آب کردن چربی شکم

شاید شما خیلی از روش ها و راه ها را برای از بین بردن چربی شکم انجام داده باشید. اما پس از مدتی وقتی به شکم خود نگاه می کنید هنوز هم چربی دور شکم تان شما را آزار می دهد. در این مطلب قصد دارم به ۴ نکته کلیدی برای از بین بردن چربی شکمی اشاره کنم. شاید هیج وقت این ۴ نکته کلیدی را همزمان با هم انجام نداده‌اید. وقت آن رسیده که برای همیشه با چربی شکم خود خداحافظی کنید. فقط کافی است که به این ۴ مورد در زندگی خود بیشتر توجه کنید:

ورزش کردن بهترین روش آب کردن چربی شکم

تمرین شدید برای از بین بردن چربی تمام بدن، به ویژه چربی شکم بسیار مفید است. اگر تازه کار هستید پس بهتر است از تمرینات با شدت کم ۵ روز در هفته و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در هر جلسه شروع کنید. برای یک مبتدی یک برنامه پیاده روی با گام های سریع هم می تواند باعث افزایش ضربان قلب و چربی سوزی شود.

اما برای از بین بردن چربی شکم به شدتی بیشتر از یک تمرین پیاده روی نیازمندید. اگر ورزش می کنید اما هنوز هم چربی شکم شما از بین نرفته است باید فعالیت خود را عوض کنید. ترکیبی از تمرینات بدنسازی و تمرین هوازی برای از بین بردن چربی شکمی بهترین گزینه است. شدت فعالیت خود را متوسط تا زیاد نگه دارید.

اگر ورزشکار حرفه ای هستید می توانید از ترکیب تمرین با وزنه و تمرین دوهای اینتروال (دویدن های شدید و به صورت متناوب) نهایت استفاده را ببرید. شما با انجام تمرینات با وزنه و همچنین تمرینات اینتروال حتی در زمان استراحت هم کالری می سوزانید.

چه رژیمی برای از بین بردن چربی شکم مناسبتر است؟

رژیم گرفتن و تاثیر آن بر از بین بردن چربی شکم

زمانیکه شما با هر رژیمی وزن کم می کنید چربی شکم شما کمتر می شود. فیبر زیاد در رژیم غذایی می‌تواند هر رژیمی را موفق تر کند. تحقیقات نشان داده اند افرادی که ۱۰ گرم در هر روز فیبر مصرف می کنند- بدون اینکه رژیم غذایی خود را تغییر دهند- چربی شکم کمتری نسبت به سایر افرادی که این مقدار فیبر را نمی خورند، دارند.

با یک رژیم غذایی درست و اصولی شما میتوانید در کنار رعایت ۳ نکته کلیدی دیگر به از بین بردن چربی شکم خود کمک کنید.

خواب کافی داشتن و چربی اطراف شکم

داشتن خواب کافی بر چربی شکم تاثیر گذار است. در یک تحقیق که بیشتر از ۵ سال افراد را مورد مطالعه قرار داد گزارش کردند افرادی که ۶ تا ۷  ساعت خواب شبانه داشتند در مقایسه با آنهایی که ۵ ساعت یا کمتر می خوابیدند چربی شکمی کمتری داشتند. همچنین افرادی که ۸ ساعت یا بیشتر در هر شب می‌خوابیدند نسبت به گروهی که ۶ تا ۷ ساعت شبانه می خوابیدند چربی شکم بیشتری داشتند.

محققان بر این باورند که خواب کم بر روی هورمون اشتها تاثیر گذار است. کم خوابی باعث افزایش حس گشنگی در افراد می شود، همچنین داشتن خواب بیش از حد هم باعث افزایش زمان بی‌تحرکی می‌شود. چه کم خوابی و چه زیاد خوابیدن می تواند مانعی برای از بین بردن چربی شکم باشند.

 کنترل استرس برای چربی شدم

استرس و تاثیر آن بر از بین بردن چربی شکم

استرس بر چربی شکم تاثیر گذار است. همۀ ما ممکن است به هر دلیلی در طول روز و یا در زندگی دچار استرس شویم اما اینکه چگونه بتوانیم استرس را کنترل کنیم نکته اصلی است. شاید بهترین کاری که می‌توانید برای از بین بردن استرس انجام دهید شامل: وقت گذرانی با خانواده و دوستان، یوگا و یا هر ورزشی که علاقه دارید، باشد.

استرس باعث افزایش هورمون کورتیزول در بدن می‌شود و این هورمون سوخت و ساز بدن را کاهش می‌دهد و این عامل اصلی ارتباط بین استرس و چاقی است. یکی از راه های از بین بردن چربی شکم کنترل استرس است. محققان نتیجه‌ گرفته‌اند که بهترین راه از بین بردن استرس و چربی شکم ورزش کردن است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.