چگونه عمر مفید صندلی تاشوی خود را زیاد کنیم

کمپینگ بدون شک یک فعالیت هیجان انگیز است که البته شما را بسیار خسته می کند. به همین دلیل است که همواره در مسافرت و پیک نیک نیاز به بستری راحت جهت استراحت و کسب انرژی دارید. یک صندلی قابل حمل همان چیزی که پس از یک ماجراجویی یک روزه و دور شدن از کمپ، به آن نیاز دارید. امروزه طراحان صندلی تاشو، گزینه‌های متنوعی را به مدل های صندلی کمپینگ و مسافرتی اضافه کرده‌اند که هریک مکانیزمی متفاوت دارد. برخی از این صندلی ها تنها با یک لولای پیچ و مهره ای قابل جمع شدن است و برخی دیگر متشکل از چارچوب و فنرهای متعددی است که به پیچیدگی آن افزوده است. برای استفاده از هریک از انواع صندلی های تاشو نیاز است با مکانیزم جمع شدن آن آشنا باشید تا بتوانید به درستی از آن استفاده کنید. برای دیدن انواع صندلی های تاشو به سایت دکتر مهندس مراجعه کنید. ما در این راهنما به شما خواهیم گفت که از هر صندلی مسافرتی کجا و چگونه استفاده کنید تا استفاده مفیدتری از این ابزار راحتی داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی های یک صندلی تاشو یا صندلی کمپینگ 

صندلی کمپینگ، یک صندلی بادی، تاشو یا جمع شونده، گاها همراه با تکیه گاه است که بهترین ابزار برای استفاده در فضاهای باز است. امروزه ما انواع مختلفی از صندلی های تاشو را می بینیم که از نظر رنگ، اندازه و سبک کارایی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. با این حال، ویژگی اصلی همه صندلی های تاشو، کوچک و قابل حمل بودن آن ها است. موارد استفاده از این صندلی ها در پارک ها، حومه شهر، جنگل، سواحل، در داخل چادر و ایام مسافرت است. یک صندلی کمپینگ استاندارد، از چهار پایه، یک پشتی صاف و یک کفی صندلی ساخته شده که معمولاً از جنس پارچه محکم و ضد آب است. به یاد داشته باشید که یک صندلی تاشو به همان اندازه که کاربردی و راحت است، می تواند شکننده و آسیب پذیر نیز باشد. در هنگام استفاده از این صندلی ها می بایست اصولی را در نظر داشته باشید که در صورت رعایت این نکات می توانید طول عمری بیشتری را برای صندلی خود تجربه کنید. 

توجه به فرم طراحی و موارد کاربردی صندلی تاشو

صندلی های تاشو معمولا از مواد مختلفی تهیه می شود که هریک با کارایی متفاوت، مناسب استفاده در یک محیط خاص است. استفاده از صندلی تاشو، در محیط های نامناسب می تواند عمر مفید صندلی را کاهش دهد. برای مثال، به هنگام خرید صندلی کمپ باید توجه داشته باشید که قرار است از صندلی خود در چه محیطی استفاده کنید. مثلا، شما نباید هرگز از یک صندلی تاشوی چوبی در محیط مرطوب و آبی استفاده کنید و یا باید توجه داشته باشید صندلی های پایه سوزنی برای استفاده در محیط های ساحلی هرگز مناسب نیستند. 

توجه به مواد تشکیل دهنده بدنه صندلی

در طراحی کفی صندلی کمپینگ معمولا از دو نوع متریال استفاده می شود که عبارتند از:

  • نایلون ضد آب: این روکش می تواند انتخابی مناسب برای افرادی باشد که به دنبال دوام و مقاومت در برابر آب و رطوبت هستند. اگر به یک سفر کمپینگ در منطقه ای می روید که با باران و رطوبت مواجه اید، این نوع صندلی می تواند گزینه ای ایده آل برای شما باشد، زیرا به سرعت قابل خشک شدن است. معمولا عمر مفید این صندلی های تاشو از سایر مدل ها بیشتر است. 
  • پد فوم مقاوم در جذب آب: این ماده در برابر جذب آب چندان خوب عمل نمی کند. بنابراین، برای محیط هایی که فعالیت های همچون شنا و آب تنی دارید، بسیار مناسب است. 

توجه به ظرفیت وزن

هنگام خرید صندلی کمپ، ظرفیت وزن باید یکی از عوامل اصلی تصمیم گیری باشد. چنانچه شما فردی سنگین وزن هستید، باید توجه به این نکته را جدی بگیرید که یک صندلی کمپ تاشو در مقایسه با صندلی های معمولی تحمل وزنی کمتری دارد. البته برخی از انواع صندلی های مسافرتی هستند که توجه به این مسئله را لحاظ کرده اند. طراحی این صندلی ها به گونه ای است که استفاده از آن ها برای افراد سنگین وزن بلامانع است. هرچند ممکن است قیمت این صندلی های کمپی کمی بیشتر از صندلی های تاشوی معمولی باشد، اما به هر حال با خرید آن ها می توانید یک کمپینگ ایمن و بدون دردسر داشته باشید.

توجه به مکانیزم تا شدن صندلی

مکانیزم تا شدن صندلی های کمپی دارای انواع مختلفی است. برخی از صندلی های تاشو از بغل به مرکز تا می شوند. در برخی دیگر، پایه ها از بدنه جدا می شوند و در مواقع نیاز بر روی بدنه صندلی سوار می شوند. انواع دیگری از صندلی های تاشو مسافرتی، حاوی لولاهایی هستند که متشکل از چند پیچ و مهره ساده است. توجه به هریک از این مکانیزم ها و در نظر داشتن موارد استفاده، می تواند در تضمین عمر مفید صندلی موثر باشد. برای مثال، اگر شما از صندلی خود به دفعات زیاد استفاده می کنید، سعی کنید از صندلی های تاشوی پایه متحرک استفاده نکنید. زیرا باز و بسته کردن مکرر این پایه ها، استحکام آن ها را کاهش می دهد و در نظر داشته باشید، صندلی های لولا پیچ و مهره ای استحکام چندانی در تحمل وزن سنگین ندارند. اگر وزنتان زیاد است از انواع دیگر مکانیزم های تا شدن صندلی استفاده کنید. 

برای خرید صندلی تاشو تصمیم درست بگیرید

این یک واقعیت است که هیچ صندلی کمپینگی نمی تواند برای همه محیط ها و همه افراد بهترین باشد. این ابزار راحتی، در اشکال، طرح ها و اندازه های مختلف ساخته می شود و دارای عملکردهای متعددی است. به همین دلیل است که نیاز است قبل از انتخاب صندلی کمپینگ مناسب، اطلاعات کافی پیرامون ویژگی ها و کاربرد هریک را بدست آورید. شما می توانید این اطلاعات را در بخش کالای استراحت مرجع تجهیزات پزشکی کشور، در سایت دکتر مهندس کسب نمایید. همچنین شما می توانید انواع مختلف صندلی های تاشو را در این سایت مشاهده کنید و در صورت نیاز نسبت به خرید هریک که مناسب شما است، اقدام نمایید. امیدواریم با خواندن این راهنما، اطلاعات کافی پیرامون حفظ طول عمر مفید صندلی تاشوی خود را به دست آورده باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.