رژیم غذایی Body Reset

رژیم غذایی Body Reset یک رژیم غذایی 15 روزه است که توسط مربی مشهور تناسب اندام، هارلی پاسترناک ساخته شده است. این طرح به سه مرحله پنج روزه تقسیم شده و عمدتا شامل نوشیدنی هایی چون اسموتی ها، پیش از غذای اصلی است.

در فاز اول باید به جای غذای خود، اسموتی بنوشید. اسموتی سفید برای صبحانه، قرمز برای ناهار و سبز برای وعده شام!اسموتی سفید حاوی شیر و ماست یونانی به عنوان منبعی غنی از پروتئین شناخته می شود.

اسموتی سرخ نیز مملو از میوه های انرژی بخش است و اسموتی سبز از سبزیجات تازه برای وعده شام، تهیه می شود.
در مرحله دوم این رژیم، هر روز باید دو اسموتی را نوشیده و یک وعده غذایی جامد نیز مانند سالاد، ساندویچ یا مانند آن ها را میل نمایید.

در مرحله سوم نیز دو اسموتی را با هم مخلوط کرده و برای یک وعده می نوشید. دو وعده دیگر را نیز با غذای جامد پر سازید.

ایده این رژیم بر این اساس است که با کم کردن کالری های دریافتی، بدن خود را آماده سوخت و ساز از چربی های ذخیره شده، کرده و در نهایت حتی حین خواب نیز به کاهش وزن دست یابید.

در صورتی که این رژیم را با تمرینات ورزشی برای سه روز در هفته، همراه سازید؛ به کاهش وزن پایدار و طولانی مدت دست خواهید یافت.

رتبه رژیم غذایی Body Reset در U.S.News

رتبه رژیم غذایی Body Reset در میان رژیم های U.S.News معادل 40 است. دیگر رتبه ها را در زیر مشاهده خواهید کرد:

  • رتبه در میان بهترین رژیم های غذایی: معادل 40
  • رتبه در میان بهترین رژیم های غذایی کاهش وزن: معال 40
  • رتبه در میان بهترین رژیم های غذایی دیابت: معادل 41
  • رتبه در میان بهترین رژیم های غذایی تغذیه سالم: معادل 36
  • رتبه در میان بهترین رژیم های غذایی کاهش وزن سریع: معادل 33
  • رتبه در میان بهترین رژیم های غذایی تغذیه سالم: معادل 40
  • رتبه در میان بهترین رژیم های غذایی ساده: معادل 35

معرفی رژیم لاغری Body Reset

هیچ چیز ساده ای در این رژیم غذایی جای ندارد؛ شما باید پنج روز اول رژیم خود را با اسموتی های مختلف مملو سازید. روزی 2 بار، اسنک 150 تا 200 کالری میل خواهید کرد. همین طور باید روزی حداقل 10 هزار گام برداشته و پیاده روی کنید. هچنین حداقل پنج دقیقه تمرینات ورزشی مقاومتی برایتان لازم خواهد بود.

هزینه رژیم غذایی Body Reset

در این رژیم به میزان زیادی سبزیجات و میوه های تازه خریداری خواهید کرد و این طرف از هزینه های جاری شما، به این شکل افزایش می یابند. البته با حذف خرید گوشت قرمز و منابع غذایی جامد؛ ممکن است تعادلی در هزینه های خود مشاهده نمایید. پاسترناک توصیه می کند که با خرید میوه ها و سبزیجات یخ زده، از هزینه های خود بکاهید.

آیا رژیم غذایی Body Reset به کاهش وزن کمک می کند؟

شما احتمالا به کمک این رژیم، به کاهش وزن دست خواهید یافت. البته هیچ گونه مطالعه و شواهد بالینی وجود ندارد، اما استفاده از اسموتی های میوه و سبزیجات، به شکلی بدیهی کاهش دریافتی کالری و در نتیجه کاهش وزن را ایجاد خواهند کرد. با این حال سرعت و میزان کاهش وزن در فرد، همچنان سوال برانگیز باقی می ماند.

این رژیم شباهت زیادی به رژیم های گیاهخواری دارد و همان طور که می دانید شکل تغذیه گیاهخواران در مقایسه با سایر افراد، سلامت بدنی و تناسب اندام بیشتری را به همراه می آورد.

آیا رژیم Body Reset آسان است؟

نوشیدن صرف اسموتی ها، باید به ویژه در ابتدا سخت باشد. البته اضافه شدن اسنک ها در روز، می تواند کمی از این سختی بکاهد. میزان سهولت این رژیم بستگی به رویکرد خود شما دارد. هر روز صبح باید به تهیه اسموتی و صبحانه خود بپردازید. شستن میوه ها و سبزیجات تازه و آماده سازی غذا، وقت گیر خواهد بود و باید دید تا چه اندازه با آن کنار می آیید.
تمامی دستورالعمل های تهیه غذاهای مورد نیاز در این رژیم را در کتاب “The Body Reset Diet” خواهید یافت. به طور مثال در فاز سوم به غذایی با کرم اسفناج، نخود سرخ شده و … برخورد می کنید.

