چاق شدن بدون بزرگ شدن شکم

اغلب ما بیشتر این جمله به گوشمان خورده است: ” چگونه لاغر شوم؟ ” اما کمتر پیش آمده که بشنویم کسی بگوید:” چگونه چاق شوم؟ “.

اصولا این که کسی بخواهید چاق شود برایمان کمی غیر قابل هضم می باشد، اما حقیقت چیز دیگری است؛ برخی از افراد می خواهند چاق شوند. به همین منظور ما قصد داریم در این مطلب به معرفی بهترین روش های چاق شدن بپردازیم. با ما همراه باشید.

چگونه چاق شویم ولی شکم نداشته باشیم؟

همان طور که گفتیم، برخی از افراد که از لاغری بسیار رنج می برند، دوست دارند کمی چاق شوند. این حقیقت دارد که برخی از افراد بیش از انداره لاغر هستند که این لاغری می تواند به دلایل مختلفی بروز پیدا کند.

اگر کوچک ترین سایز لباس برای شما بزرگ است، اگر از شنیدن عبارت ” پوست و استخوان ” خسته شده اید، می توانید با کمک روش های اصولی، وزن خود را افزایش دهید و به طور متناسب اندامتان را حجیم کنید.

برای چاق شدن، روش های مختلفی وجود دارد که ما تصمیم داریم در ادامه مطلب، به معرفی بهترین روش های چاق شدن بپردازیم.

چاق شویم ولی شکم نداشته باشیم؟
چاق شویم ولی شکم نداشته باشیم؟

1. نوشیدن آب قبل از غذا ممنوع

درست برخلاف کسانی که از رژیم لاغری استفاده می کنند و می خواهند لاغر شوند، افرادی که دوست دارند چاق شوند، باید از نوشیدن آب پیش از غذا خودداری کنند. نوشیدن آب پیش از غذا، سبب پر شدن حجم زیادی از معده می شود و در این صورت اشتهای شما برای خوردن غذا کم می شود. پس اگر می خواهید چاق شوید، نباید اشتهای خود را با این کار کاهش دهید.

2. زیاد بخوابید

خواب کافی و البته زیاد، سبب افزایش وزن می شود. با زیاد خوابیدن به عضلات اجازه ی رشد و حجیم شدن می دهید. پس برای چاق شدن کافیست کمی بیشتر از حد معمولتان بخوابید.

3. قبل از خوابیدن چیزی میل کنید

یکی از بهترین روش های چاق شدن، صرف یک وعده ی کوچک غذایی قبل از خواب است. البته بهتر است غذاهایی که انتخاب می کنید، وعده های سالم و مفید باشند نه غذاهای چاق کننده ای که میزان چربی های بدن شما را زیاد می کنند و زیبایی را از اندامتان می گیرند. مثلا خوب است که مقداری آجیل میل کنید یا اینکه یک شیک خوشمزه یا شیر بادام تهیه کرده و قبل از خواب نوش جان کنید.

4. ظرف های بزرگ تری انتخاب کنید

برای صرف غذا، از بشقاب های بزرگ استفاده کنید. بشقاب های بزرگ سبب می شوند که شما غذای بیشتری را درون ظرف بکشید، لذا غذای بیشتری هم میل می کنید؛ درست بر خلاف کسانی که برای کاهش وزن، از ظروف کوچک برای صرف غذا استفاده می کنند!

5. میزان کالری دریافتی در روز را افزایش دهید

برای اینکه میزان وزن خود را بالا ببرید، لازم است که میزان کالری دریافتی در طول روز را نیز افرایش دهید. به این منظور کافیست یک برنامه ی غذایی مناسب از کربوهیدرات ها و مقداری چربی تنظیم نمایید و بر طبق آن، میزان کالری دریافتی را که در طول روز مصرف می کنید را نسبت به قبل افزایش دهید. مثلا وعده های غذایی را به تعداد 5 یا 6 وعده نمایید.

6. پروتئین بیشتری مصرف کنید

مصرف پروتئین به افزایش وزن کمک شایانی می کند. بهتر است حبوباتی مانند لوبیا و نخود و مغزهایی مانند بادام یا بادام هندی و همچنین لبنیات مصرف کنید و شاهد افزایش حجم و وزن خود به شکل متناسب باشید.

7. ورزش کردن را فراموش نکنید

از یک مربی حرفه ای بدنسازی کمک بگیرید و با بهره گیری از تمرینات ورزشی، به افزایش حجم بدنتان کمک کنید. حتما می دانید که برخی از تمرینات ورزشی، عضله های بدن شما را تقویت می کنند و سبب افزایش حجم و چاقی متناسب بدن شما می شود.

چه مواد خوراکی برای چاق شدن مناسب است؟

برای اینکه بتوانید به سرعت چاق شوید و چاق بمانید، بهتر است غذاهایی مصرف کنید که کالری بیشتری دارند.
برنج مصرف کنید : برج حاوی مقادیر بسیاری از کربوهیدرات است و با مصرف آن شما به افزایش وزن و حجم بدنتان کمک شایانی می کنید.
پاستا و مشتقات: پاستا حاوی کالری بسیار بالاست و کربوهیدرات فراوانی دارد. اگر پاستا را با سیب زمینی ترکیب کنید، می توانید به سرعت چاق شوید و چاق بمانید.
غلات، شکلات تلح، انواع آجیل، کره بادام زمینی و آب میوه نیز به افزایش متناسب حجم بدن کمک شایانی می کنند.
بهترین میوه ها برای چاق شدن :یکی از بهترین روش های چاق شدن، مصرف میوه است. موز، آناناس، آووکادو، نارگیل و انبه به شما کمک می کنند تا به شکل متناسبی چاق شوید و وزنتان افزایش یابد.

چه کارهایی در رژیم چاقی نباید انجام دهیم؟

سیگار نکشید: اگر می خواهید به سرعت وزن خود را افزایش دهید، سیگار کشیدن را کنار بگذارید، چرا که سیگار سبب کاهش اشتها و در نهایت لاغری فرد می شود.

از خوردن غذاهای فراوری شده و انواع نوشیدنی های گاز دار خودداری کنید. این مواد تنها به بزرگ شدن شکم می انجامند و تاثیر مثبتی در افزایش وزن و چاق شدن شما ندارند.

برای آنکه بدون افزایش سایز شکم، چاق شوید، می بایست سبزیجات تازه، غلات سبوس دار، میوه های خشک و ذرت مصرف کنید. توجه داشته باشید که چاق شدن با بزرگ شدن شکم فرق می کند. پس با رعایت این نکات به شکل متناسب حجم بدن خود را افزایش دهید و زیبایی اندامتان را حفظ کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.