محبوبترین شهرهای ترکیه

ترکیه دارای شهرهای بسیار زیبا با مناظر خیره کننده است. اگر می خواهید چیز متفاوتی ببینید، حتما باید به این شهرها بروید! در ادامه این مطلب به معرفی 20 شهر محبوب توریستی ترکیه می پردازیم که هر توریستی در سفر به ترکیه باید این شهرها را ببیند!

20 شهر محبوب توریستی ترکیه

1. استانبول

استانبول پایتخت تمدن کشور ترکیه است. نشان داده شده است که این شهر یک مقصد گردشگری مهم در ترکیه و دنیا است. بسیاری از بناهای تاریخی در این شهر قرار گرفته اند و بازدیدکنندگان از سراسر جهان برای دیدن این مکانها به این ترکیه سفر میکنند.

استانبول شهری در ترکیه و بزرگترین شهر این کشور است. همچنین مرکز اقتصادی، فرهنگی و تاریخی کشور است. استانبول دارای جاذبه های تاریخی بسیاری از جمله ایاصوفیه و کاخ توپکاپی است.

Istanbul
Istanbul

ارزان ترین زمان برای سفر به استانبول چه زمانی است؟

ارزان ترین زمان سفر به استانبول در ماه های نوامبر تا مارس است.

چند روز در استانبول کافی است؟

گردشگران زیادی به استانبول می آیند زیرا این شهر یکی از شهرهای مهم ترکیه است. مکان های معروف زیادی مانند ایاصوفیه، مسجد آبی، بازار بزرگ، کاخ توپکاپی، آب انبار باسیلیکا، دولما باغچه سرایی و غیره وجود دارد، همچنین می توانید از خرید، خوردن غذاهای خوشمزه و بازدید از موزه ها لذت ببرید. با این حال، برخی از این مکان ها ممکن است در ساعات اوج شلوغی باشند. بنابراین، پیشنهاد می کنم بیش از 3 روز را در استانبول سپری کنید.

آیا استانبول ساحل دارد؟

سواحل مکان های خوبی برای استراحت و لذت بردن از آفتاب هستند. می توانید در آنجا شنا کنید یا کوکتل بنوشید. سواحل زیادی در اطراف استانبول وجود دارد.

آیا تاکسی در استانبول گران است؟

تاکسی ها در استانبول آنچنان که گفته میشود قیمت بالایی ندارد و قیمت تاکسی بر اساس مسافت طی شده محاسبه میگردد. به عنوان مثال در سال 2022، شما از فرودگاه آتاتورک به تکسیم حدود 70 لیر لیر پرداخت می کنید. از تکسیم تا سلطان احمد حدود 60-65 لیر لیر هزینه دارد.

2. ازمیر

ازمیر در منطقه مدیترانه ترکیه واقع شده است. ازمیر که به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته می شود، هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است.

چند روز در ازمیر نیاز دارید؟

ازمیر یک شهر زیبا با چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن است. دو روز زمان کافی برای کاوش در تمام چیزهایی که شهر ارائه می دهد نیست، اما طعم چیزهایی را که باید ببینید را خواهید چشید.

آیا ازمیر در زمستان ارزش دیدن دارد؟

زمستان در ازمیر بسیار سرد است و احتمال بارش باران و برف زیاد است. گردشگران ترجیح می دهند از زمستان در ازمیر اجتناب کنند.

ازمیر ترکیه در اروپاست یا آسیا؟

ازمیر در سواحل غربی کشور واقع شده است و بخشی از منطقه بزرگتر جنوب شرقی اروپا است. این شهر همچنین یک شهر بندری بزرگ در دریای مدیترانه است.

3. آنتالیا

آنتالیا در منطقه مدیترانه واقع شده است و اولین شهری است که گردشگران قبل از بازدید از شهرهای دیگر ترکیه به آن فکر می کنند. به غیر از هتلهای با کیفیت و سواحل و پارکهای آبی، بناهای تاریخی زیادی در این شهر یافت می شود. آنتالیا که به خاطر سواحل زیبایش شناخته می شود، جایگاه اول را در فهرست مقاصد گردشگری ترکیه به خود اختصاص داده است.

Antalya
Antalya

بهترین ماه برای سفر به آنتالیا چیست؟

بهار و پاییز به دلیل آب و هوای مدیترانه ای آنتالیا بهترین زمان برای سفر به آنتالیا است. هوای گرم تابستان را برای گردشگران بسیار ناراحت کننده می کند. زمستان نیز سرد است، اما بهتر از تابستان است.

