اسپیکر UE Boom 2

سری اول اسپیکرهای Boom در زمره‌ی یکی از بهترین اسپیکرهای قابل حمل بازار شناخته می‌شود که محبوبیت بسیاری را در میان علاقمندان پیدا کرده‌است. با این حال کمپانی UE تصمیم گرفت نسخه‌ی دوم این اسپیکر UE Boom 2 را روانه‌ی بازار کرده و نسل پیشین را به فراموشی بسپارد. همانند تمامی اسپیکرهای بلوتوثی بازار، UE Boom 2 هم قابلیت پخش صدا از هر منبعی، فارغ از اپلیکیشن یا سیستم عامل را در اختیار دارد.

بررسی اسپیکر UE Boom 2

نقاط قوت  اسپیکر UE Boom 2:

  • ابعاد کوچک
  • استحکام بالا
  • کیفیت صدای بسیار خوب
  • عمر باتری ۱۵ ساعته

نقاط ضعف  اسپیکر UE Boom 2:

  • قیمت نسبتاً بالا

جمع‌بندی: اسپیکر UE Boom 2 مشخصاً ارزان‌قیمت‌ترین اسپیکرهای بازار نیستند، اما بدون شک از حیث کیفیت و عملکرد، جزو محصولات سرآمد بازار به شمار می‌روند که گزینه‌ای بسیار مناسب برای افرادی‌است که عادت به طبیعت‌گردی داشته و مایلند اسپیکر بی‌سیم مناسب خود را پیدا کنند.

اسپیکر بی‌ سیم آلتیمیت ایرز مدل BOOM2

در مقایسه با UE Boom، اسپیکرهای نسل دوم Boom 2 از حیث ظاهر و طراحی، تغییرات چندانی نکرده‌اند و تنها برخی جزئیات کوچک آن‌ها دچار تغییر شده‌است. به عنوان مثال در UE Boom 2 شاهد حضور الگوهای فلزی ریزتری بر روی کاور هستیم که استجکام بیشتر دستگاه را به همراه می‌آورند. علاوه بر این، رنگبندی این محصول نیز دستخوش تغییر شده و اکنون شاهد حضور این اسپیکرها در شش رنگ متنوع هستیم و کاور پلاستیک بالای آن نیز، به شکل بهتری به محافظت از پورت یو اس بی دستگاه می‌پردازد.

علاوه بر این تغییرات ظاهری، UE اسپیکرهای جدید خود را از حیث مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی نیز ارتقا داده است و درحالیکه  نسخه‌ی اصلی Boom در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم بود، UE Boom 2 استاندارد IPX7 را اخذ کرده و تا عمق ۱ متر به مدت ۳ دقیقه ضد آب است. UE همچنین اعلام کرده است که حتی اگر فراموش کنید غلاف محافظ پورت‌های USB و آدیو را ببندید، مشکلی برای محصول به وجود نخواهد آمد و خطر ورود آب به درون آن شما را تهدید نمی‌کند.

بر خلاف تغییرات ناچیز ظاهری دستگاه، UE در درون این اسپیکر تقریباً همه‌چیز را بازطراحی کرده‌است. درایورهای این اسپیکر به طور کامل بازطراحی شده‌اند و علاوه بر اینکه کیفیت صدای بهتری نسبت به گذشته دارند، صدایی تا ۲۵ درصد بلندتر را هم به گوش کاربر خواهندرساند. البته UE Boom 2 هم همانند بسیاری از اسپیکرهای بلوتوثی دیگر، در حجم‌های بالای صدا، برخی نت‌ها را با پیچش و اختلال به گوش کاربر می‌رساند که البته این امر از نظر بسیاری کاربران مسأله‌ی چندان سرنوشت‌سازی نیست و بلندی صدای آن بر آن غالب است. هچنین به واسطه‌ی بالانس وزنی انجام شده بر روی این اسپیکرها، شاهد این هستیم که علیرغم افزایش قدرت چشمگیر این اسپیکرهای نسبت به نسل گذشته، UE Boom 2 تنها چندین گرم سنگین‌تر از نسخه‌ی اصلی است.

