قرص های چربی سوز

حتماً شما هم برای کاهش وزن به استفاده از قرص های چربی سوز فکر کرده اید. این قرص‌ها در میان مردم بسیار محبوب شده‌اند زیرا همه به دنبال پیدا کردن سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای کاهش وزن و لاغری هستند. بهتر است قبل از اینکه پول و زمان زیادی را خرج کنید حقایقی واقعی و علمی درباره قرص های چربی سوز را بدانید.

قرص‌های چربی سوز شما را به اهدافتان نمی رساند و تنها شما را وابسته به خود می‌کند که دوباره و دوباره این محصولات را خریداری کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که این قرص‌ها می‌توانند سرعت کاهش وزن را افزایش دهند اما آنها به سلامتی افراد مصرف کننده صدمات جبران ناپذیری وارد می کنند. برای آگاهی از عوارض قرص های چربی سوز باید ابتدا درباره نحوه عملکرد آنها در داخل بدن بدانید.

قرص های چربی سوز چطور عمل میکنند؟

1. بلاک کردن چربی ها با قرص های چربی سوز

Safe-Fat-Burning-Pills

بلاک کردن یا جذب نشدن چربی توسط بدن روشی است که در برخی از این قرص‌های چربی سوز به کار برده شده است. این نوع از قرص‌ها باعث می‌شود وقتی شما غذایتان را میل می کنید، چربی در روده‌ جذب نشده و تجزیه شود.

عوارض قرص های چربی سوز بر بدن

  • برخی از ویتامین‌های اصلی مورد نیاز بدن مانند A، D، E و K محلول در چربی هستند پس قرص‌های چربی سوز مانع از جذب این ویتامین‌های حیاتی در بدن می‌شوند و باعث می شود در طولانی مدت فرد دچار سوء تغذیه و دیگر عوارض مصرف ناکافی ویتامین های اصلی شود.
  • دلیل اصلی اینکه چرا زنان نباید از قرص‌های چربی سوز استفاده کنند این است که باعث افزایش خون‌ریزی ماهیانه به علت اختلال در انعقاد خون در اثر جذب ناکافی ویتامین K می‌باشد.
  • همچنین افزایش ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها با کمبود ویتامین E که نقش آنتی اکسیدانی دارد، بیشتر می شود.
  • به دلیل جذب نشدن چربی توسط روده دفع آن افزایش پیدا می کند که ممکن است منجر به درد در ناحیه شکم و اسهال چرب شود و در طولانی مدت مشکلات روده و معده ای جبران ناپذیری برای فرد به وجود آورد.

2. توقف اشتها با قرص های چربی سوز

از دیگر پیامد های رایج استفاده از قرص های کاهش وزن توقف اشتها است. این عمل قرص های چربی سوز با دستکاری در سطح هورمون‌های کنترل کننده اشتها در مغز انجام می‌شود و باعث احساس سیری می شوند. این قرص ها شبیه به آمفتامین‌ها عمل کرده و در نتیجه باعث می شوند که سیگنال های گشنگی به مغز ارسال نشود. عوارض جانبی توقف اشتها در این قرص‌ها در بین افراد متفاوت است. به علت تاثیر قرص های چربی بر روی هورمون اپی نفرین و سروتونین مشکلاتی مانند: پرخاشگری، افسردگی، گیجی، اضصراب، افزایش ضربان قلب، بی‌خوابی، افزایش فشار خون و تعریق زیاد می شود و اگر در طولانی مدت مصرف شود ممکن است فرد دچار حمله قلبی، مشکلات عصبی و فراموشی شود.

3. افزایش متابولیسم با قرص های چربی سوز

woman-holding-supplement

حتماً خوب می دانید که افزایش سوخت و ساز بدن راهی برای کاهش وزن است. برخی قرص های چربی سوز دارای مقدار قابل توجهی کافئین و افدرین هستند. این دو ماده باعث افزایش دمای مرکزی بدن شده و متابولیسم را افزایش می‌دهند.

اما مشکل قرص های چربی سوز این است که دوز کافئین و افدرین استفاده شده در آنها بسیار بیشتر از مقدار توصیه شده است. همانطور که در بحث کافئین گفته شد این ماده می‌تواند چربی سوز طبیعی باشد اما اگر مقدار مصرفی کافئین افزایش یابد می‌تواند منجر به پرخاشگری، سردرد خفیف، افزایش ضربان قلب و اضطراب شود و در طولانی مدت برای سلامتی افرد بسیار مضر باشد.

آیا باز هم می‌خواهید از قرص های چربی سوز استفاده کنید؟

وقت آن رسیده که سوالی که در شروع مطلب از شما پرسیدم را این گونه اصلاح کنم که آیا باز هم حاضر هستید برای کاهش وزن از قرص های چربی سوز استفاده کنید؟

درست است که این قرص‌ها در کوتاه مدت وزن شما را کاهش می‌دهد و شما را لاغر می کند اما پشت این راز لاغری، عوارضی است که شما سال‌ها مجبورید به‌ علت یک انتخاب نادرست و ناآگاهانه درگیر آنها باشید. نکته دیگر آن است که شما تا ابد نمی توانید از قرص های کاهش وزن استفاده کنید و پس از آنکه مصرف این قرص‌ها را کنار بگذارید وزنتان به اندازه قبل بر می گردد و یا حتی بیشتر از قبل افزایش می یابد!

در بحث کاهش وزن به دنبال راه های سریع و پرخطر نباشید. شما باید از این قرص های چربی سوز و افرادی که این روش ها را به شما توصیه می کنند فاصله بگیرید! آنها افرادی فریبکار هستند و بعضاً با آگاهی از عوارض ناشی از استفاده قرص های چربی سوز، صرفاً به دنبال پر کردن جیب خود هستند.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.