طرز تهیه کالباس مرغ خانگی

یکی از خوشمزه ترین فست فودها، کالباس است و اغلب بسیاری از افراد از خوردن آن لذت می برند. اما از آنجایی که برخی از افراد دید چندان مثبتی نسبت به این غذای خوشمزه ندارند و نمی توانند به مواد اولیه آن اعتماد کنند، لذا خوب است تا کالباس را در خانه درست کنند. اگر دوست دارید کالباس مرغ را در خانه درست کنید، این مطلب را دنبال کنید تا با طرز تهیه کالباس مرغ در خانه آشنا شوید.

طرز تهیه کالباس در خانه را در این مطلب دنبال می کنیم.

تهیه کالباس در خانه با مرغ

اگر در خانه با افرادی زندگی می کنید که علاقه زیادی به کالباس مرغ دارند، آستین ها را بالا زده و کالباس خوشمزه خانگی با مرغ درست کنید.

مواد لازم تهیه کالباس مرغ خانگی

برای آنکه بتوانید در خانه کالباس مرغ تهیه کنید، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

  • یک عدد مرغ متوسط
  • 3 الی 4 حبه سیر درشت
  • یک قاشق غذاخوری مغز پسته سبز خام
  • یک و نیم قاشق غذاخوری هویج پخته شده و خرد شده
  • سه قاشق غذاخوری مغز نان ساندویچ خرد شده
  • ادویه هایی مانند فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک به میزان دلخواه

3 گام کالباس مرغ خانگی

گام 1

برای طرز تهیه کالباس در ابتدا مرغ را به خوبی تمیز کنید و استخوان و چربی را از آن بگیرید. سپس گوشت باقی مانده مرغ را به قسمت های کوچک تکه تکه نمایید و آن ها را درون چرخ گوشت بریزید و 2 بار چرخ کنید تا حسابی ریز شوند. در مرحله بعدی نان باگت یا مغز ساندویچ را به مقداری درون آن فرو برده و خیس کنید. سپس آن را با ادویه های دلخواه، نمک، سیر رنده شده و گوشت مرغی که چرخ کردید، به خوبی مخلوط نمایید.

مرحله اول تهیه کردن کالباس در خانه
مرحله اول تهیه کردن کالباس در خانه

گام 2

سپس در ادامه طرز تهیه کالباس این ترکیب را با یکدیگر ورز دهید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. حال باید روی سطحی صاف، سلفون بکشید و ترکیب به دست آمده را روی آن پهن نمایید. هویج و مغز پسته ها را لا به لای گوشت کالباس بریزید تا جلوه کالباسی که درست می کنید زیباتر شود. توجه داشته باشید که دیواره سلفون باید با گوشت پرشده باشد.

گام 3

اکنون سلفون را روی گوشت برگردانید و آن را رول نمایید. تمام دقت خود را به کار گیرید که حین رول کردن کالباس، هوایی داخل آن نمانده و حبابی شکل نگیرد. اگر هم حبابی درون رول شما ایجاد شد، به کمک دست های خود، آن را خارج نمایید. همچنین رول کردن و پهن کردن گوشت باید به صورتی باشد که شما بتوانید دو طرف سلفون را گره بزنید. اندازه سلفون به گونه ای باشد که بتوانید آن را سه یا چهار بار دور گوشت رول کنید، بهتر است. رول کردن کالباس خانگی شما باید به گونه ای صورت گیرد که گوشت حسابی فشرده شده و با لمس آن، سفتی را به خوبی احساس نمایید.

در ادامه طرز تهیه کالباس، ظرفی بزرگ آورده و درون آن به اندازه ای آب بریزید که آب 2 سانتی متر بیشتر روی کالباس باشد. سپس ظرف را روی حرارت بگذارید تا آب به جوش آید. بعد از جوش آمدن آب، کالباس را درون آن قرار دهید و یک ساعت و نیم صبر کنید تا کالباس به خوبی پخته شود. بعد از آن که کالباس پخته شد، باید آن را سرد کنید. در ابتدا آن را در دمای اتاق قرار دهید تا دمای کالباس کمی پایین آید. سپس کالباس خانگی را درون یخچال بگذارید تا سرد شود. اگر کالباس گرم را درون یخچال قرار دهید، حین برش زدن کالباس ریش ریش خواهد شد.

مرحله چهارم تهیه کالباس خانگی
مرحله چهارم تهیه کالباس خانگی

نکات تهیه کالباس خانگی

برای آنکه بتوانید تمام مراحل طرز تهیه کالباس را به خوبی انجام دهید تا بسیار خوشمزه شود، این نکات را به خاطر بسپارید:

  • خوردنی هایی که دوست دارید مانند قارچ، هویج و بادام را در مرحله آخر به کالباس اضافه کنید تا شکل کالباس شما زیباتر شود.
  • برای آنکه کالباس شما درست شبیه کالباس های بیرون شود، به محکم ترین شکل ممکن مواد را رول کرده و دو سر آن ها را خوب ببندید.
  • اگر گوشت شما حین ورز دادن و ترکیب کردن مواد با یکدیگر شل شد، می توانید کمی آرد و یا نشاسته به این مخلوط اضافه نمایید.
  • میزان اضافه کردن سیر و افزودنی ها، کاملا به سلیقه شخصی شما باز می گردد.
  • اگر می خواهید از گوشت قرمز استفاده نمایید، حتما آن را بخار پز نمایید.
  • برای استفاده از پسته در کالباس، از شب قبل پسته را درون آب قرار داده و صبر کنید تا حسابی خیس شود.
  • برای سرو کالباس، حتما صبر کنید تا کالباس خانگی حسابی سر شود در غیر این صورت کالباس حین برش، ریش ریش خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.