گیاهان خانگی و شیوه صحیحی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهان به انسان ها آرامش و حس تازگی را در زندگی پر مشغله امروزی هدیه می کنند و ما در این بخش شما را با کارهایی که برای گل ها و گیاهان مفید است آشنا خواهیم کرد و به 29 راز راجع به گیاهان خانه شما می پردازیم که برای آنها مفید است و این تاثیر مثبت در شما نیز اثر خواهد داشت.

خواندن روزنامه برای گیاهان

این کار ممکن است کمی مضحک به نظر برسد اما می تواند به دو روش سودمند باشد. اول اینکه دی اکسید کربنی که از نفس شما خارج می شود می تواند چرخه تبادل گاز را افزایش دهد و سبب شود که گیاه اکسیژن تولید کند. دوم این که اگر نور طبیعی در آن محل وجود داشته باشد گیاهان می توانند از حداقل نور به طور بهینه برای رشد خود استفاده می کنند.

جابجا نکردن متعدد محل گیاهان

تغییرات ناگهانی و متعدد می تواند شاخ و برگ گیاهان شما را دچار آسیب کند و افزایش حساسیت به آفات و بیماری ها را سبب می شود. لازم است بدانید که یک گیاه سالم به جوانه های سالم نیاز دارد.

رسیدن مقدار نور کافی برای رشد گیاهان

وقتی تصمیم می گیرید که گیاه را بیرون بگذارید، به خاطر داشته باشید که پنجره های جنوب دارای نور بیشتری نسبت به مناطق شمالی خانه شما هستند. از آنجا که نور در تابستان نسبت به زمستان شدیدتر است، ممکن است در ماه های گرمتر نیاز به حرکت گیاهانی داشته باشید که در پنجره های غربی قرار دارند و به نور خورشید حساس هستند. به یاد داشته باشید که برای داشتن شاخ و برگ رنگارنگ نیاز به نور بیشتری دارد.

شناخت نور و حفظ آن برای گیاهان

هر روز و یا دو بار در طول روز گیاهان گلدانی خود را به نوبت بچرخانید تا رشد گلخانه شما به طور یکسان انجام گیرد. اگر این کار انجام نشود برگ های گیاه به طور خودکار به سمت نور خم می شوند و نمای جالبی نخواهد داشت.

گرم کردن خانه بیش از حد و تاثیر آن بر گیاهان

برخی از گل و گیاه وجود دارند که گرمای زیاد را دوست ندارند.

دمای مناسب برای گیاهان زینتی بین 55 تا 70 درجه فارنهایت است. دمای کولر همیشه بهتر است در حالت متعادل قرار داشته باشد.

نگهداری از گیاهان هنگام مسافرت

هنگامی که می خواهید به مسافرت بروید گیاه منزل خود را به طور کامل آبیاری کنید و آنها را بدون بشقاب بر روی یک حوله مرطوب و پشمی مناسب در سینک یا حمام خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که حفره های ایجاد شده در تخلیه آب به درستی عمل می کنند و سپس شیر آب سرد را به آرامی باز کنید تا بر روی حوله پشمی به آرامی (قطران) بچکد. ریشه ها خودشان رطوبت را جذب می کنند.

استفاده از مرطوب کننده برای گیاهان

شاخ و برگ Misting در واقع یک روش کارآمد برای افزایش رطوبت برای گیاهان نیست. مرطوب کننده بسیار بهتر عمل می کند. با این حال، این یک راه خوب برای نگه داشتن برگ های پاک و تازه است و این یک راه خوب برای ارائه رطوبت به قلمه گیاه است که به آرامی در حال توسعه ریشه های جدید است. استفاده از درجه حرارت اتاق (درجه حرارت پایین) جذب مواد معدنی را برای گیاه به همراه دارد.

تغذیه گیاهانی مانند سرخس

برنامه زمانبندی تطبیقی برای سرخس، قارچ و دیگر گیاهان دوست داشتنی را تنظیم کنید.

برگ چای مرطوب را به خاک بسپارید تا ظاهر آن ها را به یک گیاه سرحال و لوکس تبدیل کند.

