدی استرس های ناشی از تنش هایی است که در محیط کار و یا خانه با آنها مواجه می شویم. در ادامه برخی از روشهای جلوگیری از سیاهی و پف زیر چشم و سپس چند ماسک خانگی برای این مورد را بخوانید.

  • شبها متکای بلندتر استفاده کرد تا سر یک مقداری بالاتر قرا گیرد.
  • قاشق فلزی را در یخچال گذاشته و بعد از یک ساعت که خنک شد آن را زیر چشم قرار دهید.
  • نوشیدن آب فراوان باعث دفع سموم و نمک اضافی از بدن می شود و راه حل مناسبی برای رفع پف زیر چشم است.
  • هنگامی که ورزش می کنید با عرق کردن سموم اضافی را از بدن دفع میکنید و پوست شفاف تر و شاداب تری خواهید داشت.
  • خواب کافی داشته باشید.
  • سعی کنید تا آنجا که میتوانید از استرس و تنش دور باشید.
  • برنامه غذایی مناسب داشته باشید که در آن حتما از سبزیجات و میوه جات به میزان لازم درج شده باشد و از طرفی میزان نمک و روغن را به حداقل ممکن برسانید.

4 ماسک خانگی برای درمان سیاهی و پف زیر چشم

1. ماسک خیار و سیب و روغن بادام برای سیاهی و پف زیر چشم

خیار، سیب را به صورت پوره درآورده و چند قطره روغن بادام به آن اضافه کنید سپس آن را به مدت 18 دقیقه رو و اطراف چشم‌هایتان، بگذارید سپس با آّ ب ولرم بشویید. این ماسک برای درمتن پف زیر چشم مؤثر است.

2. بر طرف کردن سیاهی و پف زیر چشم با ماسک سیب زمینی

مقداری سیب زمینی را به صورت خام رنده کرده پنبه ای را آغشته به آن کرده و به مدت 12 دقیقه زیر و روی چشم بگذارید و سپس با آب خنک بشویید. این کار را برای یک هفته، انجام دهید.

3. ماسک نعنا و سیاهی و پف زیر چشم

چند برگ نعنا را بکوبید و روی چشم و اطراف آن به مدت یک ربع قرار دهید. نعنا باعث خنکی و رفع خستگی همچنان درمان پف زیر چشم میشود.

4. ماسک چای کیسه ای بابونه جهت رفع سیاهی و پف زیر چشم

چای کیسه ای بابونه رابه مدت چند دقیقه در آب جوش بگذارید. سپس درآورید و اجازه بدهید سرد شود. آن روی چشم‌ها گذاشته به مدت 10 تا 15 دقیقه و بعد از آن چشم‌ها را با آب خنک بشویید. این ماسک برای برطرف کردن پف زیر چشم مؤثر است.

از راههای دیگر درمان سیاهی و پف زیر چشم میتوان به تزریق چربی زیر چشم و دیگر مواردی که در مراکز زیبایی و درمانی انجام میشوند نیز اشاره نمود

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.