رژیم ساحل جنوبی چیست چگونه اجرا میشوند؟

در رژیم غذایی ساحل جنوبی، هم چربی ها و کربوهیدرات های خوب و هم انواع بد و مضر آن ها، یافت می شود. کلید کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام؛ در آن نهفته است که خودتان انتخاب های درستی داشته باشید. این بدان معنی ست که در رژیم ساحل جنوبی به سراغ مقدار زیادی از سبزیجات، ماهی، تخم مرغ، لبنیات و پروتئین های کم چرب مانند مرغ و بوقلمون بروید. همین طور دانه های غلات کامل و انواع آجیل نیز مفید هستند. تاثیرات تغذیه سالم بر بدن، بر هیچ کسی پوشیده نیست و این رژیم تا حد زیادی چنین چیزی را برآورده می سازد.

رژیم ساحل جنوبی

در رژیم ساحل جنوبی، به طور کلی همه ی کربوهیدرات ها را کنار نمی گذاریم، بلکه به سراغ آن هایی می رویم که سطح گلیسمی پایین تری دارند. این نوع از کربوهیدرات ها به پایین نگه داشتن سطح قند خون در افراد کمک کرده و متابولیسم پایدار ایجاد می کنند. در حالی که کربوهیدرات های بد و دارای سطح گلیسمی بالا، کاملا برعکس عمل کرده و قند خون را افزایش می دهند.

در این رژیم به دنبال حذف چربی های اشباع و ناسالم بوده و به سمت چربی های غیراشباع چون روغن زیتون و آووکادو، حرکت می کنیم. به این صورت ضمن رسیدن به تناسب اندام، در پی ارتقای سلامت قلب هستیم.

رتبه رژیم ساحل جنوبی در رده بندی U.S. News

این رژیم غذایی در میان رتبه بندی U.S. News، به رتبه 20 دست یافته است. سایر رتبه های آن را در ادامه می بینید:

  • در میان بهترین رژیم های غذایی: رتبه 20
  • در میان بهترین رژیم های غذایی کاهش وزن: رتبه 17
  • در میان بهترین رژیم های غذایی تجاری: رتبه 4
  • در میان بهترین رژیم های غذایی مناسب دیابت: رتبه 24
  • در میان بهترین رژیم های غذایی تغذیه سالم: رتبه 22
  • در میان بهترین رژیم های غذایی کاهش وزن سریع: رتبه 14
  • در میان بهترین رژیم های غذایی سلامت قلب: رتبه 26
  • در میان ساده ترین رژیم های غذایی: رتبه 10

رژیم ساحل جنوبی چطور عمل می کند؟

رژیم ساحل جنوبی دارای یک برنامه خانگی است که به سه مدل تقسیم می شود. در این رژیم هیچ گونه شمارش کالری، چربی، کربوهیدرات و … را نداریم. شما می توانید هر یک از سطوح سه گانه این رژیم را انتخاب کرده و مطابق همان سطح، الگوبندی تغذیه ای خود را انجام دهید. به طور مثال اگر رژیم را در سطح 2 آن انتخاب کرده باشید، 3 بار در روز غذا میل خواهید کرد و برنامه اسنک ها را نیز خواهید داشت. در نظر داشته باشید که بسته به سطح انتخابی شما از این رژیم غذایی، رسیدن به لاغری و تناسب اندام نیز در زمان متفاوتی رخ خواهد داد.

فاز اول رژیم ساحل جنوبی

این فاز دارای 7 روز برنامه غذایی است. در این 7 روز، 3 وعده غذا به طور روزانه دریافت کرده و دو بار نیز تنقلات و اسنک خواهید داشت. پروتئین های کم چرب مانند ماهی، مرغ، بوقلمون یا سویا و نیز چربی های سالم دریافت می کنید. همین طور سبزیجات تازه نیز در برنامه شما جای دارند. در این مدت نباید به هیچ وجه سراغ میوه، آب میوه، نشاسته، مواد خوراکی شیرین یا دارای الکل بروید.

فاز دوم رژیم ساحل جنوبی

در مرحله دوم، می توانید کربوهیدرات هایی چون نان کامل، برنج قهوه ای، ماکارونی گندم کامل و میوه را میل نمایید. در این مرحله هر روز، سه وعده غذایی داشته و سه میان وعده نیز نوش جان خواهید کرد.