غذا خوردن رستورانی پس از گذشتن پنج روز اول رژیم ممکن خواهد بود؛ تنها باید اطمینان حاصل کنید که این وعده غذایی یکی از وعده های غیراسموتی شما باشد و مطابق دستور العمل رژیم به سفارش غذا بپردازید. همین طور به خاطر داشته باشید که مصرف الکل در طول این رژیم به طور کلی قدغن اعلام شده است.

شما می توانید از روش هایی برای ساده تر کردن این رژیم غذایی استفاده کنید: به طور مثال مواد اولیه لازم برای هر اسموتی را داخل یک کیسه فریزر قرار داده و درب آن را محکم سازید. به این شکل در زمان آماده سازی هر اسموتی، صرفه جویی در وقت و انرژی بیشتری صورت خواهد گرفت.

احساس گرسنگی در روزهای اول این رژیم غذایی گزارش شده است، اما رفته رفته با اضافه شدن وعده های غذایی غیراسموتی، این احساس نیز مرتفع می گردد.

اگر از اسموتی ها لذت ببرید، در این رژیم مشکلی با مزه ها نخواهید داشت و اتفاقا با طعم های خوشمزه ای روبرو می شوید.

میزان تمرینات ورزشی لازم در رژیم لاغری Body Reset

در این رژیم روزانه حداقل 10 هزار گام توصیه شده است. این میزان پیاده روی در بهبود سلامت شما نیز نقش داشته و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به وجود می آورد. چطور این پیاده روی را انجام می دهید، مهم نیست؛ بلکه باید آن را به شکلی در برنامه روزانه خود بگنجانید. به طور مثال به جای تردد با وسایل نقلیه، مسیرهایی را با پیاده روی همراه سازید.

همچنین به اندازه حداقل 5 دقیقه تمرینات مقاومی حداقل 5 روز در هفته نیز توصیه شده است. تمرینات مقاومتی به ساختن عضلات کمک کرده و از آرتریت، دیابت و چاقی جلوگیری به عمل می آورند. به علاوه می توانید این تمرینات را به راحتی در منزل انجام داده و به صور متناوب آن ها را دنبال سازید. دستورالعمل های مناسبی در این خصوص را در کتاب “The Body Reset Diet” خواهید یافت.

وعده های غذایی رژیم غذایی Body Reset چطور تنظیم می شوند؟

این البته بستگی به این دارد که در کدام مرحله از رژیم غذایی قرار داشته باشید. رژیم غذایی Body Reset یک برنامه غذایی 25 روزه است که به سه مرحله پنج روزه تقسیم می شود. در اولین مرحله، شما فقط وعده های غذایی در شکل اسموتی را می نوشید. برای صبحانه اسموتی سفید، برای ناهار قرمز و برای شام سبز خواهید نوشید. اسموتی سفید، شامل شیر یا ماست یونانی است. اسموتی های قرمز پر از میوه هستند و اسموتی سبز از سبزیجات تشکیل شده است. علاوه بر اسموتی ها، شما هر روز دو وعده غذایی ترد دارید که هر یک 100 تا 180 کالری را شامل می شوند. در مرحله دوم، شما هر روز دو اسموتی می نوشید و یک وعده غذای جامد مانند سالاد یا ساندویچ خواهید داشت. در مرحله سوم، یکی از آن دو اسموتی با وعده غذایی، جا به جا خواهد شد و …

برنامه غذایی رژیم Body Reset

در اینجا به یک روز تنظیم وعده های غذایی رژیم Body Reset در مرحله اول، نگاه می کنیم.

اسموتی پینا کولادا

  • 1 پرتقال پوست کنده
  • 3/1 لیوان شیر نارگیل
  • 1 اسکوپ پودر پروتئینی آب پنیر
  • 1 عدد موز
  • 1 فنجان تکه های آناناس
  • اسنک
  • 1 عدد سیب

اسموتی توت قرمز Harley Pasternak

  • 1 فنجان تمشک یخ زده
  • 4/1 فنجان زغال اخته یخ زده
  • 2/1 پرتقال پوست کنده
  • 1 اسکوپ پودر وانیلی پروتئین
  • 1 قاشق غذاخوری تخم بذر کتان
  • اسنک
  • 4/1 دانه سویا پخته شده

اسموتی سبز معروف Harley Pasternak

  • 2 فنجان برگ اسفناج
  • 1 عدد گلابی رسیده خرد شده
  • 15 عدد انگور قرمز یا سبز
  • 4/3 لیوان ماست یونانی بدون چربی
  • 2 قاشق غذاخوری آووکادو خرد شده
  • 1 تا 2 قاشق غذاخوری آب لیموی ترش تازه