چند روز باید در آنتالیا بمانم؟

آنتالیا شهری است که در کنار دریای مدیترانه قرار دارد. به عنوان دروازه ورود به سواحل جنوبی ترکیه شناخته می شود. همچنین مکانی عالی برای کشف ویرانه های باستانی پامفیلیا است. سه روز برای دیدن همه چیز کافی است.

آیا می توانید در ماه می در آنتالیا شنا کنید؟

شنا در ماه می در آنتالیا خوشایند است اما به دلیل دمای بالا شنا در دریا مجاز نیست. شما می توانید برای مدت طولانی شنا کنید اما باید مراقب باشید زیرا آب بسیار گرم است.

کدام قسمت آنتالیا بهتر است؟

Kaleici بهترین مکان برای اقامت در آنتالیا است. شما تاریخ زیادی خواهید داشت، و مناظر زیبایی که باید به آنها نگاه کنید.

4. بورسا

بورسا شهری زیبا در منطقه مرمره ترکیه است. این شهر یک شهر صنعتی، یک شهر تجاری و یک شهر توریستی است. بسیاری از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی برای دیدن بناهای تاریخی می آیند.

چند روز در بورسا نیاز دارید؟

دو شب در بورسا ماندیم و شهر واقعی را دیدیم. از نقاط تاریخی زیادی گذشتیم، اما جالب ترین مکان مسجد کبود بود. این بنا در زمان امپراتوری عثمانی ساخته شده است و هنوز هم زیبا به نظر می رسد. همچنین می توانید ساختمان معروف دیگری به نام سلیمیه کادسی را ببینید که خیابانی پر از مغازه و رستوران است.

آیا فرودگاهی در بورسا ترکیه وجود دارد؟

فرودگاه ینی شهیر در شهر ینی شهیر در استان بورسا در کشور ترکیه واقع شده است.

چرا بورسا ترکیه مهم است؟

بورسا اولین شهر پایتخت امپراتوری عثمانی بود. این مجموعه شامل قبور سلاطین و دیگر افراد مهم است.

5. دنیزلی

شهر دنیزلی در منطقه دریای اژه ترکیه واقع شده است. وقتی نام دنیزلی به میان می آید، ابتدا پاموکاله به ذهن متبادر می شود. بسیاری از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی به اینجا می آیند، بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در طول سال برای دیدن پاموکاله که یکی از زیباترین مناظر جهان را دارد، می آیند.

Denizli
Denizli

دنیزلی به چه چیز معروف است؟

دنیزلی شهری در منطقه دریای اژه در کشور ترکیه است. این شهر به دلیل صنعت نساجی خود مشهور است. گردشگران به دلیل مناظر زیبای فراوان به اینجا می آیند.

چگونه می توان به دنیزلی ترکیه رسید؟

Kamil Koc سه بار در روز یک سرویس اتوبوس را از آنتالیا به ازمیر انجام می دهد. او بیش از دو برابر قیمت مترو می گیرد، اما مدت زمان سفر نصف آن است. در همین حال، مترو توریسم دو بار در روز اتوبوس را از آنتالیا به ازمیر حرکت می دهد. این اتوبوس ها بیشتر از مترو طول میکشند، اما هزینه کمتری دریافت می کنند و ارزان تر هستند. در نهایت، TCDD قطارهایی را از Çardak (نزدیک آنتالیا) به دنیزلی یک بار در روز اجرا می کند. قطارها کندتر از اتوبوس یا مترو حرکت می کنند، اما بسیار ارزان تر هستند.

دنیزلی پاموکاله چیست؟

پاموکاله به دلیل صخره‌های پنبه‌مانند سفیدی که در آنجا یافت می‌شود به معنای «قلعه پنبه‌ای» است. چشمه های آب گرم این منطقه را برای گردشگران بسیار جذاب کرده است.

فاصله دنیزلی تا استانبول چقدر است؟

فاصله رانندگی بین استانبول تا دنیزلی حدود 562 کیلومتر است. از استانبول تا دنیزلی حدود 6 ساعت و 23 دقیقه رانندگی خواهید کرد.

6. نوشهیر

نوشهیر استانی جذاب است که در منطقه آناتولی مرکزی واقع شده است. منطقه کاپادوکیه بسیار معروف است. دودکش های پری و تورهای بالن در اینجا گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند.

