جلوگیری از عضله سوزی در رژیم چربی سوزی

آیا علت عضله سوزی در هنگام رژیم های غذایی برای لاغری را می دانید؟ ورزش کردن به کاهش عضله سوزی در رژیم کمک می کند، اما باید بدانید ورزش به تنهایی کافی نیست. برای چربی سوزی و پیشگیری از عضله سوزی، رعایت نکات زیر ضروری است. در این مقاله بلدشیم قصد دارم شما را با 3 راهکار مهم و بسیار اثرگذار برای جلوگیری از عضله سوزی در دوره های کاهش وزن آشنا کنم.

3 کار برای جلوگیری از عضله سوزی در رژیم چربی سوزی

1. پروتئین بیشتر در برنامه غذایی

در مطلب ۱۲ ماده غذایی عضله ساز برای بانوان در مورد بهترین غذاها برای عضله سازی در بانوان صحبت کردیم. اولین قدمی که برای جلوگیری از عضله سوزی در رژیم غذایی باید انجام دهید، افزایش پروتئین دریافتی در طول روز است. پروتئین ها واحد های سازنده تارهای عضلات شما هستند. در نتیجه برای حفظ عضلات در دوران کاهش وزن، دریافت مقدار مناسب پروتئین ضروری است.

مصرف پروتئین برای جلوگیری از عضله سوزی در رژیم

نتایج یک تحقیق علمی در آمریکا نشان داد، افرادی که در هنگام رژیم غذایی، مقدار پروتئین دریافتی خود را از 0.8 گرم (به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) به 1.2 گرم (به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) افزایش دادند، چربی سوزی بیشتر و عضله سوزی بسیار کمتری را تجربه کردند.

یکی از مزایای دیگر افزایش مصرف پروتئین در رژیم غذایی، احساس سیری ناشی از مصرف آن است. پروتئین نسبت به دیگر درشت مغذی ها همچون کربوهیدرات و چربی، احساس سیری بیشتری می دهد و این سیری ماندگارتر است. چه چیزی از این بهتر می خواهید؟ پروتئین بیشتری بخورید تا سیر بمانید و کلاً کمتر غذا بخورید.

اگر به دنبال یک اندام ایده آل هستید، با افزایش مقدار پروتئین مصرفی خود در همه وعده های غذایی، از عضله سوزی در رژیم جلوگیری کنید و چربی سوزی را به حداکثر برسانید.

2. انجام ورزش بدنسازی

شاید بدنسازی را برای رسیدن به اندامی ایده آل انتخاب کرده باشید اما فواید بی شمار ورزش بدنسازی برای سلامتی را هم نادیده نگیرید. امروزه در باشگاه های بدنسازی در دنیا بیش از افراد جوان، میانسالان و کهنسالان را می بینید که برای جلوگیری از عضله سوزی ناشی از افزایش سن، این ورزش را انتخاب کرده اند.

در حقیقت تمرین با وزنه یا همان بدنسازی تنها فعالیت بدنی است که در آن به صورت مستقیم روی عضلات کار می شود. بعد از یک جلسه بدنسازی شما عضلاتتان را کوفته و خسته می کنید. در حقیقت پارگی های میکروسکپی در عضله ایجاد می شود که اصلاً چیز بدی برای شما نیست. با استراحت و دریافت پروتئین کافی عضلات شما بازسازی شده و از قبل قوی تر و خوش فرم تر می شود.

علاوه بر پیشگیری از عضله سوزی، بدنسازی به شما کمک می کند تا سریع تر چربی سوزی کنید. عضلات درگیر و تقویت شده در بدنسازی کالری سوزی بیشتری برای شما به ارمغان خواهند آورد. این یعنی شما در هنگام استراحت هم بیشتر کالری می سوزانید. آیا ورزشی سراغ دارید که باعث شود شما در هنگام استراحت هم چربی سوزی کنید؟!

بدنسازی برای جلوگیری از عضله سوزی در رژیم کاهش وزن

انجام تمرینات بدنسازی همراه با دریافت مقدار پروتئین مناسب بهترین روش برای جلوگیری از عضله سوزی در رژیم غذایی برای کاهش وزن و تناسب اندام است. اگر در مورد انتخاب بدنسازی شک دارید حتماً مطلب زیر را مطالعه کنید. مطمئن باشید نظرتان تغییر خواهد کرد.

3. کنترل میزات تمرینات هوازی و کاردیو

تمرینات هوازی یا کاردیو راه حلی آسان برای چربی سوزی در کنار یک رژیم غذایی هستند. اما متاسفانه تمرینات هوازی به هیچ وجه خاصیت تمرینات بدنسازی را ندارند.

در تمرینات هوازی سیستم قلبی-تنفسی شما درگیر می شود و این برای سلامت قلبی شما عالی است، اما نباید با انجام تمرینات کاردیو بیش از حد انتظار حفظ و پیشگیری از عضله سوزی در رژیم را داشته باشید.

تمرینات هوازی بیش از حد موجب ترشح بیشتر هورمون کورتیزول در بدن انسان می شود. این هورمون که هورمون استرس نام دارد، موجب عضله سوزی در بدن می شود. در نتیجه تمرینات هوازی با وجود همه فوایدی که برای سلامت شما دارد، موجب ریزش عضلات می شود. شاهد این ادعا دونده های استقامتی هستند. اگر به اندام یک دونده استقامتی حرفه ای نگاه کنید، منظور من را خوب متوجه خواهید شد.

مطالعات نشان داده است که بهترین روش برای چربی سوزی و جلوگیری از عضله سوزی در رژیم غذایی برای کاهش وزن، ترکیب تمرینات بدنسازی و هوازی است. اگر این دو همراه با افزایش پروتئین دریافتی باشد، کسب نتیج سریع و عالی خواهد بود. پس در کنار رژیم غذایی، پرداختن بیش از حد به تمرینات هوازی توصیه نمی شود و بهتر است بدنسازی را هم در برنامه خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.