رژیم غذایی HMR

برنامه غذایی HMR در واقع یک سیستم کاهش وزن است که برای کاهش کالری ها از طریق جایگزینی غذا با میوه ها و سبزیجات صورت می گیرد. هدف از این برنامه، ایجاد استراتژی های سبک زندگی سالم و افزایش فعالیت فیزیکی است. هر رژیم غذایی ممکن است در کاهش وزن شما کمک کند، ولی افرادی که روش زندگی خود را از طریق برنامه غذایی  HMR تغییر می دهند، شاهد کاهش وزن قابل ملاحظه ای خواهند بود.

رژیم غذایی HMR چیست؟

کارشناسان معتقدند که با استفاده از جایگزین های غذا در مقایسه با رژیم های سنتی، کاهش وزن موثری اتفاق خواهد افتاد. برنامه غذایی HMR بیش از سی سال پیش توسط لارنس استیفلر، روانشناس رفتاری و رئیس سابق HMR  گسترش پیدا کرد. جایگزین های غذا طبق برنامه غذایی HMR می توانند کیک های کم کالری، وعده های غذایی کوچک، بسته های تغذیه ای و غلات کامل باشند. به همین ترتیب میوه ها و سبزیجاتی که به صورت طبیعی کم کالری هستند، کمک می کنند تا مواد غذایی با کالری بالاتر از رژیم غذایی افراد، حذف شوند.

مخلوط سبزیجات و میوه ها را جایگزین دیگر مواد غذایی کنید و فعالیت بدنی نظیر ۲۰ دقیقه پیاده روی را جز برنامه ی روزانه خود قرار دهید. انجام اعمال ذکر شده به صورت روزانه می تواند در کاهش وزن و به دست آوردن عادات صحیح موثر باشد. به طور کلی باید این واقعیت را بپذیریم که تنها یک رژیم کم کالری در کاهش وزن نقش موثری ایفا خواهد کرد.

غذایی HMR
غذایی HMR

رتبه برنامه غذایی HMR در U.S.News

رتبه برنامه غذایی HMR در U.S.News، 30 اعلام شده است. دیگر رتبه ها نیز به قرار زیر هستند:

رتبه 30 در میان بهترین رژیم های غذایی
رتبه 9 در میان بهترین رژیم های کاهش وزن
رتبه 9 در میان بهترین رژیم های تجاری
رتبه 24 در میان بهترین رژیم های تغذیه سالم
رتبه 1 در میان بهترین رژیم های کاهش وزن سریع
رتبه 28 در میان بهترین رژیم های قلب سالم
رتبه 19 در میان ساده ترین رژیم های غذایی

برنامه غذایی HMR چگونه کار می کند؟

برنامه غذایی HMR به عنوان راه حل سالم رژیم غذایی شناخته شده، که شامل دو مرحله است. مرحله اول به این صورت است که در پی کاهش وزن سریع و رسیدن به یک نقطه قابل توجه هست. مراحل آن به شکل زیر هستند:

  • کیت رژیم غذایی سریع شامل غذاهای برنامه غذایی HMR برای سه هفته ی اول است به غیر از میوه ها و سبزیجات است که خودتان باید تهیه نمایید.
  • هر دو هفته یک بار به صورت خودکار برنامه ی غذایی ارائه داده می شود.
  • شما همچنین می توانید استراتژی های زندگی سالم را یاد بگیرید.

پس از آن که به وزن هدف رسیدید، وارد مرحله ی دوم می شوید. همان طور که گفته شد مرحله ی اول شامل رسیدن به وزن هدف با سرعت بالا است و در این مدت فشار زیادی به بدن خود وارد کرده اید. انتظار می رود در هر هفته ۱ تا ۲ پوند وزن از دست بدهید، این بدین معنی است که باید ۲۳ پوند در ۱۲ هفته ی اول کاهش وزن داشته باشید. در مرحله ی دوم برنامه غذایی HMR را به صورت ماهانه دریافت می کنید و بیشتر در خصوص تغییرات شیوه زندگی تمرکز خواهید کرد. این درحالی است که در مرحله اول کاهش وزن خود را حفظ می کنید. همین طور می توانید با مربی ها و متخصصین تغذیه به صورت تلفنی در ارتباط باشید.

مرحله اول برنامه غذایی HMR  به شیوه ی سه- دو- پنج است. این بدین معنی است که حداقل سه هورمون HMR، دو غذای HMR  و پنج وعده ی ۱ فنجانی از میوه ها و سبزیجات مصرف شود. در صورتی که احساس گرسنگی می کنید، می توانید بیشتر از چنین غذاهای کم کالری بخورید و همچنان وزن کم کنید. برای ایجاد تنوع می توانید غذاهای تازه، کنسرو شده و یا یخ زده را خریداری نمایید ولی نباید گزینه های پرکالری را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید.