UE همچنین قابلیت استفاده از جسچرها را هم به Boom 2 افزوده است، بدین ترتیب که با یک بار ضربه زدن به اسپیکر می‌توانید موزیک را قطع کرده و با دبل‌تپ به موزیک بعدی منتقل شوید. البته برای انجام این کارها، می‌بایست اسپیکر را در دستان خود نگه داشته‌باشید. از جمله دیگر قابلیت‌های جدید اسپیکرهای UE Boom 2 هم می‌توان به قابلیت آپدیت نرم‌افزاری آن از طریق اپلیکیشن مخصول UE اشاره کرد. بدین ترتیب دیگر نیاز نیست مانند گذشته اسپیکر را به کامپیوتر متثل کنید و از آن طریق فریمور محصول را آپگرید نمایید. توسط این اپلیکیشن همچنین می‌توانید اسپیکر را خاموش یا روشن نمایید.

اسپیکر UE Boom 2 امکان اتصال یک هدفون UE دیگر به صورت بی‌سیم را هم به کاربران می‌دهند و بنابه وعده‌ی کمپانی سازنده، به‌زودی امکان اتصال ۱۰ اسپیکر این کمپانی به هم نیز فراهم خواهدشد. با اتصال دو اسپیکر به یکدیگر، می‌توانید یکی از آن‌ها را به عنوان اسپیکر سمت چپ و دیگری را به عنوان اسپیکر سمت راست مورد استفاده قرار دهید.

این اسپیکرهای بلوتوثی همچنین عمر بارتی ۱۵ ساعته را ارائه می‌دهند و از این حیث با عمر باتری بسیار خوب نسخه‌ی پیشین برابری می‌کنند. برد عملکردی بلوتوث این اسپیکر نیز در مقایسه با قبل افزایش یافته و اکنون تا ۱۰۰ فوت را پشتیبانی می‌کند. البته این ۱۰۰ فوت با فرض نبود هیچگونه مانعی در محیط است و برد واقعی این اسپیکرها نزدیک به ۶۰ فوت (۱۰ متر) است که در مقایسه با برد استاندارد ۵ متری اکثر دستگاه‌های بلوتوثی، پیشرفتی بسیار خوب به شمار می‌رود.

عملکرد UE Boom 2

اگر نسل اول اسپیکرهای بوم را در اختیار داشته باشید و به مقایسه‌ی آن‌ها با Boom 2 بپردازید، بلافاصله متوجه خواهیدشد که نسل دوم، ضمن اینکه صدای بلندتری دارد، باس بیشتر و بهتری را هم ارائه داده و در مجموع کیفیت بالاتری دارد.البته تفاوت این دو محصول آنچنان فاحش نیست، اما صدایی که از آن شنیده می‌شود، قطعاً بهتر از نسخه‌ی اصلی است. همچنین در مقایسه‌ی UE Boom 2 با محصولاتی کمی ارزان‌تر نظیر JBL Charge 2+ متوجه می‌شوید که علیرغم اینکه صدای اسپیکر ارزان‌تر از حیث قدرت و باس قابل رقابت با UE Boom 2 نیست، اما تون صدای گرم‌تر این محصول ممکن‌ است عده‌ی زیادی را به خریدش ترغیب کند.

در کنار همه‌ی این موارد، باید به ۳۶۰ درجه بودن صدای اسپیکرهای UE Boom 2 نیز توجه کرد که برگ برنده‌‌ی بزرگی برای آن به شمار رفته و کمپانی سازنده نیز مانور زیادی را بر روی آن داده‌است. بر همین اساس صرفنظر از این‌که در چه نقطه‌ای نسبت به اسپیکر قرار گرفته‌باشید، صدایی که از آن می‌شنوید، یکسان است که این امر، UE Boom 2 را برای استفاده از مهمانی‌ها یا رویدادهای این‌چنینی بسیار مناسب می‌سازد.

البته علیرغم تمامی نکات مثبتی که در خصوص کیفیت صدای UE Boom 2 مطرح کردیم، باید بدانید که این محصول نیز همانند بسیاری دیگر از اسپیکرها بلوتوثی، ضعف‌های خاص خود را دارد. اسپیکرهای بی‌سیم عموماً در پخش نوت‌های میانی عملکردی بسیار خوب دارند. اما زمانی‌که نت‌ها کمی قدرتمندتر شده و باس بالاتر می‌رود، ضعف‌های این اسپیکرها هم پیدا خواهدشد. با این‌وجود، افراد عادی احتمالاً متوجه هیچ‌یک از این موارد یادشده نخواهند شد و صرفاً از صدای این اسپیکرهای بلوتوث لذت خواهندبرد.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.