نکته: شما تا رسیدن به کاهش وزن دلخواه خود، در فاز دوم رژیم ساحل جنوبی باقی خواهید ماند.

فاز سوم رژیم ساحل جنوبی

فاز اول رژیم ساحل جنوبی به منظور آماده سازی بدن شکل گرفت. در فاز دوم نیز کاهش وزن را به دست آورده و اینک در فاز سوم؛ به دنبال حفظ و ثبات آن هستیم. در این دوره راه سالم غذا خوردن را پیموده و کاهش وزن خود را پایدار می سازیم. در این فاز هیچ محدودیتی برای انتخاب غذا وجود ندارد، اما باید مراقب چربی ها، کربوهیدرات ها و مواد قندی دریافتی خود باشید. قرار نیست به شمارش کالری های دریافتی بپردازیم، اما باید نسبت به راهنمای تغذیه هشیار عمل کرده و فرمول کاهش وزن خود را برهم نزنید.

هزینه رژیم ساحل جنوبی چقدر است؟

برای وارد شدن به این رژیم باید سطح متوسطی از هزینه را در نظر بگیرید. تهیه مواد پروتئینی کم چرب به همراه سبزیجات تازه، می توانند کمی هزینه بردار باشند. اما احتمالا این هزینه تفاوت چندانی با هزینه های جاری در روش تغذیه معمولی شما، نخواهد داشت.

آیا رژیم غذایی ساحل جنوبی به کاهش وزن کمک می کند؟

نتایج تحقیقات حاکی از آن هستند که این رژیم، حداقل در کوتاه مدت، به کاهش وزن کمک بسیاری می کند. اما این که آیا در دراز مدت نیز قادر به حفظ وزن خود خواهید بود یا خیر، سوالی ست که پاسخ قطعی برای آن داده نشده است.

میزان سهولت رژیم

اگر چه فاکتورهای محدود کننده این رژیم غذایی، تنها دو هفته به طور می انجامد، اما اجتناب کردن از خوراکی های خوشمزه ای چون انواع شیرینی ها، نان سفید، سیب زمینی، کوکی ها، بستنی، عسل و … دشوار می نماید. این بستگی به خود شما دارد که تا چه اندازه به این خوراکی ها وابسته باشید. تنها به مقداری اراده برای دوری کردن از این خوردنی های خوشمزه نیاز دارید تا بتوانید مراحل رژیم غذایی ساحل جنوبی را با موفقیت پیش ببرید.

برای صرف غذا در رستوران نیز در صورتی که به اصول رژیم پایبند بمانید، محدودیت خاصی وجود ندارد و همچنان می توانید به رستوران گردی خود بپردازید.

همین طور برای تنوع بخشیدن به بشقاب های خود در رژیم غذایی ساحل جنوبی، می توانید از دستور العمل های آشپزی ارائه شده در اینترنت، پیروی کرده و این رژیم را برای خود لذت بخش تر سازید.

با به کار بردن غذاهای پرفیبر، احساس گرسنگی را در حین اجرای این رژیم، تجربه نخواهید کرد. کافی ست برنامه غذایی خود را به شکلی تنظیم کنید که میزان فیبر کافی، در آن وجود داشته باشد.

میزان ورزش مورد نیاز

در این رژیم پیاده روی به ویژه در فاز اول، بسیار توصیه شده است. در فاز دوم و فاز سوم نیز باید به سراغ ورزش های سنگین تر رفته و به این شکل کاهش وزن بهتری را تجربه سازید.

چه نوع وعده های غذایی را باید در رژیم غذایی ساحل جنوبی مصرف کنید؟   رژیم غذایی ساحل جنوبی دارای سه مرحله است. فاز اول دو هفته به طول می انجامد: مقدار زیادی پروتئین بدون چربی، سبزیجات، سالاد، لوبیا، تخم مرغ، لبنیات کم چرب و همچنین چربی های سالم مانند آجیل و روغن زیتون در این مراحل جای دارند. میوه، نشاسته (ماکارونی، برنج یا نان)، غلات کامل، غذاهای شیرین یا الکل را باید به طور کلی کنار بگذارید. فاز دو نیز کربوهیدرات های خوب مانند نان سبوس دار، برنج قهوه ای، ماکارونی و میوه ها، گندم کامل را شامل می شود. وقتی به وزن هدف رسیدید، وارد مرحله سوم می شوید و هیچ ماده غذایی در آن محدود نیست. با این حال هنوز قوانینی وجود دارد؛ مثل این که بیش از ۲ قاشق غذاخوری چربی، مانند مایونز یا مارگارین در روز نباید مصرف شود.

