مسیر شغلی سئو از کارآموزی تا استخدام

این روزها همه به دنبال رسیدن به جایگاه نخست در جستجوهای اینترنتی هستند. این رقابت که در بسیاری از مواقع تبدیل به یک جنگ تمام عیار شده است، از اصول و قواعدی پیروی می‌کند که تحت عنوان سئو شناخته می‌شود. اگر بخواهید وظایف یک سئوکار را در یک جمله خلاصه کنیم، باید بگوییم که او تلاش می‌کند تا محتوای یک سایت به رتبه نخست در نتایج موتورهای جستجو تبدیل شود. برای فعالیت در این موقعیت شغلی، تجربه اندوزی در کنار آموزش اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد.

کمتر کارفرمایی پیدا می‌شود که سئوکار بدون سابقه فعالیت را استخدام کند. در چنین شرایطی کارآموزی سئو به عنوان یک راه‌حل مناسب برای کسانی که به تازگی قدم در این مسیر نهاده‌اند به شمار می‌رود. در ادامه با ما همراه باشید تا بحث و بررسی بیشتری در خصوص مسیر شغلی سئو از کارآموزی تا استخدام باهم داشته باشیم.

سئو نیاز به مدرک دانشگاهی ندارد

خوشبختانه یا متاسفانه حرفه سئو از جمله مشاغلی است که مدرک دانشگاهی نقش چندانی در کاریابی و پیشرفت افراد ندارد. بنابراین فرقی نمی‌کند که در چه رشته‌ای تحصیل کرده‌اید و اصلا تحصیلات دانشگاهی دارید یا خیر. با خیال راحت و بدون ماندن در قید و بند این مسائل به فکر مهارت آموزی و تقویت توانمندی‌های مرتبط با سئو باشید.

اوضاع بازار کار سئو در ایران

فضای کسب و کار اینترنتی در کشور ما هنوز جوان است و در ابتدای راه طولانی قرار دارد. بنابراین مشاغل مرتبط با این حوزه نیز فضای کاری مناسبی دارند و فرصت‌های گوناگونی را پیش روی افراد جویای شغل مناسب قرار دارد. آنچه اهمیت پیدا می‌کند آن است که شرکت‌های مختلف برای استخدام نیروهای کار در حوزه کسب و کارهای اینترنتی سخت‌گیری‌های خاص خود را دارند. رقابت در فضای کسب و کارهای اینترنتی خیلی داغ شده است و به همین دلیل صاحبان کسب و کارها خیلی فرصت آزمون و خطا در این حوزه را ندارند.

به همین دلیل عمدتا ترجیح می‌دهند که به سراغ نیروهای خبره فعال در این حوزه بروند. در همین راستا، کسانی که رزومه کاری قوی نداشته باشند، فرصت‌های چندانی را پیش روی خود مشاهده نخواهند کرد. شاید این سؤال به وجود بیاید که پس تکلیف کسانی که به تازگی وارد این حرفه شغلی می‌شوند، چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که کارآموزی به عنوان بهترین مسیر پیش روی این دسته از افراد است.

مزایای گذراندن دوره کارآموزی سئو

کارآموزی در هر حرفه شغلی برای طی کردن مسیر صحیح پیشرفت بسیار موثر است. دقیقا همین موضوع درباره شغل کارشناس سئو نیز صدق می‌کند. شما به عنوان کسی که به تازگی در دوره آموزشی سئو شرکت کرده‌اید، باید آموخته‌های خود را در یک بستر واقعی به بوته آزمون بگذارید. از قضا کارفرمایان نیز برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود، اقدام به جذب کارآموز می‌کنند.

به این ترتیب کارآموزی فرصتی مناسب هم برای کارآموز و هم برای کارفرما است تا شرایط را برای همکاری بلند مدت در آینده نزدیک فراهم کند. اگر بخواهیم نگاهی گذرا به مهم‌ترین مزایای کارآموزی داشته باشیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  •          کارآموزی زمینه تمرین و تجربه عملی آموخته‌های تئوری را میسر می‌نماید.
  •          کارآموزی فرصت حضور در محیط واقعی شغلی را برای افراد فراهم می‌کند.
  •          کارآموز با نیازهای واقعی محیط کسب و کار و همچنین انتظارات کارفرما آشنا می‌شود.
  •          فرصت تقویت رزومه کاری برای افراد به وجود می‌آید.
  •          امکان همکاری با افراد حرفه‌ای و با تجربه در این حوزه برای افراد تازه کار فراهم می‌شود.

