دستگاه مخاط کش نوزاد (Nose Cleaner)

گاهی سرماخوردگی، حساسیت و یا سایر عوامل  باعث ایجاد مخاط بیش از حد در بینی می شود ، این فرآیند در نوزادان بسیار آزاردهنده بوده و مانع از تنفس راحت، شیر خوردن یا نوشیدن دارو و آب می شود و حس خفگی در آن ها ایجاد می کند چرا که نوزادان از مهارت کافی برای خارج کردن این مخاط آزاردهنده نیستند.

فین گیر یا مخاط کش نوزاد   از جمله وسایلی است که در چنین موقعیتی استفاده از آن توصیه می شود و بخش تجهیزات پزشکی مجله نسخه اول در این مقاله به معرفی آن می پردازد…

کاربرد مخاط کش نوزاد

با استفاده از مخاط کش بینی، مخاط اضافه سریع و آسان تخلیه شده و نوزاد راحت تر نفس می کشد و در خوردن و خوابیدن نیز مشکل تنفس نخواهد داشت.

این وسیله ساده و کاربردی که با مکانیزم مکش کار می کند و به صورت منوال(دستی) و برقی (باتری) تولید شده و در بازار موجود است، دارای لوله و محفظه ای است که بعد از هربار استفاده باید شسته شود.

انواع مخاط کش نوزاد

1.نوع اول مکانیزمی مشابه قطره چکان و یا شیردوش دستی دارد به طوری که محفظه ای از پلاستیک نرم(سیلیکنی) در بالا قرار گرفته و لوله کوتاهی به آن متصل است. دهانه لوله با ورودی بینی نوزاد تناسب دارد و به راحتی در سوراخ بینی جای می گیرد.

با فشردن محفظه سیلیکنی هوای داخل آن خارج می شود، سپس دهانه لوله در بینی قرار گرفته، محفظه رها شده و مکش مخاط صورت می گیرد.

2.نوع دوم دارای دو لوله بلند متصل به یک مخزن است، یکی از لوله ها در بینی نوزاد و دیگری در دهان یک بزرگسال قرار می گیرد، فرد با مکش هوای داخل محفظه فشار منفی ایجاد کرده و باعث مکش مخاط از بینی نوزاد به درون مخزن می شود.

3.نوع سوم پیشرفته تر است و با استفاده از موتور الکتریکی کوچکی که با باتری کار می کند، عمل مخاط کشی را انجام می دهد؛ این وسیله که در طرح های مختلف، به شکلی فانتزی و بعضا موزیکال هم تولید می شود دارای سری نرم و ایمن و متناسب با بینی نوزاد است که بعد از قرارگیری در بینی و فشردن دکمه پاور وظیفه خود را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.