طرز تهیه پیراشکی شکری

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی که می توان به عنوان عصرانه، میان وعده، صبحانه و بعضا شام و یا هر وعده خورد، پیراشکی است. پیراشکی در انوع مختلفی پخته می شود و علاقه مندان می توانند به سادگی، با مطالعه طرز تهیه پیراشکی کرم دار + انواع پیراشکی ها و انجام مراحل آن از طعم فوق العاده پیراشکی لذت ببرند. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید پیراشکی شکری خود را در منزل درست کنید، با ما در ادامه مطلب همراه شوید تا با طرز تهیه پیراشکی شکری در منزل آشنا شوید.

پیراشکی شکری کی از انواع پیراشکی هست که طرفداران زیادی دارد.
پیراشکی شکری

طرز تهیه پیراشکی شکری در خانه

شما برای صرف یک میان وعده خوشمزه، چه غذایی را انتخاب می کنید؟ آیا دوست دارید تا یک دسر داغ بخورید و یا اینکه یک دسر سرد را ترجیح می دهید؟ ما در این مطلب طرز تهیه پیراشکی شکری در منزل را به شما آموزش می دهیم که هم می توانید آن را داغ داغ سرو کرده و میل نمایید و یا اینکه می توانید آن را درون یخچال قرار دهید و صبر کنید تا خنک شود. همان طور که گفتیم، پیراشکی ها انواع و اقسامی دارند که یکی از خوشمزه ترین آن ها، پیرلشکی شکری است. پیراشکی شکری را می توانیم یکی از ساده ترین انواع پیراشکی نیز معرفی کنیم که شما می توانید به راحتی در خانه درست کنید. در این مطلب با ما همراه شوید تا با طرز تهیه پیراشکی شکری در منزل آشنا شوید.

روش اول برای پخت پیراشکی شکری

مواد لازم

برای آنکه این غذای سبک خوشمزه را درون خانه درست کنید، به این مواد اولیه نیاز دارید:

  • نصف پیمانه آب
  • سه قاشق غذاخوری کرخ
  • 2 عدد تخم مرغ
  • نصف پیمانه آرد الک شده
  • یک چهارم پیمانه شکر
  • مقداری نمک
  • نصف قاشق غذاخوری دارچین

طرز تهیه روش اول پیراشکی کری

برای تهیه پیراشکی شکری آب، کره و نمک را با هم ترکیب کنید و آن ها را درون ظرفی ریخته و روی حرارت بسیار کم قرار دهید تا آرام آرام به جوش آید. بعد از آنکه این ترکیب به جوش آمد، آن را از روی حرارت برداشته و به آن آرد اضافه نمایید و خوب هم بزنید. هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که یک مخلوط یکدستی ایجاد شود. سپس برای مدت 5 الی 10 دقیقه صبر کنید تا این ترکیب خنک شود. بعد از گذشت این زمان، تخم مرغ ها را دانه به دانه درون این مخلوط بشکنید و به کمک یک همزن برقی، آن ها را بزنید و ترکیب کنید.

در این حین، درون ظرفی شکر و دارچین ریخته و با هم مخلوط کنید. پس از طلایی شدن پیراشکی ها، آن ها را از روغن خارج کرده و درون مخلوط شکر و دارچین بغلتانید. تهیه پیراشکی شکری شما آماده سرو است و شما می توانید آن را داغ داغ و یا سرد شده میل کنید.

تهیه دونات شکری در خانه به دو روش انجام میگیرد که به سادگی می توانید مراحل آن را انجام دهید.
دونات شکری

روش دوم تهیه پیراشکی شکری در منزل

روش دیگری نیز برای تهیه پیراشکی شکری وجود دارد که این روش تا حدودی به طرز تهیه ی دونات بدون فر شباهت دارد، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد اولیه

  • سه چهارم پیمانه شیر
  • یک چهارم پیمانه شکر
  • 2 قاشق چلی خوری پودر خمیر ترش فوری
  • 4 قاشق چای خوری کره
  • یک عدد تخم مرغ
  • نصف قاشق چای خوری نمک
  • یک قاشق چایخوری وانیل
  • دو و نیم یا سه پیمانه آرد

طرز تهیه روش دوم تهیه پیراشکی شکری

در صورتی که از پودر خمیر ترش استفاده می کنید، هیچ احتیاجی به آماده سازی آن وجود ندارد و می توانید بالافاصله از آن استفاده کنید. لذا برای تهیه پیراشکی شکری در منزل، می توانید تمامی موادی که در بالا گفتیم را با هم مخلوط نمایید و طی چند مرحله، آرد را به آن ها بیفزایید. این مواد را خوب ورز دهید تا با هم ترکیب شوند. چنانچه خمیر دارای چسبندگی است، کمی روغن مایع به آن بیفزایید.

به ورز دادن ادامه دهید تا زمانی که احساس کردید خمیر کاملا یکدست شده و به دست نمی چسبد. سپس کاسه ای را چرب کنید و خمیر را درون آن قرار دهید و روی آن پارچه بکشید. به مدت یک ساعت صبر نمایید تا استراحت کرده و حجم آن دو برار شود. بعد از گذشت یک ساعت، مجدد آن را برداشته و روی سطح کارتان کمی ورزش دهید تا کمی پف خمیر گرفته شود. بعد می بایست خمیر را قالب بزنید و یا به کمک دستتان، از آن به شکل پیراشکی جدا کنید. سپس مجدد روی این خمیر قالب زده شده پارچه ای بیندازید و نیم ساعت صبر کنید تا استراحت کرده و مجدد پف کند.

درون ظرفی روغن ریخته و آن را داغ کنید. سپس خمیرهای آماده شده را درون روغن بریزید تا سرخ شود. در این حین ظرفی از شکر پر کنید و پس از طلایی شدن پیراشکی، آن را درون شکر بغلتانید. پیراشکی شکری شما آماده خواهد بود.

پیراشکی های آماده شده را در قابلمه ای پر روغن بریزید و سرخ کنید.

نکته: البته شما می توانید از فر نیز برای آماده کردن پیراشکی های خود استفاده کنید. به این منظور کافی است فر را از قبل گرم کرده و یک ورق روغنی روی سینی فر قرار دهید. سپس در تهیه پیراشکی شکری درون سینی چیده و سپس برای مدت بیست دقیقه (تا زمانی که روی پیراشکی طلایی شود) درون فر قرار دهید. در نهایت آن ها را از فر خارج کرده و درون ظرف شکر بلغتانید.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، پیراشکی یکی از خوشمزه ترین میان وعده ها است که بیشتر افراد آن را دوست دارند. اما اگر به هر دلیلی نمی خواهید از مغازه های پیراشکی فروشی، پیراشکی خریداری کنید، می توانید به راحتی در خانه این میان وعده خوشمزه را درست کنید. پیراشکی شکری یکی از انواع محبوب پیراشکی ها است که می توانید سرو کنید. اما توجه باشید که دست شما برای استفاده از خلاقیت در تهیه پیراشکی شکری باز است. مثلا می توانید شکلات آب کنید و روی آن شکلات نیز بریزید و یا اینکه اصلا می توانید در کنار ظرف پذیرایی پیراشکی، مربا نیز قرار دهید و پیراشکی را با آن میل کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.