نکات مهم در انتخاب دوره کارآموزی سئو

چند نکته مهم در خصوص انتخاب دوره کارآموزی سئو مناسب وجود دارد که در ادامه نیم نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

کارآموزی با حقوق یا بدون حقوق؛ مسئله این است

شاید یکی از چالش برانگیزترین بحث‌هایی که در زمینه کارآموزی سئو مطرح شود، موضوع پرداخت حقوق در طول دوره کارآموزی باشد. اولا همین جا باید بگوییم که این موضوع کاملا در حوزه اختیارات کارفرما قرار دارد. برخی از کارفرمایان در طول دوره کارآموزی به کارآموزان حقوق پرداخت می‌کنند و برخی دیگر نیز هیچ گونه حقوقی پرداخت نمی‌نمایند. البته برخی از کارفرمایان نیز تسهیلات جانبی را برای نیروهای کارآموزی در نظر می‌گیرند که انگیزه آن‌ها برای فعالیت و تلاش بیشتر را حفظ کند.

واقعیت ماجرا این است که اگر در یک مجموعه با کیفیت دوره کارآموزی سئو طی شود، حتی در صورتی که هیچ گونه حقوقی در این مدت به افراد کارآموز تعلق نگیرد، باز هم دستاوردهای ارزشمندی برای افراد به ارمغان خواهد داشت. اینکه شما بدانید با گذراندن یک دوره چند ماهه در یک مجموعه معتبر می‌توانید فرصت استخدام در همان جا یا سایر شرکت‌ها را برای خود فراهم کنید، قطعا موهبت بزرگی به شمار می‌رود. بنابراین توصیه ما به افراد متقاضی کارآموزی سئو این است که تمرکز خود را روی انتخاب شرکت‌هایی بگذارند که مسیر آینده شغلی‌شان را هموار می‌کنند. اولویت قرار دادن مسئله حقوق در دوره کارآموزی چندان تصمیم هوشمندانه‌ای نیست.

مشخص بودن مدت زمان دوره کارآموزی

قبل از شروع دوره کارآموزی حتما باید این موضوع از سوی کارفرما تعیین شود که دوره در چه بازه زمانی برگزار می‌شود. به این ترتیب کارآموز فرصت برنامه‌ریزی برای سایر فعالیت‌های خود را نیز خواهد داشت. تجربه نشان داده است دوره‌های کارآموزی که بدون تعیین زمان برگزار می‌شود، چندان نتایج مطلوبی به دنبال نخواهند داشت.

تعیین تکلیف اهداف و دستاوردهای دوره کارآموزی

مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب دوره کارآموزی سئو باید در نظر داشته باشید، این است که در پایان دوره چه چیزی دست شما را خواهد گرفت. بنابراین لازم است که در همان ابتدا با کارفرما در این خصوص گفتگو و توافق کنید. اکثر قریب به اتفاق برگزارکنندگان دوره‌های کارآموزی سئو، در پایان دوره تعدادی از افراد مستعد را برای ادامه همکاری به استخدام خود در می‌آورند. لازم است که حتما فاکتورهای مد نظر برای جذب و استخدام کارآموزان در ابتدای دوره از سوی کارفرما تعیین تکلیف شود. به این ترتیب افراد کارآموز فضای روشنی را پیش روی خود برای ادامه همکاری خواهند داشت.

توجه به جنبه آموزشی دوره کارآموزی

در طول دوره کارآموزی، افراد باید زیر نظر کارشناس خبره سئو، فعالیت کنند. این طور نیست که تمام انتظاراتی که از یک کارشناس سئو می‌رود را بتوان از یک کارآموز نیز داشت. جنبه‌های آموزشی کارآموزی در طول دوره باید به طور جدی مد نظر قرار بگیرد تا رشد و توسعه توانمندی‌های فردی کارآموزان نیز محقق شود.

استخدام و آموزش کارآموز سئو در اصفهان

آژانس دیجیتال مارکتینگ راسا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ در استان اصفهان به شمار می‌رود. راسا در زمینه آموزش کارآموزان علاقه‌مند به حوزه سئو نیز دستی بر آتش دارد. در طول سال‌های اخیر، کارآموزان زیادی را راسا وارد همکاری شدند که حاصل این همکاری نیز تربیت کارشناسان خبره سئو بوده است. خبر خوب برای شما عزیزان علاقه‌مند به موقعیت شغلی کارشناس سئو اینکه با گذراندن دوره کارآموزی در راسا می‌توانید فرصت استخدام و همکاری در پروژه‌های مهمی را پیش روی خود ایجاد کنید. اگر آماده مشارکت در یک چالش بزرگ هستید، با ما در راسا تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.