افزایش رطوبت برای سرخس سرامیک داخلی

افزایش رطوبت برای سرخس و گیاهان دیگر که نمی توانند هوای خشک را تحمل کنند، گیاه را بر روی یک ظرف از سنگریزه بگذارید و آب فقط، به اندازه کافی برای لمس کردن پای گلدان اضافه کنید. این ها بهترین گیاهان برای تمیز کردن هوا هستند که می توانید نگهداری کنید.

طبقه بندی گیاهان

گروه های مختلف را از هم جدا کنید آنهایی که نیاز به رطوبت بالا دارند را جمع کنید تا از آب پر انرژی لذت ببرند. آنها را از نمونه های کاکائو و فانتزی جدا کنید مانند بنفشه های آفریقایی، گلوکینیا و گنوراس که اگر در معرض قطرات آهسته خشک قرار گیرند، برگهای آن از بین می روند دقت لازم را برای این کار انجام دهید.

توجه به گلدان های گیاهان

اگر بعد از آبیاری، گیاهان گلدانی خود را خشك كنید، این تركیب ساده را برای نگهداشتن خاك مرطوب استفاده كنید. قبل از پر کردن آن با خاک، یک اسفنج مرطوب را در انتهای گلدان قرار دهید. این به عنوان یک مخزن آب عمل خواهد کرد و اگر شما به طور تصادفی نتوانید به آنها آب دهید گیاه از این مخزن برای تامین رطوبت خود استفاده می کند.

تمیز کردن برگ های گیاهان

گیاهی که در بیرون قرار دارد گرد و غبار روی آن می نشیند، اما باید نفس بکشند. یک راه حل ساده این است که صابون را با اضافه کردن چند قطره مایع ظرفشویی به یک ظرف با آب و یک پارچه خالی اضافه کنید و آن را بریزید و سپس آن برگ های که گرد و خاک دارند را پاک کنید باعث می شود که گیاه شما راحت تر تنفس کند.

هرس کردن گیاهان و تمیز کردن آنها

به طور مرتب تمام گل های محو شده، برگ های خشک شده و ساقه های برهنه را حذف کنید. هنگامی که شاخ و برگ های قهوه ای را برش می دهید، دقت کنید که برش بافت زنده موجب خشک شدن دیگر قسمت های گیاه نیز می شود.

گیاهان خود را به حمام معدنی ببرید

آب معدنی را فراموش نکنید، از آن برای پرورش گیاهان درون خانه خود استفاده کنید. مواد معدنی در آب نوشیدنی باعث رشد بهتر گیاه سبز می شود. برای به حداکثر رساندن رشد گیاه خود، یک بار در هفته نوشیدنی معدنی از یک آب معدنی به آن بدهید.

گیاهان خود را با آب تخم مرغی مخلوط کنید

پس از جوش تخم مرغ، آب پخت و پز حاصل از آن را از بین نبرید. در عوض، اجازه دهید تا آن سرد شود و آب گیاهان خانه خود را با مایع پر شده با مواد مغذی مانند آن تامین نمایید.

نتایج استفاده کردن از آب یخ

آنها را در اطراف خاک بگذارید، به طوری که ساقه گیاه را لمس نکند.

یخ به آرامی ذوب می شود، آب را به تدریج و به صورت سطحی در خاک پخش می کند و به رطوبت گیاه کمک بسیاری خواهد کرد.

استفاده از سیب زمینی برای بهبود رشد گیاهان

هنگامی که گیاه خانه خود را آب می دهید، مواد کوچکی را به هوا می برید آنها قارچ هستند در همین حال، شما می توانید از یک سیب زمینی استفاده کنید تا لاروهای قارچی گیاه را به خود جذب کند، آن ها کرم های کوچکی هستند که اغلب به ریشه های گیاهان آسیب می زنند. تکه های سیب زمینی خام را در اطراف بوته قرار دهید، آنها را برای دو روز نگه دارید و سپس با طعمه تازه این کار را دوباره انجام دهید تا پاکسازی شود.

راه زیبا کردن گیاهان زینتی

از موم یا محصولات درخشده برای برگ گیاه استفاده نکنید، آنها می توانند منافذ را درهم بشکنند و باعث آسیب به گیاه شوند. هر برگ را با یک پارچه نرم که مخلوطی از آب گرم و شیر است بشویید. شما به اندازه کافی با این کار شاهد درخشش خواهید بود یا اگر ترجیح می دهید، می توانید از ترفند هایی استفاده کنید که فالوریست های حرفه ای برای نگه داشتن برگ های براق و تمیز استفاده می کنند بهره بگیرید. مقدار کمی سس مایونز را برای برگ با یک حوله کاغذی پاک کنید و برای چند هفته و حتی ماه ها روشن و براق می مانند.