دستور رژیم غذایی ساحل جنوبی

برنامه غذایی رژیم غذایی ساحل جنوبی

در اینجا یک روز از وعده های غذایی معمولی در فازهای یک و دو ارائه شده است. در مرحله اول شما پنج بار غذا در روز می خورید (سه وعده غذایی و دو میان وعده). در مرحله دو، بیشتر غذا می خورید و بیشتر سبزیجات نشاسته ای، کربوهیدرات های خوب  و … را در سبد تغذیه ای خود خواهید داشت.   مرحله یک: راه اندازی مجدد بدن یک هفته ای

صبحانه

مغز بادام-نارگیل استوایی رژیم غذایی ساحل جنوبی

میان وعده صبح

شیک کامل رژیم غذایی ساحل جنوبی   ۱ وعده سبزیجات غیر نشاسته ای

ناهار

رژیم غذایی ساحل جنوبی جوجه روما   ۲ وعده سبزیجات غیر نشاسته ای

عصرانه

شکلات تلخ ساحل جنوبی

میان وعده عصر

۱ اونس پنیر چدار

شام

بیف و پنیر ساحل جنوبی   ۲ وعده سبزیجات غیر نشاسته ای

فاز دوم رژیم غذایی ساحل جنوبی (برای خانم ها)

صبحانه

۱عدد تخم مرغ بزرگ   2/1 آووکادو

میان وعده صبح

ماست یونانی پر چرب، ۵.۳ اونس

ناهار

۲ اونس گوشت بوقلمون   ۱ قاشق غذاخوری مایونز با پایه روغن زیتون   ۱ قطعه نان سبوس دار

میان وعده عصر

۱ پرتقال متوسط

شام

۳ اونس گوشت خوک 2/1 فنجان زیتون 2/1 فنجان پاستای سبوس دار گندم پخته شده

فاز دوم رژیم غذایی ساحل جنوبی (برای آقایان)

صبحانه

۲ عدد تخم مرغ بزرگ   2/1 آووکادو

میان وعده صبح

ماست یونانی، پر چرب ۵.۳ اونس   4/1 فنجان بادام

ناهار

۲ اونس گوشت بوقلمون   ۱ قاشق غذاخوری مایونز بر پایه روغن زیتون   ۱ قطعه نان سبوس دار

عصرانه

۱ پرتقال متوسط

میان وعده عصر

۱ اونس پنیر چدار

شام

۳ اونس گوشت خوک   2/1 فنجان زیتون   2/1 فنجان پاستای گندم سبوس دار

چه چیزهایی می توان میل کرد

غذاهای مجاز در رژیم غذایی ساحل جنوبی

–  پروتئین های ناب مانند ماهی، صدف، مرغ و سویا در وعده های فاز یک مشاهده می شوند.

– انواع شیک ها میان وعده ها را تشکیل می دهد.

– چربی های سالم مانند آجیل و روغن زیتون نیز مناسب هستند.

– وعده های غذایی با سبزیجات تازه به عنوان یک وعده غذایی.

غذاهای غیرمجاز در رژیم غذایی ساحل جنوبی

  • تا مرحله دوم خوردن هیچ میوه ای مجاز نیست.
  • نشاسته هایی مانند ماکارونی، برنج یا نان در مرحله یکم محدود می شوند.

غذاهای محدود شده در رژیم غذایی ساحل جنوبی

کربوهیدرات های خوب مانند نان غلات سبوس دار، برنج قهوه ای و ماکارونی گندم سبوس دار در مرحله دوم اضافه می شود.

مصرف میوه با شروع مرحله دوم مجاز است.

چربی هایی مثل مایونز و مارگارین به ۲ قاشق غذاخوری در روز محدود می شوند.

ریسک های سلامتی

تا به امروز هیچ نشانه ای از خطرات جدی بر سلامتی کوتاه مدت یا عوارض جانبی در خصوص رژیم غذایی ساحل جنوبی پیدا نشده است.

آیا رژیم غذایی ساحل جنوبی برای سلامتی خطرناک است؟

 رژیم ساحل جنوبی برای همه ی افراد بی خطر نیست:

-کودکان باید بدانند که رژیم های لاغری معمولا برای کودکانی که نیاز به کالری و مواد مغذی کافی برای رشد دارند، مناسب نیستند. 

