تاثیر پیاده روی بر تناسب اندام چیست؟

تاثیر پیاده روی بر تناسب اندام  بسیار چشمگیر است. پیاده روی یکی از ورزش ها کم هزینه است و هیچ محدودیت سنی ندارد. همچنین می تواند آن را در هر محیطی انجام داد. راه رفتن می تواند بر سلامت جسم تاثیر گذاشته و باعث کاهش وزن شود. در این مقاله قصد داریم نکته هایی که لازم است در مورد این ورزش بدانید به شما بگوییم.

راه رفتن صحیح چگونه است؟

پیاده روی مانند دیگر ورزش ها اصول مخصوص به خودش را دارد. برای شروع باید از مدت زمان کم شروع کرد. برای مثال از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه راه رفتن در روز شروع کنید و آن را در روزهای بعد نهایت به ۳۰ دقیقه برسانید.

قبل از راه رفتن، هنگام راه رفتن و حتی بعد از آن نوشیدن مایعات را فراموش نکنید. مخصوصا در هوای گرم استفاده از مایعات بسیار مهم است و نباید آن را فراموش کنید. در مدت پیاده روی حتما هر ۱۵ دقیقه یکبار، یک لیوان آب بنوشید. از نوشیدن آب سرد پرهیز کنید.

از کفش و کتانی مناسب پیاده روی مناسب پیاده روی و استاندارد استفاده نمایید. غیراستاندارد بودن کفش می تواند در طولانی مدت به کمر و زانوی شما آسیب وارد کند.

هنگام راه رفتن وزن خود را روی یک پا نیندازید و آن را بین دو پا و دو طرف بدن تقسیم کنید. پیوستگی گام داشته باشید و سرعت خود را دائما تغییر ندهید. شانه هایتان را عقب نگهدارید و عضلات را رها کنید. دست هایتان را به طور آزادانه در کنارتان حرکت دهید.

مزایا و فواید پیاده روی

راه رفتن اگر درست و اصولی باشد، فواید و مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت. راه رفتن باعث سوزاندن کالری و چربی در بدنتان می شود و می تواند از آن به عنوان یکی از راه های کاهش وزن و لاغری استفاده کرد. راه رفتن موجب افزایش متابولیسم بدن می شود وانرژی شما را افزایش می دهد.

از مزیت های این ورزش می توان به قوی کردن پاها اشاره کرد. انجام این ورزش برای بیماری هایی مثل فشار خون و دیابت بسیار مفید است. فشار خون را کاهش داده و به کنترل و جلوگیری از دیابت کمک می کند.

راه رفتن نه تنها بر جسم شما بلکه بر روح شما نیز اثر می گذارد. سلامت و قدرت ذهن شما را افزایش داده و موجب افزایش اعتماد به نفس در شما خواهد شد.

آیا پیاده روی وزن را کاهش می دهد؟

راه رفتن به علت سوزاندن کالری و چربی در لاغری شما تاثیرگذار است. به عبارتی پیاده روی یکی از راه های کاهش وزن در افراد می باشد.

اگر بخواهید راه رفتنتان موجب کاهش وزن شود، باید در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه راه بروید. سعی کنید این کار را به طور منظم و در طول بیشتر روزهای هفته انجام دهید.

همانطور که گفتیم برای آنکه انجام این ورزش روی بدنتان و کاهش وزن شما تاثرگذار باشد باید اصول آن را رعایت نمایید. زیرا در غیر اینصورت نه تنها نتیجه مثبتی رویتان ندارد بلکه باعث بروز مشکلات و آسیب های جدی خواهد شد.

سه بخش اصلی پیاده روی:

  • گرم کردن
  • طی کردن مسیر مورد نظر
  • خنک کردن بدن

حالا وقتشه اینو بخونی :   دلایل سیاهی و پف زیر چشم و درمان خانگی آن

در ابتدا با سرعت کم راه بروید و سپس به مرور سرعتتات را به متوسط برسانید. انجام حرکات کششی در حین راه رفتن می تواند تاثیر چشم گیری بر تناسب اندام و کاهش وزن شما داشته باشد.

هنگام راه رفتن تمرکز خود را روی مچ پا، ران ها و پشت ساق بگذارید. شما با این کار باعث نرمی ماهیچه هایتان می شوید. سرعت و مسافتی که برای راه رفتن درنظر می گیرید باید با سن و شرایط جسمی تان  متناسب باشد. در غیر اینصورت به بدنتان آسیب وارد می شود. زمانی می توانید متوجه سرعت مناسبتان شوید که بدون تنگی نفس به هنگام راه رفتن صحبت کنید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.