درمان آبریزش بینی

آبریزش بینی از آزاردهنده ترین عکس العمل های آلرژیک یا در زمان سرماخوردگی هستند که باید هر چه سریع تر از شر آن ها خلاص شوید. در غیر این صورت مشکلات تنفسی و تحریک دائمی بینی توسط این ترشحات، کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر منفی خود قرار خواهد داد. در اینجا قصد داریم که به ارائه نکاتی جهت درمان آبریزش بینی در تنها 15 دقیقه بپردازیم. با ما همراه باشید.

درمان خانگی آبریزش بینی

برای درمان آبریزش بینی باید نقطه بین دو ابروی خود را ماساژ دید

به طور کلی ماساژ دادن صحیح، بسیاری از مشکلات و بیماری ها را درمان می کند. نقطه بین دو ابروی خود را برای یک دقیقه به خوبی و با آرامش ماساژ دهید. این ماساژ بر مخاط بینی تاثیر می گذارد و به علاوه از خشکی و التهاب سینوس ها، جلوگیری می کند. با ماساژ دادن منظم، فشار در سینوس ها را به اندازه قابل ملاحظه ای، کاهش خواهید داد.

فشار در وسط ابرو از وش های درمان آبریزش بینی

سینوس های کناری بینی را ماساژ دهید

در بخش سینوس های دو سمت بینی، حرکات دایره ای ماساژ را به مدت 1 تا 2 دقیقه انجام دهید. در حین ماساژ دادن، فشار کوچک و آرامی نیز وارد سازید. این حرکت به باز شدن مسیر خروج ترشحات از بینی کمک خواهد کرد و عملیات پاکسازی بینی به سادگی بیشتری انجام می شود.

نقطه بین بینی و لب خود را ماساژ دهید

نقطه بین بینی و لب فوقانی خود را با حرکات ملایم و منظم، به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید. این ترفند به از بین بردن تورم در بینی شما کمک می کند.

درمان آبریزش بینی

از دستگاه مرطوب کننده هوا استفاده کنید

با کاهش رطوبت هوا، مخاط داخل بینی شما خشک شده و ضمن آن که تمیز کردن آن سخت تر می شود، در تنفس نیز
اختلال ایجاد خواهد شد. به علاوه تجمع مخاط زیاد و رطوبت کم، می تواند زمینه ساز عوارض شدید باکتریایی باشد.

پل بینی خود را گرم کنید

یک تکه پارچه گرم را که پیشتر به وسیله اتو، سشوار و غیره گرم شده است، روی پل (قسمت بالایی) بینی خود بگذارید. دقت داشته باشید که نمی خواهیم این دستمال خیلی داغ باشد! گرما باعث می شود که مخاط های تجمع پیدا کرده در بخش های بالایی بینی شما، نرم شده و قادر به تمیز کردن راحت تر آن باشید.

تحرک بدنی داشته باشید

در بسیاری از مواقع افزایش تحرک بدنی که منجر به افزایش ضربان قلب می شود، تاثیر بسیار خوبی در نرم و روان کردن مخاط بینی می گذارد. 15 دقیقه فعالیت بدنی داشته و سپس نسبت به درمان آبریش بینی خود اقدام کنید. حتما متوجه تغییرات خواهید شد.

نتیجه گیری

شما کدام یک از این روش ها را پیشتر امتحان کرده و یا چه ترفندهای دیگری برای رفع ترشحات بینی خود می شناسید؟

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.