بهترین روش برای عدم وسوسه در مقابل غذاهای بیرون، این است که مواد غذایی متناسب با رژیم را همراه خود در محل کار و بیرون از خانه داشته باشید. در این رژیم غذایی ذکر شده است که از رستوران های فست فودی دوری کنید. به همین ترتیب می بایست موقتا فعالیت های اجتماعی را محدود کرده تا بتوانید طبق رژیم پیشروی کنید. لازم به ذکر است که اضافه کردن فعالیت های جسمانی با هدف سوزاندن کالری های بیشتر می تواند موثر باشد. راه رفتن، رقصیدن، شنا کردن و یا استفاده از تردمیل در سرعت متوسط از جمله فعالیت های مورد نیاز است. بهتر است بدانید که می توانید آن چه را که می خورید و آن چه را که در طول برنامه در نمودار پیشرفت هفتگی انجام می دهید، پیگیری نمایید.

هدف این برنامه این است که بدنتان را به رژیم غذایی سالم عادت دهید. طی ۴ تا ۸ هفته بدنتان را به فعالیت بدنی همراه با برنامه غذایی عادت داده و سپس روال ساده تری را طی خواهید کرد. حال برخی از غذاهای HMR را می خورید و سپس میوه و سبزیجات را اضافه می نمایید. هم اکنون شما مواد غذایی کم کالری را می شناسید و آن را در رژیم غذایی خود به کار می برید. به همین ترتیب می توانید وزن خود را به راحتی حفظ نمایید.

آیا برنامه غذایی HMR به از دست دادن وزن شما کمک می کند؟

از دست دادن وزن در صورتی که بتوانید در مقابل وسوسه های خود پیروز شوید، ساده تر می شود. طی تحقیقات متعدد، محققان تایید کرده اند که جایگزینی غذا به طور ایمن و موثر می تواند به کاهش وزن قابل توجه و پایدار منجر شود. با داشتن فعالیت های بدنی به صورت روزانه وزن بیشتری در کنار رژیم غذایی از دست می دهید.

دنبال کردن برنامه غذایی اچ ام آر چه اندازه آسان است؟

باید بتوانید در مقابل خوردن غذاهای چرب خویشتن داری داشته باشید. زمانی که بتوانید از خوردن مواد غذایی شیرین پرهیز کنید، اولین گام برای رسیدن به موفقیت را برداشته اید. حال می بایست بین تعداد کالری روزانه، ردیابی فیزیکی و یادگیری انتخاب غذاهای بیرونی تعادل ایجاد نمایید. دانه های کم چرب و لبنیات و پروتئین های ناب را نیز بشناسید.

مخلوط کردن مواد غذایی با استفاده از مخلوط کن یکی دیگر از روش های ساده و راحت تهیه ی وعده های غذایی است. به تدریج یاد می گیرید که چه مواد غذایی را به چه اندازه با یکدیگر مخلوط نمایید.

فراموش نکنید که برای دستورالعمل تهیه ی غذاهای مورد نیاز منابعی وجود دارد. تمامی دستورالعمل تهیه ی غذا به درستی ارائه داده شده است و می توانید برای تهیه غذاهای رژیم HMR، از آن ها کمک بگیرید. کنترل محیط برای جلوگیری از وسوسه ها امری بسیار مهم در اجرای این رژیم غذایی است. حال اگر دوست دارید با دوستان و آشنایان خود به رستوران ها بروید و از غذای بیرون استفاده کنید، حتما رستوران هایی که غذاهای کم کالری ارائه می دهند را بشناسید. برای مرحله اول این برنامه بهتر است زیاد در فروشگاه ها وقت خود را سپری نکنید، چرا که این امر موجب می شود خوراکی های پر کالری موجب تحریک و وسوسه ی شما شوند.

رعایت اعتدال را در هر رژیم غذایی باید رعایت نمایید تا در نیمه ی راه از انجام رژیم غذایی پشیمان نشده و همچنین نتیجه ی مطلوب را دریافت کنید.

طعم و مزه ی غذاها به خودتان بستگی دارد. البته فراموش نکنید که مخلوط کردن انواع میوه ها می تواند طعمی بی نظیر را به شما هدیه بدهد. با این حال استفاده از افزودنی ها و برخی طعم دهنده ها در اختیار خودتان است.

میزان ورزش مورد نیاز

هدف ما این است که هر هفته ۲۰۰۰ کالری و یا بیشتر بسوزانیم تا به وزن ایده آل برسیم. پیاده روی روزانه و فعالیت بدنی بخشی از این برنامه است. فعالیت فیزیکی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش می دهد، همچنین به از دست دادن وزن کمک می کند و سطح انرژی را بالا می برد. اکثر کارشناسان معتقدند که روزی ۳۰ دقیقه تمرین شدید مثل پیاده روی سریع برای هر فرد ضروری است.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.