چگونه پوستی روشن و شفاف داشته باشیم؟

داشتن پوستی روشن نیاز به رسیدگی و مراقبت های مخصوص به خودش می باشد. احتمالا متوجه این موضوع شده اید که پوستتان شفافیت و سفیدی قبل را ندارد. این موضوع روی ظاهر و زیبایی شما بسیار تاثرگذار است. پس بهتر است علت بروز و راه های درمان آن را بشناسید. تغییر رنگ پوست براثر عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تاثیر آلودگی و گرد و غباربرروی پوست، بیماری، خشکی پوست، استرس و سبک زندگی نادرست رخ می دهد.

راه های برای روشن کردن پوست

راه ها و روش های بسیارمتنوعی برای رفع تیرگی پوست و افزایش شادابی و روشنی آن وجود دارد. علاوه بر کرم ها و لوسیون های آب رسان که موجب شادابی پوست صورت می شود، درمان های خانگی برای رفع این مشکل وجود دارد.

پرتقال برای روشنی پوست

یکی از ویتامین ها موثر بر سلامت پوست، ویتامین سی است. از آنجایی که پرتقال سرشار از ویتامین سی می باشد، می توان آن را موثر در روشنی و شادابی پوست دانست. مصرف آب پرتغال می تواند در بهبود بافت پوست و انعطاف پذیری آن بسیار موثر باشد.

مخلوط آب پرتغال و زردچوبه می تواند بر کاهش تیرگی پوست موثر باشد. این ترکیب را قبل از خواب به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست صورت و دیگر نواحی تیره پوست قرار دهید.

همچنین می توانید، پوست خشک شده پرتقال را آسیاب کرده و با ماست ترکیب کنید. خمیر بوجود آمده را هفته ای دوبار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. این کار موجب از بین رفتن و کاهش لک های صورت می شود.

آرد نخود و روشن سازی پوست

آرد نخود حاوی مواد مغذی برای سلامت پوست است. استفاده از آن سه روز در هفته موجب کاهش پربی های اضافه پوست می شود. آرد نخود را می توانید بصورت تنها و یا ترکیب آن با گلاب استفاده کنید. ترکیب خمیری شکل را روی پوست صورت و دیگر نواحی تیره پوست قرار دهید. این کار باعث می شود پوسستان شفاف و روشن شود.

جو دوسر برای روشن کردن پوست

جو دوسر توان لایه برداری پوست را دارد. لایه برداری به معنای برداشتن و ازبین بردن سلول های مرده پوست است. پوست روشن و نرم تنعطاف پذیر با لایه برداری نیز حاصل می شود. با جو دوسر می توان ماسک های مختلفی درست کرد و از آن برای افزایش شادابی و سفیدی پوست صورت استفاده کرد.

  • جو دوسر را با آبگوجه فرنگی  ترکیب کرده و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار داده و سپس بشویید. هنگام آب‌کشی، خمیر را به‌آرامی روی صورت مالش بدهید تا جو دوسر مانند یک لایه‌بردار، سلول‌های مرده‌ی پوست را جدا کند.
  • یک قاشق چای‌خوری پودر جو دوسر را با مقدار کمی زردچوبه و چند قطره آب‌لیمو ترکیب کنید تا خمیری غلیظ و یک‌دست درست شود. آن را روی صورت بگذارید و اجازه بدهید خشک شود. ماسک خشک شده را با آب از روی صورت پاک کنید.

عسل برای سفید شدن پوست

عسل ماده ای بسیار مغذی و تاثیرگذار برای پوست است. عسل شامل ترکیباتی مثل خواص ضدباکتری است که به سفید شدن و افزایش آبرسانی پوست کمک می کند. خشکی پوست یکی از دلایلی است که موجب تیرگی و ناهمواری پوست صورت می شود. عسل می تواند لک های صورت که براثر زخم و یا آکنه حاصل شدند را ازبین ببرد. عسل را به تنهایی و یا ترکیب آن با آبلیمو و یا روغن بادام می توان استفاده کرد.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا موجب کاهش تحمع رنگ دانه در بافت های پوست می شود و پوستتان را از تیرگی خارج می کند. آلوئه ورا ماده ای بسیار خنک است و این خنک کننده بودن به تولید سلول های جدید و بازسازی بافت های آسیب دیده کمک می کند. استفاده از ماسک های آلوئه ورا پوستی روشن و شفاف را برای شما به ارمغان می آورد.

زردچوبه

ماسک زردچوبه برای داستن پوست روشن به شما کمک می کند. ملانین موجب تیرگی پوست می شود، یکی از ویژگی های زردچوبه کاهش تولید ملانین است. همپنین خاصیت ضدعفونی کننده و آنتی اکسیدان دارد که برشادابی و سلامت پوست بسیار موثر است.

ماسک زرچوبه را می توان به روش های مختلف تهیه کرده و روی پوست گذاشت. برخی از انواع ماسک های زردچوبه به شرح زیر هستند.

  • پودر زردچوبه را با شیر ترکیب کنید تا خمیری غلیظ و یک‌دست درست شود. آن را به پوست خود بمالید و اجازه بدهید خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.
  • دو قاشق چای‌خوری آرد نخود، نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک قاشق چای‌خوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید و آن را به‌مدت 20 تا 25 دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. ماسک خشک شده را روی پوست مالش بدهید و سپس با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.