مصرف کرفس و چربی سوزی

اگر شما در حال کاهش وزن هستید و همیشه احساس گرسنگی می کنید، خوردن کرفس را امتحان کنید. خوردن کرفس به شما کمک می کند تا احساس سیری داشته باشید.

مصرف کرفس چگونه به چربی سوزی کمک می کند؟

برای کاهش وزن شما مجبور هستید کالری کمتری نسبت به آنچه بدن در طول روز می سوزاند مصرف کنید. کرفس دارای کالری کم و سرشار از آب و فیبر است که کمک می کند شما احساس سیری کنید بدون اینکه کالری زیادی خورده باشید. زمانیکه در حال کم کردن وزن هستید خوردن وعده های غذایی با حجم بالا و کالری پایین ضروریست.

وعده های غذایی برای کاهش وزن (غذاهای با کرفس)

این وعده های غذایی شامل سزیجات و میوه ها می شوند. وجود کرفس در وعده های غذایی به شما کمک می کند که همراه با احساس سیری کالری کمتری بخورید، در واقع یک فنجان کرفس حاوی ۱۶ کالری است در حالیکه یک فنجان چوب شور به عنوان میان وعده یا اسنک در حدود 200 کالری دارد بنابراین کرفس می تواند علاوه بر غذای اصلی به عنوان میان وعده ی سالم و مغذی در رژیم غذایی شما جای بگیرد.

۸۶۵۰۳۵۵۳

همچنین به دلیل اینکه حدود 95% کرفس را آب تشکیل داده است می تواند در زمان کاهش وزن به شما کمک کند. تقریباً 80% بدن ما را آب تشکیل داده است این مقدار آب محیط داخلی بدن را برای سوخت و ساز بیشتر فراهم می کند. علاوه بر این مقدار کم کم آبی باعث احساس خستگی در شما می شود که مانع از ورزش و سوزاندن کالری بیشتر می شود بناراین آب بخش مهمی از رژیم غذایی شما را تشکیل می دهد.

میزان فیبر موجود در کرفس

هر فنجان کرفس حاوی 2 گرم فیبر است. فیبر به دلیل غیرقابل هضم بودن میتواند معدۀ شما را پر کرده و از خالی شدن سریع آن جلوگیری کند در نتیجه شما احساس سیری می کنید بدون اینکه کالری زیادی بخورید. همچنین فیبر باعث کنترل کلسترول و قند خون می شود و به سلامت دستگاه گوارش شما کمک می کند.

درصد ویتامین A و پتاسیم در کرفس

مصرف به اندازۀ ویتامین ها و مواد معدنی عملکرد بدن و سطح انرژی شما را در حد مطلوب نگه می دارد. مصرف کرفس مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی به بدن شما نمی رساند اما یک فنجان کرفس 7 تا 11 درصد نیاز روزانۀ شما به ویتامین A و پتاسیم را تأمین می کند.

همچنین در حدود 40% ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین K که برای انعقاد خون و افزایش تراکم استخوان ضروریست را تأمین میکند. بنابراین با قرار دادن کرفس در رژیم غذایی خود هم کاهش وزن و هم سلامت خود را تضمین کنید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.