-فاز یک برای خانم های بارداری که نیاز به کالری و مواد مغذی دارند، نامناسب است. از دست دادن سریع وزن و همچنین وزن زیاد می تواند به سلامتی و رشد کودک آسیب برساند. اما از آن جایی که رژیم غذایی ساحل جنوبی یک برنامه غذایی مغذی به شمار می رود، زنان باردار می توانند مستقیما وارد فاز دو شوند؛ چرا که این بخش انتخاب مواد غذایی مناسب را در بر گرفته است و به رشد جنین آن ها آسیبی نخواهد رساند. آن ها باید روزانه ۳ الی ۴ لیوان شیر بدون چربی یا کم چربی مصرف کنند تا کلسیم و سایر مواد مغذی برای جنین تامین شود. 

-مادران شیرده نیز باید از مرحله دو شروع کنند و حتما هر روز دو تا سه وعده میوه و نشاسته میل نمایند. شما نباید بیش از یک پوند کاهش وزن در هفته را تجربه کنید. برخی محققان ادعا می کنند که این رژیم برای مادران شیرده امن نیست چرا که مواد مغذی و کالری زیادی برای شیردهی لازم است و در حین این رژیم به اندازه کافی مواد مغذی وارد بدن مادر نمی شود. 

آیا رژیم غذایی ساحل جنوبی از نظر سلامت قلب، قابل اطمینان است؟

در مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۰۴ میلادی که در بخش کاهش وزن توضیح داده شد، رژیم غذایی ساحل جنوبی کلسترول بد LDL  را در حدود ۴ میلی گرم پایین آورد. در مطالعه دیگری ثابت شد که، تری گلیسیرید شرکت کنندگان از ۲۲۴ میلی گرم/ دسی لیتر در پایه شروع، به ۱۸۷ میلی گرم/ دسی لیتر در طی ۱۲ هفته کاهش یافته است. این امر بسیار مهم است، چرا که تری گلیسیرید بالا می تواند سلامت قلب را به خطر اندازند.

رژیم غذایی ساحل جنوبی

آیا رژیم غذایی ساحل جنوبی می تواند از ابتلا به دیابت جلوگیری یا آن را کنترل کند؟

هیچ مدرکی نشان نمی دهد که رژیم غذایی ساحل جنوبی در این امر موفق باشد. با این حال اضافه وزن یکی از دلایل عمده ابتلای افراد به دیابت نوع دو است. اگر رژیم غذایی ساحل جنوبی به شما در کاهش وزن کمک کند، شانس بیشتری برای کنترل دیابت خواهید داشت. 

-سطح بالای تری گلیسیرید خون می تواند یکی از عوامل مهم دیابت باشد. در مطالعه مجله تغذیه ای که در دو بخش قبلی ذکر شد، کاهش سطح تری گلیسیرید در ۱۲ هفته حاکی از آن است که این رژیم غذایی ممکن است خطرات ناشی از ابتلا به دیابت را کاهش دهد. 

-اگر چه برخی از شواهد نشان می دهند که رژیم غذایی کم GL ممکن است به جلوگیری از دیابت نوع دو کمک کند، ولی همچنان هیچ مدرکی در دست نیست. به طور کلی پیروی از رژیم غذایی کم GL  ممکن است تاثیر مفیدی بر میزان هموگلوبین A1C، “اندازه قند خون به مرور زمان”، در افراد دیابتی نوع یک و نوع دو داشته باشد. با توجه به داده های یک مطالعه کوتاه که شامل ۴۰۲ شرکت کننده بوده است، رژیم های کم GL سطح A1C را به اندازه 2/1 درصد کاهش داده اند. 

آیا رژیم غذایی ساحل جنوبی محدودیت ها و ترجیحات را مجاز می دارد؟

اکثر افراد می توانند رژیم غذایی ساحل جنوبی را با نیازهای تغذیه ای خود تنظیم نمایند.

