افزایش متابولیسم بدن

امروزه افراد زیادی به دنبال نرم افزار های کاربردی محاسبه کالری روزانه مورد نیاز خود هستند تا با آگاهی بیشتری به محدود کردن وعده های غذایی خود بپردازند. یا به عبارتی کالری شماری کنند و کالری های اضافی را با ورزش و یا رژیم غذایی به حداقل برسانند. اما کالری سوزی، با کاهش یا حذف مواد غذایی غیرممکن است! افزایش متابولیسم بدن بهترین راهکار برای کاهش وزن و چربی سوزی است که در این مطلب بلدشیم درباره آن بیشتر خواهید آموخت.

8 راهکار ساده برای افزایش متابولیسم بدن

روش هایی هستند که می توانند متابولیسم بدن را به یک ثبات دائمی رسانده و باعث کالری سوزی بیشتر شما در حین ورزش و استراحت شوند. برای کاهش وزن و به خصوص از دست دادن چربی های انباشته شده، نیاز است که متابولیسم بدن بالا باشد.

هرچه موتور های متابولیسم تند تر کار کنند، ماشین کالری سوزی ما با سرعت بیشتری چربی ها را می سوزاند. در ادامه با 8 راهکار افزایش متابولیسم بدن آشنا خواهید شد.

1. صبح خود را با ورزش شروع کنید

شما هیچ زمانی در طول روز به اندازه صبح ها سرحال و پر انرژی نخواهید بود، زیرا هرچه به شب نزدیک تر می شویم، تحمل خستگی های ناشی از فعالیت در ساعات صبح و بعد از ظهر سخت تر است. ورزش صبحگاهی باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و به شما کمک می کند بقیه روز را فعال تر باشید و کالری بیشتری بسوزانید.

اما اگر ورزش در شب، تنها گزینه برای شماست، باز هم بسیار مفید است. قبل از تصمیم گیری بهتر است بدانید بهترین ساعت ورزش کردن چه زمانی است؟!

2. تمرینات کاردیو

باید ضربان قلب خود را بالا ببرید تا گردش خون در بدنتان افزایش یابد. این بدان معناست که شما باید شدت فعالیت خود را افزایش دهید. تمرین با شدت بالاتر باعث می شود که سخت نفس بکشید و در نتیجه کالری بیشتری بسوزانید. انجام تمرینات کاردیو با شدت زیاد به شما کمک می کند تا علاوه بر کالری سوزی در حین تمرین، بعد از تمرین هم کالری بسوزانید. همین موضوع باعث افزایش متابولیسم بدن تان می شود.

3. تمرینات بدنسازی

داشتن عضله بیشتر در بدن به معنای این است که می توانید چربی را به طور کارآمد بسوزانید، همچنین با داشتن عضلات بیشتر، متابولیسم خود را بالا برده اید. بنابراین انجام تمریناتی مثل پلانک، شنا، درازنشست و تمرین با وزنه های آزاد برای تسریع روند کالری سوزی لازم است. یادتان باشد هر چه عضلانی تر باشید، حتی در زمان استراحت هم چربی بیشتری می سوزانید.

4. مصرف بیشتر پروتئین

بسیار مهم است که ترکیبی از مواد مغذی را از همه گروه های غذایی بدست آورید. به همین دلیل است که ما هرگز توصیه نمی کنیم غذاهای خاصی را از رژیم غذایی خود حذف کنید. سعی کنید ترکیبی از چربی، کربوهیدرات و پروتئین را در هر وعده غذایی خود بگنجانید. به عنوان مثال یک صبحانه مناسب ممکن است شامل آووکادو، نان تست سبوس دار و یک تخم مرغ آب پز باشد. به هیچ عنوان مصرف پروتئین خود را کاهش ندهید. زیرا پروتئین باعث رشد و یا حفظ عضلات می شود که همین موضوع به افزایش متابولیسم بدن کمک میکند.

5. گرسنه نمانید.

بدن برای سوخت به غذا احتیاج دارد. اگر به بدن خود غذا  نرسانید، به حالت قحطی یا به اصطلاح حالت ذخیره چربی در می آید. گرسنه ماندن باعث می شود شما مدام به غذا خوردن فکر کنید و به سراغ غذاهای ناسالم بروید. از قبل برنامه ریزی کنید تا وعده های غذایی و خوراکی های خود را برای محل کار آماده کنید، بنابراین وسوسه نمی شوید که خوراکی های ناسالم و در دسترس را انتخاب کنید.

6. مصرف ادویه جات

مواد غذایی همراه با فلفل و ادویه یک روش کار آمد برای بالا بردن متابولیسم بدن است. به طور مثال؛ اضافه کردن مقداری فلفل دلمه ای به وعده های غذایی(چند بار در هفته) می تواند میزان کالری سوزانده شده روزانه شما را تا حدی افزایش دهد.

7. مصرف فیبر

فیبر سیستم گوارشی شما را به شکل مطلوبی نظم می بخشد و به دفع شدن ضایعات از بدن کمک می کند. در میوه هایی مانند تمشک، پرتقال، سیب، گلابی و انبه فیبر بیشتری وجود دارد. در گیاهان و ادویه جاتی مانند دارچین، آویشن، میخک، رزماری و گشنیز و در آجیل و دانه ها نیز، فیبر وجود دارد.

8. بیشتر آب بنوشید

برای هر عملکرد ، از جمله سوخت و ساز بدن، شما نیاز به آب دارید. بنابراین با نوشیدن آب کافی به بدن خود کمک کرده تا کالری بیشتری بسوزاند و همچنین در حفظ توده عضلانی خود انجام وظیفه کرده باشید زیرا مقدار زیادی از عضلات شما را آب تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.