اشکالات گلدان را برای گیاهان رفع کنید

برای از بین بردن اشکالات در یک گلدان، گیاه را در یک کیسه پلاستیکی روشن (مانند یک کیسه تمیز) قرار دهید. به مدت یک هفته و چند بطری را اضافه کنید و مهر و موم کنید. هنگامی که گیاه را از کیسه بیرون می آورید، گیاه شما بدون اشکال خواهد بود.

خاک مناسب برای گیاهان

استفاده از پوشش های زمینی کوچک مانند انجیر یا خاک سوئدی Ivy در پایه کارخانه های بزرگ برای پوشاندن ریشه گیاه مناسب است. یک گیاه با همان شرایط فرهنگی که دارد را انتخاب کنید که بتوانید همانند گیاه خانه و گلدانی که در آن قرار داشت از آن نگهداری نمایید.

بهترین زمان برای رشد مجدد گیاهان

Repotting می تواند در هر زمان انجام شود، اما بهترین زمان درست قبل از رشد گیاه آغاز می شود که در بسیاری از گیاهان در فصل بهار است. در اینجا چهار علامت وجود دارد که گیاه برای رشد مجدد آماده است:

  • برگ های جدید به آرامی ظاهر می شوند و نسبت به برگ های قدیمی بسیار کوچک هستند.
  • خاک بسیار سریع خشک می شود، یا آب داخل گلدان بدون نفوذ کم می شود.
  • ریشه ها از طریق سوراخ های زهکشی رشد می کنند و یا در بالای سطوح خاک در گلدان ظاهر می شوند.

ریشه ها خیلی محکم پیچ خورده اند، وقتی که شما گیاه را از گلدان بکشید، همه ریشه ها و خاک را می بینید.

برای بیرون آوردن گیاهان از گلدان چه بکنیم؟

برای اینکه بتوانید یک گیاه را از گلدان خارج نمایید، آب آن را به خوبی بکشید، سپس با یک چاقوی تمیز خاک اطراف داخل گلدان را کم کنید. گاهی اوقات شما نیاز به شکستن یک گلدان برای گرفتن گیاه دارید. هنگامی که این مورد ضروری شد، می توانید به راحتی با یک چکش به گلدان ضربه بزنید تا از ریشه گیاه آسیب نرسد. اکثر گیاهان خانه ای از رشد تازه خود در بهار بیشترین بهره را می برند، بنابراین بهترین زمان برای تقسیم و انتشار آنها است. اگر فکر می کنید که به گل و گیاه علاقمند هستید بهترین زمان برای زیاد کردن آن ها این موقع است.

احترام گذاشتن به گیاهان

شرایط مناسب را فراهم کنید، رفتن به مکان جدید یا حتی تغییر فصل می تواند برخی از گیاهان خانه ای مانند گیاهخواری یا سرخس بوستون را دچار آسیب کند. آنها ناراحتی خود را با ریختن برگ نشان می دهند. اجازه دهید آنها شرایط را درک کنند یک گیاه در صورت مراقبت خوب از خلق و خوی بد خود کم می کند.

جلوگیری از حیوانات خانگی برای حفر در گیاهان گلدانی بزرگ

بالن های بالاتری را در بالای خاک قرار دهید. بعد از ظهور چند بالن یا اشکال دیگر یک گربه مجبور به بازگشت نمی شود. یا قطعه ای از یک اشیا را برای پوشش خاک استفاده کنید تا حیوانات خانگی نتوانند به گیاه موجود در گلدان آسیب برسانند.

گیاهان را با برچسب نگهدارید

همیشه برچسب یک گیاه را حتی پس از دفع مجدد آن نگهداری کنید، بنابراین نام گیاه یا مراقبت های لازم را فراموش نخواهید کرد با این کار شما اطلاعات خود را نیز افزایش داده اید و در صورت فراموش کردن، تنها با مراجعه به برچسب گیاه مورد نظر می توانید به رشد آن کمک کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.