در این رژیم غذایی مکمل توصیه می شود؟ متخصصان تغذیه می گویند، این طرح نیازهای اساسی مواد مغذی بدن را برآورده می کند و مصرف ویتامین ها به عنوان مکمل ضروری نیستند. با این حال آرتور آگاتستون از رژیم اصلی ساحل جنوبی، مکمل اسیدهای چرب امگا ۳ را پیشنهاد می کند، چرا که گرفتن مقدار کافی امگا ۳ از مواد غذایی به ویژه اگر ماهی دوست ندارید، سخت خواهد شد. (اسیدهای چرب امگا ۳، که در ماهی های چرب مانند سالمون و ساردین یافت می شود، به کاهش تری گلیسیریدها کمک نموده و بدن را در برابر بیماری های قلبی و سکته مغزی محافظت می کنند.)

گیاه خواری یا وگان

برنامه ها و دستورالعمل های متنوعی برای افراد گیاه خوار یا وگان وجود دارد که به صورت آنلاین در اختیار افراد قرار داده می شود. گزینه های در دسترس شامل همبرگر گیاهی، چیلی گیاهی و پودینگ توفو (بدون تخم مرغ و شیر) است. بیشتر پروتئین شما از منابع گیاهی مانند سویا حاصل می شود. 

فاقد گلوتن

برخی از افراد قادر به تحمل گلوتن نیستند. گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار یافت می شود. فازهای دو و سه نیز این رژیم غذایی سازگار با مواد غذایی بدون گلوتن هستند، اگرچه انتخاب مواد فاقد گلوتن به عهده شما است. رژیم غذایی ساحل جنوبی دستور العمل های بدون گلوتن مانند لیوان های سبزیجات را ارائه می دهد.

کم نمک

دستور العمل های غذاهای کم نمک در رژیم غذایی ساحل جنوبی وجود دارد. از آن جایی که این برنامه غذایی به جای غذاهای فرآوری شده ی شور، بر ترکیبات تازه تاکید دارد؛ کم نمک بودن آن کار سختی نیست. 

حلال

رژیم غذایی ساحل جنوبی دستورالعمل های حلال ارائه نمی دهد.

آیا رژیم غذایی ساحل جنوبی مغذی است؟

در فاز اول رژیم مقداری میزان چربی دریافتی زیادتری را شاهد هستیم و در طول فازهای یک و دو بر روی کربوهیدرات ها و پتاسیم کم تمرکز به وجود می آید. برخی از متخصصان نگران این بودند که ممکن است میزان پروتئین دریافتی برای افرادی که دارای مشکل کلیوی هستند، زیاد باشد. در اینجا به تجزیه و تحلیل محتوای غذایی وعده های غذایی روزانه در فازهای یک و دو رژیم غذایی ساحل جنوبی اشاره می شود. این رژیم با توصیه های فدرال آمریکا همخوانی دارد.

در نظر داشته باشید که فاز یک، یک هفته طول می کشد. مرحله دوم تا رسیدن به وزن هدف ادامه می یابد. 

مواد مغذی فاز یک رژیم غذایی ساحل جنوبی

  • میزان چربی نسبت به کل کالری دریافتی: معادل 30-40 %
  • میزان چربی اشباع نسبت به کل کالری دریافتی: معادل کمتر از 15 %
  • میزان چربی ترانس نسبت به کل کالری دریافتی: معادل 0 %
  • میزان کربوهیدرات نسبت به کل کالری دریافتی: معادل 25-35 %
  • میزان قند نسبت به کل کالری دریافتی: معادل کمتر از 10 %
  • میزان فیبر دریافتی: بیش از 25 g
  • میزان پروتئین نسبت به کل کالری دریافتی: معادل 30-40 %
  • میزان سدیم دریافتی: کمتر از 2.300 mg
  • میزان پتاسیم دریافتی: صفر
  • میزان کلسیم دریافتی: صفر
  • میزان ویتامین B-12 دریافتی: صفر
  • میزان ویتامین D دریافتی: صفر
  • مواد مغذی فاز دوم رژیم غذایی ساحل جنوبی
  • میزان چربی نسبت به کل کالری دریافتی: معادل 40-45 %
  • میزان چربی اشباع نسبت به کل کالری دریافتی: معادل کمتر از 10 %
  • میزان چربی ترانس نسبت به کل کالری دریافتی: معادل 0 %
  • میزان کربوهیدرات نسبت به کل کالری دریافتی: معادل 25-35 %
  • میزان قند نسبت به کل کالری دریافتی: معادل کمتر از 10 %
  • میزان فیبر دریافتی: بیش از 25 g
  • میزان پروتئین نسبت به کل کالری دریافتی: معادل 25-30 %
  • میزان سدیم دریافتی: کمتر از 2.300 mg
  • میزان پتاسیم دریافتی: صفر
  • میزان کلسیم دریافتی: صفر
  • میزان ویتامین B-12 دریافتی: صفر
  • میزان ویتامین D دریافتی: صفر

