طرز تهیه سوپ شیر مقوی ترین سوپ برای کودک شما

سوپ شیر برای کودک یکی از بهترین غذاهایی است که در عین مقوی بودن، طعمی خوب نیز داشته و کودک را به خود جذب می کند. تهیه این سوپ برای مادر نیز ساده بوده و به راحتی می تواند با مواد اولیه در دسترس، به تهیه سوپ شیر بپردازد. در ادامه با ما همراه باشید تا ساده ترین روش تهیه سوپ شیر را با هم دنبال کنید.

سوپ شیر برای کودکان
سوپ شیر برای کودکان

تهیه سوپ شیر برای کودک

مواد لازم جهت تهیه سوپ شیر برای کودک به شرح زیر هستند. این مواد اولیه همگی برای کودک بسیار مقوی بوده و می توانند به رشد او کمک کرده و تاثیرات بسیار مثبتی بر شکل گیری استخوان ها و به طور کلی سلامت فیزیکی او بگذارند.

مواد لازم

  • 1 عدد سینه مرغ
  • 100 گرم جو پرک (بهتر است از جو پرک استفاده کنید، زیرا جو معمولی برای سوپ کودک، چندان جالب نبوده و میل کردن آن نیز برای کودک ساده نخواهد بود.)
  • 500 گرم قارچ
  • 3 عدد هویج متوسط
  • 2 عدد پیاز متوسط
  • 1 لیتر شیر
  • 2 تا 3 قاشق چای خوری نمک
  • 2 قاشق چای خوی زردچوبه

طرز تهیه سوپ شیر

  1. جهت تهیه سوپ شیر برای کودک باید پیازها را شسته، پوست کنده و به شکل نگینی و کاملا ریز شده آن ها را خرد نمایید.
  2. پس از آن پیازها را داخل تابه ریخته و به همراه مقداری روغن آن ها را تفت بدهید.
  3. بعد از تفت دادن پیازها و با گذشت چیزی در حدود 1 دقیقه، نوبت آن می رسد که زردچوبه را اضافه کنید.
  4. پس از اضافه کردن زردچوبه همچنان کمی بیشتر پیاز را تفت بدهید تا رنگ آن طلایی شود.
  5. حالا نوبت آن می رسد که سینه مرغ را داخل پیاز و روغن بیندازید.
  6. توجه نمایید که مایل به سرخ کردن پیاز  نیستیم و پس از نیم دقیقه تا یک دقیقه تفت دادن، سریع آب کافی اضافه می کنیم تا مرغ شروع به پختن کند. (دقت داشته باشید که سینه مرغ را باید به خوبی پاکسازی کرده و چربی های اضافی آن را بگیرید.)
  7. پس از پخته شدن مرغ، آن را رشته رشته کنید. توجه داشته باشید که نمی خواهیم مرغ به صورت کامل در سوپ شیر کودک قرار بگیرد و تا جایی که امکان دارد مایل هستیم که این مرغ به شکل رشته های نازک درآمده و از فرم درشت خود خارج شود.
  8. بنابراین زمان کافی اختصاص داده و تا جایی که می شود، مرغ را به ریشه های نازک و ظریف تبدیل سازید.
  9. به این ترتیب امکان آن برایتان فراهم می شود که رشته های مرغ را به خوبی در سوپ حل کرده و به مخلوطی یکدست و یکنواخت برسید.
  10. اکنون در مراحل تهیه سوپ شیر برای کودک نوبت آن می رسد که هویج ها را شسته و پوست بکنید.
  11. سپس آن ها را به صورت نگینی خرد کنید.
  12. حالا هویج های خرد شده را به همراه جو پرک در یک قابلمه به همراه آب مرغ ریخته و روی شعله متوسط بگذارید تا به خوبی پخته شوند. (دقت داشته باشید که اگر با تمام شدن آب مرغ، هنوز جو پرک به خوبی پخته نشده بود، می توانید مقداری آب به آن اضافه کنید. به هر ترتیب باید جو پرک و هویج های خرد شده به خوبی پخته شوند.)
  13. پس از آن نوبت آن می رسد که شیر و مرغ های ریشه ریشه شده را به این مواد اضافه کرده و اجازه دهید برای چیزی بین 20 تا 30 دقیقه روی شعله ملایم قرار گرفته و به خوبی قوام یابد. (سوپ شیر باید غلظت خوبی داشته باشد.)
  14. برای تهیه سوپ شیر برای کودک باید در همین حین قارچ ها را به خوبی شسته و پوست بکنید.
  15. سپس آن ها را به فرم حلقه ای برش زده و در یک تابه تفت دهید. شما می توانید به اندازه یک قاشق آبلیموی تازه نیز به این قارچ ها اضافه کرده و به آن ها طعم بهتری بدهید.
  16. به علاوه این آبلیمو باعث می شود که رنگ سفید قارچ ها حفظ شده و ظاهر سوپ شما به مراتب جذاب تر گردد.
  17. پس از آن که قارچ ها از حالت سفت خارج شده و به اندازه کافی نرمی به خود گرفت، آن ها را به سوپ اضافه نمایید.
  18. در این مرحله سوپ شما آماده شده است و تنها می توانید با بیشتر قرار دادن آن روی حرارت ملایم، به غلظت گرفتن بیشتر آن کمک کنید.
  19. نکته: لازم به یادآوری است که پس از تهیه سوپ شیر برای کودک آن را تنها می توان به اندازه یک شبانه روز در یخچال نگهداری کرد. به ویژه از آن جایی که هدف این سوپ تغذیه کودکان است و کودکان معده های حساس تری دارند، لازم است که حتما از نگهداری زیادتر از این زمان سوپ پرهیز نمایید.
  20. از این جهت توصیه می کنیم که با تنظیم مقدار مواد اولیه، هر بار میزان لازم از سوپ شیر را تهیه کرده و سعی داشته باشید که این سوپ را به صورت تازه طبخ کرده و به کودک خود بخورانید.
  21. این سوپ دارای چربی، کربوهیدرات و پروتئین است. با قرار دادن سوپ شیر در برنامه غذایی کودکان، سطح سلامتی آن ها را ارتقا داده و یک وعده غذایی عالی و بسیار مفید برای آن ها ترتیب داده اید.
  22. ممکن است هرگز نتوانید به این سادگی به میزان کافی قارچ که سرشار از پروتئین است به کودک خود بدهید، اما با طبخ سوپ شیر، به میزان کافی قارچ در برنامه غذایی کودک شما جای گرفته و به راحتی می توانید این ماده غذایی غنی و مقوی را به او بخورانید.
  23. این نوع سوپ یکی از انواع سوپ مناسب مهمانی است که می توانید با دستور بالا تهیه کنید و از آن لذت ببرید.
سوپ شیر یکی از سوپ های خوشمزه است
سوپ شیر یکی از سوپ های خوشمزه است
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.