غذاهای مجاز در رژیم غذایی Body Reset

  • اسموتی: سه بار در روز در مرحله اول رژیم
  • هر اسموتی حاوی مایع (آب یا شیر)، پروتئین (مانند ماست یونانی) و میوه و سبزیجات دارای فیبر سنگین مانند سیب، موز، توت، سبزی و سیب زمینی شیرین است.
  • میان وعده های ترد: روزانه دو وعده 150 تا 200 کالری در مرحله اول
  • تمام غذاهای موجود در این برنامه حتی اسنک ها، باید حاوی فیبر و پروتئین باشند. سه عدد کراکر با یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، گزینه ای خوب خواهد بود.
  • وعده های غذایی حاوی پروتئین و فیبر: یک بار در روز در مرحله دوم، دو بار در در روز، در مرحله سوم
  • ایده هایی چون سیب زمینی، املت، ساندویچ و غیره در این مورد عالی خواهند بود.

غذاهای ممنوع در رژیم غذایی Body Reset

  • الکل: الکل حاوی فیبر یا پروتئین نیست، بنابراین جایگاهی در این برنامه غذایی ندارد.

غذاهای محدود در رژیم غذایی Body Reset

این رژیم غذایی کاملا سیاه و سفید است و غذاهای غیرسالم، جایگاهی در آن ندارند. شما باید تنها 15 روز این فرآیند را دنبال کنید و لازم است که کاملا به آن پایبند باشید.

آیا رژیم غذایی Body Reset ریسک های سلامتی دارد؟

رژیم غذایی Body Reset دارای هیچ گونه ریسک سلامتی نیست و نمی تواند خطری برای وضعیت بدنی افراد داشته باشد؛ اما در صورتی که مشکل پزشکی خاصی داشته و تحت مراقبت هستید، حتما پیش از وارد شدن به این برنامه غذایی، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

آیا رژیم غذایی Body Reset به سلامت قلب کمک می کند؟

نمی توان به این سوال پاسخ روشن و مشخصی داد، زیرا هیچ آزمایش بالینی در خصوص این رژیم صورت نگرفته است. با این حال تاکید زیاد این رژِیم بر مصرف میوه ها و سبزیجات تازه، می تواند نشانه ای از حمایت آن از سلامت قلب باشد. از آن جا که طی 15 روز در این رژیم؛ گوشت های قرمز و غذاهای فرآوری شده را کنار می گذارید یا حداقل کاهش می دهید، باید آثار مثبتی در سلامت قلب خود احساس نمایید. تحقیقات حاکی از آن هستند که رژیم های غذایی گیاهی با پایین آوردن کلسترول و تنظیم فشار خون، به مدیریت و کنترل بیماری های قلبی و پیشگیری از آن ها، کمک می کنند.

آیا رژیم غذایی Body Reset به کنترل و پیشگیری دیابت کمک می کند؟

این مورد نیز آن قدرها مشخص نیست، زیرا پیش از این بررسی نشده است. با این حال تعداد زیاد وعده های غذایی گیاهی و مملو از میوه، می تواند به کاهش ریسک ابتلا به دیابت و کنترل آن، کمک کند.

پیشگیری: اضافه وزن یکی از بزرگترین عوامل خطرساز ابتلا به دیابت نوع 2 است. اگر رژیم Body Reset را به درستی دنبال کنید، احتمالا به کاهش وزن دست یافته و این بیماری را از خود دور می سازید.

کنترل: مشخص نیست که آیا این برنامه غذایی به کنترل بیماری دیابت کمک خواهد کرد یا نه! میوه ها، سبزیجات و حتی لبنیات می توانند به بالا رفتن قند خون منجر شوند و لازم است که حتما با پزشک خود مشورت داشته باشید.

آیا رژیم Body Reset محدودیت های غذایی را پوشش می دهد؟

بیشتر افراد می توانند این رژیم غذایی را با محدودیت های تغذیه ای خود، همراه سازند. اگر در خصوص مکمل ها بپرسید، باید بگوییم که نیازی به آن ها نیست؛ زیرا اسموتی ها تمام نیازهای غذایی بدن را برآورده خواهند ساخت.

باید دید این رژیم با سبک های مختلف تغذیه، چطور سازگاری دارد.

گیاهخواری: بخش عمده ای از مواد اولیه تغذیه در این رژیم را سبزیجات، میوه ها و غلات سبوس دار به خود اختصاص می دهند. بنابراین می تواند گفت که گیاهخواران، مشکلی با این رژیم غذایی نخواهند داشت.

