مواد غذایی چربی سوز

مواد غذایی چربی سوز به این معنی است که شما می توانید آنها را هر روز در رژیم غذایی خود مصرف کنید. این مواد غذایی سوخت و ساز بدنتان را افزایش می‌دهند و کمک می‌کنند تا وزنتان را کاهش دهید. غذاهای چربی سوز می‌توانند برای افزایش سلامتی شما بسیار مفید باشند.

1. کرفس چربی سوز قوی

کرفس یکی از مواد غذایی چربی سوز

کرفس کالری بسیار کمی دارد. کرفس در هر 100 گرم تنها 13 کالری دارد. همچنین سرشار از فیبر است که معده را پر می‌کند وبه شما احساس سیری می دهد. کرفس در بیشتر مواقع به صورت آب کرفس مصرف می‌شود. پس از همین امروز کرفس را جزو سبزیجات محبوب خود قرار دهید و از فواید آن بهره مند شوید.

2. گریپ فروت و چربی سوزی

گریپ فروت میوه ای نیست که همیشه به دنبال خرید آن باشید. اما خواندن این مطلب شاید این میوۀ با ارزش را به لیست خرید شما اضافه کند. گریپ فروت به عنوان یک میوه چربی سوز شناخته شده و سرعت سوخت و ساز را افزایش می‌دهد. بعلاوه گریپ فروت سرشار از فیبر است و از این رو کمک خواهد کرد که شما سریعتر احساس سیری کنید. به همین دلیل بعد از خوردن گریپ فروت به سراغ هله و هوله و غذاهای پر چرب نخواهید رفت. این میوه بسیار کم کالری است و در هر 100 گرم تنها 29 کالری دارد. گریپ فروت جزء میوه های چربی سوز عالی محسوب می‌شود.

3. چای سبز معروف به لاغر کننده

چای سبز یکی از مواد غذایی چربی سوز عالی

چای سبز یک چربی سوز طبیعی است که باعث می‌شود متابولیسم شما افزایش یابد. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است. خواص آنتی اکسیدانی از بدن شما در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند. اگر از خواص آنتی اکسیدانی چای سبز بگذریم، به تازگی مطالعات نشان دادند که افرادیکه روزانه به طور منظم چای سبز می نوشند و ورزش می کنند چربی شکمی آنها کاهش بیشتری داشته است.

4. غلات سبوس دار و سوزاندن چربی

تحقیقات نشان داده‌اند که غلات سبوس دار نسبت به غلات تصفیه شده سالم‌تر است. غلات سبوس دار خطر ابتلا به انواع بیماری از جمله دیابت و سرطان را کاهش می دهد. انواع غلات می‌تواند یک قسمت خوب از رژیم غذایی باشند. غلات سبوس دار زمان بیشتری برای هضم نیاز دارد و به شما احساس سیری می‌دهد. همین باعث می شود سراغ خوردنی های دیگر نروید. همین موضع غلات سبوس دار را جزء غذاهای چربی سوز قرار می دهد.

غلات سبوس دار سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و چربی کمی دارد. اما چون غلات سبوس دار جزء کربوهیدرات‌ها محسوب می‌شود نباید در خوردن آنها زیاده روی کنید. در مطلب مربوط به انتخاب بهترین نان در رژیم غذایی من به شما کمک می کنم تا بهترین نوع نان را انتخاب کنید و از فواید آن بهره مند شوید.

5. کافئین در رژیم های لاغری

قهوه یکی از مواد غذایی چربی سوز

شما می‌توانید یک روز عالی را با خوردن یک فنجان قهوه آغاز کنید. زیرا قهوه باعث می‌شود که شما سرحال شوید. کافئین یک چربی سوز سوز طبیعی است ومیتواند در لاغری و کاهش وزن نقش بسیار مهمی داشته باشد. به همین دلیل در بسیاری از قرص‌های چربی‌سوز از دوز بالای کافئین استفاده می‌شود. دوز مصرفی کافئین بسیار مهم است. اگر دوز مصرفی از حد نرمال بالاتر باشد می‌تواند بر بدن اثرات جبران‌ناپذیری داشته باشد.

