ماساژور سر

ماساژ سر به صورت طبیعی به وسیله انگشتان دست انجام می شود و انواع ماساژور های سر در واقع با شبیه سازی فشار و حرکت نوک انگشتان دست حین ماساژ، اقدام به ماساژ سر می کنند. این بار بخش تجهیزات پزشکی مجله نسخه اول به بررسی انواع ماساژور سر می پردازد.

ماساژور سر چیست؟

ماساژور سر در واقع دستگاه شبیه ساز فشار ملایم انگشتان دست هنگام ماساژ پوست سر است. ماساژر سر به واسطه شاخک ها یا چنگک های سرگرد خاص خود بسته به نوع ماساژر سر، ماساژ سر را انجام می دهد. ماساژور سر در هر نوعی که باشد، روی سر قرار گرفته و شاخک هایش در لابه لای موها و روی پوست مستقر می گردد سپس با حرکت های ظریف محاسبه شده، فشار ملایمی را به پوست سر وارد می کند. هر بار ماساژ سر با ماساژر سر باید حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه به طول بیانجامد تا تاثیرات مثبتی که در انتهای مقاله به آن ها اشاره می شود حاصل گردد.

 انواع ماساژور سر 

ماساژور سر در انواع دستی، مغناطیسی و برقی طراحی و تولید می شود. ماساژور سر برقی و مغناطیسی با منبع تغذیه برق شهر یا باتری کار می کند و دارای فناوری و پیچیدگی بیشتر می باشد و ماساژور سر دستی نیاز به برق و باتری ندارد، سبک و آسان در کاربری است.

انواع ماساژور سر دستی 

ماساژور های سر دستی، همه از یک مکانیزم بهره می برند. دارای شاخک هایی هستند که به یک دسته واحد متصل است و فرد با گرفتن دسته و قرار دادن شاخک ها بر پوست سر طوری که کل سر را در بر بگیرند، با اعمال فشار رفت و برگشتی به سمت پایین و بالا، پوست سر را ماساژ می دهد.

متداول ترین نوع ماساژور دستی سر، دارای یک دسته باریک و ۱۲ شاخک نازک سرگرد بلند است، کاربری راحتی دارد و بسیار سبک است.

برخی از ماساژور های دستی دارای چند ردیف شاخک و دو دسته هستند که بسته به سلیقه کاربر می تواند استفاده آسانتری داشته باشد.

بعضی دیگر دارای غلطک هایی در سر هر شاخک خود هستند که روند ماساژ را بهتر و لذت بخش تر می سازد.

برخی دیگر طراحی نزدیک به برس موی سر دارند که شاید از بعضی جهات کاربری آسان تری داشته باشد.

 و در آخر، نوعی ماساژور سر دستی هم هست که تحت عنوان برس شامپو هم از آن نام برده می شود، با مراجعه به مقاله انواع برس موی سر می توانید با این وسیله بیشتر آشنا شوید.

ماساژور سر مغناطیسی

این نوع ماساژور سر، وسیله ای مابین ماساژور سر دستی و ماساژور سر برقی است. به این شکل که دارای ظاهری شبیه ماساژور دستی سر یعنی یک دسته و چند شاخک سر گرد است ولی در دسته خود یک موتور کوچک لرزاننده(ویبراتور)دارد که بعد از قرارگیری روی سر فرد نیازی به جابه جایی آن نیست و به محض روشن شدن لرزش را به کل پوست سر انتقال می دهد.


ماساژور سر برقی، دارای الکتروموتوری است که در انواع مختلف با طراحی و مکانیزم گوناگون به پوست سر فشار ملایمی معادل فشار سر انگشتان هنگام ماساژ سنتی وارد می سازدانواع ماساژور سر برقی 

ماساژور سر برقی چنگک دار

ماساژر سر چنگک دار، متداول ترین نوع ماساژر سر برقی است که خود به صورت ساده دارای یک مجموعه چنگک ایمن و سرگرد و یک دسته می باشد که به واسطه باتری قابل شارژ موتور الکتریکی درونش روشن و چنگک ها را به حرکت وا میدارد و فرد کاربر باید با دست خود مجموعه ماساژر را روی سطح سر جا به جا کند تا همه جای پوست سر ماساژ داده شود.

کلاه ماساژور سر

نوع پیشرفته تر آن دارای چند مجموعه چنگک است که در قالب یک کلاه و همراه با ماساژور چشم  و گردن و کنترل از راه دور با چندین برنامه ماساژ پوست سر، به کاربر خدمات ارائه می دهد.

ماساژور سر چند سر

این نوع ماساژور سر برقی شبیه به سشوار طراحی شده و سر های چنگک دار آن قابل تعویض برای تغییر نوع ماساژ طبق سلیقه و نیاز کاربر می باشد.

فواید استفاده از ماساژور سر

ماساژ سر با انواع ماساژور سر یا با دست به روش سنتی، مزایای زیادی دارد.

  • ایجاد آرامش و بهبود کیفیت خواب
  • افزاینده گردش خون در پوست سر، تحریک فولیکول مو و بهبود رشد و ضخامت موهای سر
  • کاهش سردرد و اضطراب
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.