فاقد گلوتن: افرادی که تحمل گلوتن را ندارند، باید موادی چون گندم، جو و چاودار را از برنامه های غذایی خود حذف کنند و این مورد در رژیم Body Reset امکان پذیر خواهد بود.

کم نمک: پایین نگه داشتن میزان نمک دریافتی را نباید به هیچ وجه چالش قابل اعتنایی در این برنامه غذایی بدانید. اما این وظیفه خود شماست که میزان نمک دریافتی را بررسی کرده و آن را کنترل نمایید.

حلال: در این رژیم غذایی می توانید به راحتی تطابق غذای خود با حلال بودن را، در دست بگیرید.

آیا رژیم غذایی Body Reset، مغذی به شمار می رود؟

در اینجا می توانید به میزان مواد مغذی دریافتی روزانه، طی این رژیم غذایی را مشاهده کنید. اعداد و ارقام زیر نشان می دهند که با رعایت این رژیم، چه مقدار مواد مغذی دریافت خواهید کرد:

  • میزان چربی کل دریافتی به صورت روزانه: معادل 23 درصد از کل کالری
  • میزان چربی اشباع دریافتی به صورت روزانه: معادل 15 درصد از کل کالری
  • میزان کربوهیدرات دریافتی به صورت روزانه: معادل 62 درصد از کل کالری
  • میزان پروتئین دریافتی به صورت روزانه: معادل 22 درصد از کل کالری
  • میزان سدیم دریافتی به صورت روزانه: معادل 255 mg
  • میزان پتاسیم دریافتی به صورت روزانه: معادل 1.997 mg
  • میزان کلسیم دریافتی به صورت روزانه: معادل 542 m

مروری بر رده بندی رژیم غذایی Body Reset

کارشناسان تغذیه Health.usnews بر رژیم غذایی Body Reset یک رده بندی در گروه های مختلف، اعمال کرده اند که امتیازی از 1 تا 5 به این برنامه غذایی خواهد داد. در زیر رده بندی این رژیم را در گروه های مختلف، مشاهده می نمایید.

عمومی: امتیاز 2 ستاره از 5 ستاره

برخی از متخصصان تغذیه این رژیم را به طور کلی برای سلامت انسان، غیرمفید و ناسالم تشخیص داده اند.

کنترل یا پیشگیری از دیابت: امتیاز 1.6 ستاره از 5 ستاره

بیشتر نظریات حاکی از آن است که رژیم های غذایی دیگر چون Dash یا رژیم مدیترانه ای، تاثیر بیشتری برای پیشگیری و کنترل دیابت دارند. با این حساب این رژیم نمره مناسبی در رده بندی کنترل دیابت نگرفته است.

میزان سهولت: امتیاز 1.7 ستاره از 5 ستاره

رژیم غذایی Body Reset، می تواند دشوار و خسته کننده باشد. نوشیدن اسموتی برای مدت زمان طولانی، برای بسیاری از افراد جذاب نیست و در ضمن تهیه آن نیز کمی زمان بر می نماید.

سلامت قلب: امتیاز 1.7 ستار از 5 ستاره

در خصوص سلامت قلب نیز رژیم هایی چون Dash و مدیترانه ای، بارها مفیدتر به نظر می رسند. اگر برای سلامت قلب خود نگران هستید، بهتر است به سراغ این رژیم ها بروید.

کاهش وزن دراز مدت: امتیاز 1.4 ستاره از 5 ستاره

دراز مدت در این تحقیقات، چیزی در حدود 2 سال را نشان می دهد. اما کارشناسان تغذیه این رژیم را در کاهش وزن دراز مدت، آن قدرها موثر نیافته اند. یکی از متخصصان گفته است که شاید این رژیم در طول 15 روز به کاهش وزن منجر شود؛ اما به محض قطع آن، احتمال بازگشت وزن وجود دارد.

تغذیه سالم: امتیاز 2.1 ستاره از 5 ستاره

کارشناسان نگران این هستند که در اسموتی ها با کمبود مواد غذایی مقوی، روبرو باشیم. به ویژه نبود کلسیم در این رژیم، به شدت احساس می شود.

ایمنی: امتیاز 2.7 ستاره از 5 ستاره

نمره این رژیم در خصوص ایمنی، کمتر از سطح متوسط داده شده است. با توجه به این موضوع، نمی توانیم آن را یک رژیم غذایی کاملا ایمن بدانیم.

کاهش وزن کوتاه مدت: امتیاز 2.8 ستاره از 5 ستاره

اگر به دنبال کاهش وزن قابل توجه در کوتاه مدت هستید، این رژیم نمی تواند گزینه ایده الی برای شما باشد. هیچ مدرکی وجود ندارد که Body Reset، حتما در طول 15 روز دوره ی خود، به کاهش وزن قابل توجهی منجر شود.

بیشتر بخوانید:

منبع https://health.usnews.com/best-diet/body-reset-diet
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.