کافئین باعث افزایش ضربان قلب و اکسیژن مصرفی می‌شود. این دو عامل به سوختن کالری بیشتر منجر می‌شود. یادتان باشد یک فنجان قهوه تلخ می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. پس اگر تا به امروز فنجان قهوۀ شما همراه با شکر و خامه بود بهتر است به جای آنها از کمی دارچین استفاده کنید و از قهوۀ خود لذت ببرید. قهوه یکی از مواد غذایی چربی سوز عالی است.

6. امگا 3

گوشت ماهی یک منبع غنی از پروتئین با کیفیت بالاست. ماهی های چرب مثل سالمون (آزاد)، قزل آلا، ساردین و… تنها منبع دارای اسیدهای چرب DHA و EPA هستند. این 2 اسیدچرب جزء امگا 3 محسوب می شوند. امگا 3 برای رشد و نمو طبیعی بدن ضروری اند. ضروری به این معنی است که، بدن شما قادر به تولید کافی آنها نیست. شما تنها از راه غذایی که میخورید می توانید آنها را به بدن خود برسانید. با توجه به اینکه این 2 ماده عالی برای سلامتی در ماهی های چرب نهفته اند، دیگر باید متوجه شده باشید که دلیل این همه تاکید بر مصرف ماهی های چرب چیست!

امگا 3 باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. امگا 3 یک اسید چرب است که روی سطح هورمون لپتین تاثیر می‌گذارد. این هورمون بر روی احساس سیری تاثیرگذار است. همانطور که گفته شد امگا 3 در بدن تولید نمی شود و فقط باید از طریق خوردن به‌ ویژه ماهی سالمون و یا مصرف مکمل امگا-۳ این ماده با ارزش را به بدن وارد کنید. ماهی یکی از غذاهای چربی سوز عالی محسوب می‌شود.

7. آووکادو

آووکادو یکی از مواد غذایی چربی سوز

آووکادو جزو غذاهای چربی سوز عالی محسوب می‌شود. آووکادو سرشار از چربی‌های غیر اشباع است. در نتیجه باعث افزایش متابولیسم می‌شود. به آووکادو در۱۲مادۀ شگفت انگیزی که برای زنان در مطالب قبلی معرفی کردیم اشاره شده است.

این ماده سطح کلسترول خون، خطر بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. همچنین برای تقویت چشم‌ و مو بسیار خوب است. به علت اینکه آووکادو سرشاز از چربی های مفید است به شما در احساس سیری کمک شایانی خواهد کرد.

آووکادو شما را ساعت ها از مصرف هله و هوله در امان نگاه می دارد. همین موضوع باعث می‌شود که آووکادو در لیست غذاهای چربی سوز قرار بگیرد.امروزه در کشور ما مصرف آووکادو افزایش پیدا کرده و این می تواند خبر بسیار خوبی برای دوستاران تناسب اندام و تغذیه باشد.

8. کره بادام زمینی

اگر به بادام زمینی آلرژی ندارید پس کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود حتماً اضافه کنید. کره بادام زمینی در هر ۱۰۰گرم ۶۰۰ کالری دارد. بر عکس سایر غذاهای چربی سوز که در این مطلب نام بردم کره بادام زمینی کالری بسیار بالایی دارد. اما نکته اینجاست که اگر تنها یک قاشق چای خوری از آن را در صبحانۀ خود بخورید شما ساعت‌ها سیر هستید. در احساس سیری به سراغ خوردن هله‌ و هوله نخواهید رفت. چربی کره بادام زمینی جزء چربی‌های خوب محسوب می‌شود و شامل فیتوسترول است. فیتوسترول بر عکس کلسترول برای سلامتی قلب و عروق مضر نیست.

