بهترین ساعت غذا خوردن برای کاهش وزن

داشتن برنامه برای وعده غذایی به شکل منظم و سالم، کاهش وزن و تناسب اندام را برای شما بسیار راحت می کند و دیگر کاهش وزن را مانند شکستن شاخ غول سخت نمی دانید.

تنظیم ساعت های وعده غذایی و انتخاب درست آن به سلامت شما و اندامی متناسب کمک می کند. زیرا زمان غذا خوردن مانند محتوای آن و چه بسا بیشتر در لاغری شما تاثیر دارد.

بدن انسان بر روی برنامه ریزی فعالیت دارد و سوخت و ساز آن در زمان های مشخصی از روز انجام می شود. وقتی وعده های غذایی ما بی نظم بوده و در زمان درستی خورده نشود موجب اختلال در سوخت و ساز بدن و عملکرد مناسب اجزای بدن می شود.

بهترین زمان برای خوردن صبحانه

صبحانه از مهمترین وعده های غذایی می باشد که متاسفانه بسیاری از افراد توجه لازم به آن را ندارند.  خوردن صبحانه در کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید بوده و می تواند مصرف روزانه ی ویتامین، مواد معدنی و فیبرتان را افزایش بدهد.

صبحانه انواع مختلفی دارد که باتوجه به فرهنگ و محل زندگی و سبک زندگی افراد متفاوت می باشد. معمولا گفته می شود برای صبحانه غذاهایی که حاوی پروتئین اند را مصرف کنید. زیرا باعث می شود در طول روز سیر بوده و دیرتر گرسنه شوید. همچنین مصرف غلات سبوس دار در وعده صبحانه به بهبود عملکرد روده ها کمک می کند.

همانطور که گفته شد صبحانه دارای مواد مغذی بسیاری است که خوردن آن در زمان درست به کاهش وزن و سلامت فرد بسیار کمک می کند.

بهترین زمان برای صرف صبحانه یک ساعت بعد از بیدار شدن از خواب است تا انرژی مورد نیاز بدن، بعد از یک شب چیزی نخوردن، تأمین شود. بسیاری از افراد ساعت مناسب برای صبحانه را ۷ صبح می دانند.

بهترین زمان برای خوردن ناهار

زمان خوردن وعده ناهار مانند دیگر وعده های مهم بود و باید به آن توجه کرد. بهترین زمان برای خوردن ناهار ساعت ۱۲ و نیم ظهر می باشد.

پیشنهاد می شود در وعده ناهار غذاهایی مانند مرغ، گوشت های بدون چربی و ماهی مصرف کنید. همچنین از برخی چربی های سالم مانند آوکادو یا روغن زیتون که سبب جذب ویتامین های محلول در آب می شوند، استفاده نمایید.

غذاهای سرخ شده موجب تنبلی شما در عصر می شود و هضم آن ها کند است، پس از خوردن آن ها در وعده ناهار اجتناب کنید.

بهترین زمان برای خوردن شام

زمان خوردن شام نسبت به دیگر وعده های غذایی مهم تر و پراهمیت است. بسیاری از افراد برای لاغر شدن وعده شام را از برنامه غذایی خود حذف می کنند، اما باید بدانید که این کار بسیار اشتباه می باشد.

بهتر است به جای حذف شام، زمان مناسب برای خوردن آن انتخاب کنید. توصیه می شود شام را در اوایل شب در ساعت ۷ بخورید.

خوردن مرغ پخته همراه با برنج قهوه ای و سبزیجات در این وعده غذایی بسیار توصیه شده است. اما بطور کلی یک چهارم بشقاب شام باید پروتئین بدون چربی، یک چهارم دیگر غلات، یک چهارم سبزیجات و مابقی چربی های سالم باشد.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.