بررسی رژیم غذایی انعطاف پذیر

در یک رتبه بندی به رژیم غذایی ساحل جنوبی امتیازات 1 تا 5 داده شده که این برنامه غذایی را در گروه بندی های مختلف ارزیابی کرده و سنجیده است. این رده بندی توسط کارشناسان و متخصصان تغذیه usnews صورت گرفته است. در ادامه به رده بندی و بررسی رژیم غذایی ساحل جنوبی می پردازیم.

بررسی رژیم غذایی ساحل جنوبی

به طور کلی: امتیاز 3.1 ستاره از 5 ستاره

به گفته کارشناسان، رژیم غذایی ساحل جنوبی می تواند باعث کاهش سریع وزن شود. اما محدودیت های آن باعث می شود که حفظ این کاهش وزن، به چالش کشیده شود.

مدیریت یا جلوگیری از دیابت: امتیاز 2.8 ستاره از 5 ستاره

هیچ مدرکی وجود ندارند که نشان دهد، رژیم غذایی ساحل جنوبی به جلوگیری یا مدیریت دیابت کمک می کند. به گفته یکی از رای دهنده ها، هرگونه اثرات احتمالی پیشگیری احتمالا در نتیجه از دست دادن وزن به وجود خواهد آمد.  رژیم غذایی ساحل جنوبی در رده بهترین رژیم ها از نظر دیابت در رده ۲۴ قرار دارد.

سهولت در پیگیری: امتیاز 2.8 ستاره از 5 ستاره

هر مرحله جدید رژیم غذایی ساحل جنوبی، همراه با لیستی از غذاهای توصیه شده و ممنوع است و احتمال دنبال کردن رژیم غذایی را در بهترین حالت ممکن قرار می دهد. اگرچه این رژیم امتیاز بالاتر از حد متوسط را به دست آورده است، اما این رژیم غذایی توسط برخی از متخصصان محدود کننده و همچنین دشوار توصیف شده است.

سلامت قلب: امتیاز 2.7 ستاره از 5 ستاره

رژیم غذایی ساحل جنوبی از نظر سلامت قلب و بیماری های قلبی و راهی برای بهبود کلسترول مورد توجه قرار گرفته است. رژیم غذایی ساحل جنوبی در بهترین رژیم های سالم از نظر قلب در جایگاه شماره ۲۶ قرار گرفته است.

کاهش وزن طولانی مدت: امتیاز 2.5 ستاره از 5 ستاره

رژیم غذایی ساحل جنوبی، در ابتدا می تواند بسیار محدود کننده باشد. متخصصان به این که افراد بتوانند به مدت دو سال وزن خود را ثابت نگه دارند، شک دارند. به همین دلیل امتیاز کمی به آن داده شده است.

تغذیه: امتیاز 3.4 ستاره از 5 ستاره

در مقایسه با دستور العمل های رژیم غذایی سال ۲۰۱۵ دولت فدرال، این رژیم در مرحله یک چربی زیادی دارد. در طول مرحله های یک و دو در مورد کمبود کربوهیدرات و در کل با کمبود پتاسیم مواجه شده ایم. این نقاط ضعف متخصصان را تا حدی نگران کرده است و رژیم را در حد متوسط شمارده اند.

ایمنی: امتیاز 3.5 ستاره از 5 ستاره

هیج نشانه ای از عوارض جانبی جدی وجود ندارد، اما به کودکان و زنان باردار توصیه می شود که در این رژیم غذایی مشارکت نکنند. به گفته کارشناسان، مقدار زیاد پروتئین ممکن است برای افرادی که مشکلات کلیه دارند، مناسب نباشد.

کاهش وزن در کوتاه مدت: امتیاز 3.5 ستاره از 5 ستاره

رژیم غذایی ساحل جنوبی با کاهش وزن سریع، انگیزه ای برای شروع در افراد ایجاد می کند. رژیم غذایی ساحل جنوبی در رده های بهترین رژیم های کاهش وزن سریع در رده ۱۴ قرار گرفته است.

منبع: health.usnews

بیشتر بخوانید:

فهرست مطالب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.