تحقیقات نشان داده اند که هر 32 گرم کره بادام زمینی تقریباً 50 میلی گرم فیتوسترول دارد. محققان گزارش کردند که مصرف روزانه ۲گرم فیتوسترول تا ده درصد از کلسترول بد یا LDL می کاهد که این میزان بسیار عالی است.

9. غذاهای تند برای سوزاندن چربی

غذاهای تند به عنوان غذاهای چربی سوز هستند

هر نوع غذای تندی جزء غذاهای چربی سوز محسوب می‌‌شود. غذاهای تند کمک می‌کند که بدن کالری بیشتری بسوزاند.  فلفل دارای ماده ای به نام کاپسایسین است که مزایای زیادی در چربی سوزی دارد. به طور کلی هرچقدر فلفل تندتر باشد حاوی مقادیر بالاتری از کاپسایسین است. اگر مشکلات معده ندارید بهتر است فلفل را به غذایتان اضافه کنید و از این چربی‌ سوز طبیعی نهایت استفاده را ببرید.

10. تخم مرغ و پروتوئین آن برای کاهش وزن

یک عدد تخم مرغ آبپز ۷۰ کالری دارد اما می‌تواند در احساس سیری شما نقش مهمی داشته باشد. تخم مرغ سرشار از پروتئین، املاح و ویتانین‌ها است. خوردن تخم مرغ در ورزشکاران، نوجوانان و کودکان بسیار توصیه می‌شود.

شما به عنوان یک فرد بالغ می‌توانید 4 عدد تخم مرغ در برنامه هفتگی‌تان اضافه کنید. کسانیکه کلسترول خونشان بالاست نباید مصرف تخم مرغ را قطع کنند. تحقیقات نشان داده اند که زرده تخم مرغ به هیچ عنوان کلسترول را بالا نمب برد.

بیشترین عاملی که تخم مرغ را جزء غذاهای چربی سوز قرار می دهد پروتئین موجود در سفیده آن است. پروتئین سفیده می تواند به شما احساس سیری دهد. در حالیه یک عدد سفیده تخم مرغ تنها شامل 20 کالری است. پس با خیال راحت سفیده تخم مرغ را در رژیم غذاییتان بگنجانید

11. آجیل و دانه های روغنی مصرف کنید و لاغر کنید

آجیل یکی از مواد غذایی چربی سوز

شاید یکی دیگر از اشتباهات تغذیه در کسانیکه رژیم دارند حذف هر نوع مادۀ چرب است. در حالیکه یک رژیم هوشمندانه رژیمی است که 20 تا 30% از مواد غذایی از چربی مفید تشکیل شده باشد. این یعنی کاهش وزن بیشتر. زیرا مواد غذایی که دارای چربی های خوب هستند می توانند احساس سیری را ساعت ها در شما ثابت نگه دارند.

یکی از موارد مهم در رژیم ها مصرف آجیل و یا دانه های روغنی است. همانطور که می دانیم کالری این مواد بسیار بالاست عکس سایر غذاهای چربی سوزی که معرفی کردیم. به همین دلیل در مصرف آجیل زیاده روی نکنید. تمام اطلاعات مربوط به کالری و مقدار مصرف آجیل ها را می توانید در مطلب مرتبط زیر مشاهده کنید.

12. دارچین با مزاج گرم

استفاده از دارچین فقط در کیک و شیرینی خلاصه نمی شود. شاید اگر مزایای دارچین را برای چربی سوزی بدانید آن را بیشتر مصرف می‌کنید. خوردن یک قاشق چای خوری دارچین در روز می تواند مقدار مناسبی برای بهره وری از فواید آن باشد. دارچین باعث منظم شدن سطح گلوکز خون شما میشود. این ثابت بودن در سطح گلوکز خون نقش مهمی در سطح انرژی  و احساس سیری شما دارد. پس دارچین را به لیست مواد غذایی چربی سوز دیگر اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.