بهترین زمان برای رفتن به نوشهیر چه زمانی است؟

در ماه‌های تابستان، باران کمتری می‌بارد، اما دما به اندازه‌ای گرم می‌ماند که راحت باشد. در این مدت گردشگران کمتری وجود دارد، بنابراین هزینه های اقامت کمتر است.

نوشهیر کجاست؟

شهری که به نام شاعر معروف ترک نامگذاری شده است. این شهر زمانی Neapolis نامیده می شد و سپس به Nevşehir تغییر نام داد. این شهر در نزدیکی مرکز آناتولی مرکزی قرار دارد. این منطقه به سرزمین دودکش های پریان معروف است.

7. غازی عینتاب

غازی عینتاب، واقع در منطقه جنوب شرقی آناتولی ما، به دلیل ساختارهای تاریخی فراوان، گردشگران زیادی را در طول سال به خود جذب می کند. این شهر که به ویژه به خاطر باقلوا یش شهرت دارد از رتبه نهم وارد لیست ما شد.

Gaziantep
Gaziantep

8. چناق‌قلعه

چناق‌قلعه شهری فوق العاده است که در منطقه مرمره ترکیه واقع شده است. گردشگرانی که به اینجا می آیند لحظات احساسی را تجربه می کنند. این شهر که به خاطر زیبایی های تاریخی و طبیعی خود شناخته شده است، جزو شهرهای دیدنی ترکیه است.

9. آیدین

آیدین شهری فوق العاده در منطقه دریای اژه ترکیه با جمعیتی بالغ بر 1068260 نفر است. 17 منطقه متصل به مرکز شهر وجود دارد. این شهر دارای بافتی است که با ساختارهای تاریخی و زیبایی های طبیعی خود همه را مجذوب خود می کند. در آیدین مکان های زیادی برای بازدید و دیدن وجود دارد. این شهری است که هنگام رفتن به تور اژه باید حتما از آن دیدن کنید.

Aydın
Aydın

10. موگلا

در حالی که موگلا در منطقه دریای اژه ترکیه واقع شده است، برخی از اراضی خود را نیز در منطقه مدیترانه دارد. موگلا بیشتر با گردشگری دریایی به میدان آمده است. بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در طول سال به مناطق مارماریس و بدروم سرازیر می شوند. این شهر که به عنوان مرکز دریا، ماسه و خورشید شناخته می شود، در رتبه هشتم قرار گرفت.

11. شانلی اورفا

شانلی اورفا که ادعا می شود زادگاه حضرت ابراهیم و زمانی شهر بیزانسی ادسا بوده است، همیشه یکی از جالب ترین توقفگاه ها در جنوب شرقی ترکیه بوده است.

در چند سال گذشته، از آنجایی که سایت باستان‌شناسی گوبکلی تپه به روی گردشگری باز شده است، موج جدیدی از بازدیدکنندگان نیز به اینجا سرازیر شده‌اند. این تک‌ساخت‌های نوسنگی که درست در حومه شهر قرار دارند، در سال ۲۰۱۹ به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شدند.

The Pool of Abraham, Sanliurfa

در مرکز شهر، یک موزه باستان‌شناسی جدید و عظیم و کاملاً معاصر، یکی از جذاب‌ترین تجربیات موزه‌ای ترکیه را فراهم می‌کند، و با اختصاص بخش وسیعی از فضای آن به نمایشگاه‌هایی از اهمیت منطقه گوبکلی تپه و منطقه شانلی‌اورفا در تاریخ اولیه بشر، به‌طور کامل سایت را تکمیل می‌کند.

حتی بدون این دو جاذبه توریستی مهم اخیر، شانلی اورفا برای بازدیدکنندگان فراوان است. بازار محله شهر قدیمی محل شلوغی است، جایی که کارگاه‌های صنایع‌دستی سنتی و غرفه‌های بازار در میان کوچه‌های باریک جمع شده‌اند و اکنون حیاط کاروانسراهای قدیمی به‌عنوان کافه‌های فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پارک سرسبز Gölbaşı که از منطقه قدیمی شهر منتهی می شود، در قلب شهر قرار دارد. این منطقه زیارتی بزرگ، با مساجد تاریخی که در مکان‌های مهم برای داستان ابراهیم ساخته شده‌اند، و حوضچه‌های ماهی پر از ماهی کپور مقدس، در مرکز فرهنگ محلی شهر بازی می‌کند.

12. قونیه

موزه مولانا با کاشی‌کاری‌های پرآذین، محل مقبره شاعر و واعظ صوفی قرن سیزدهم، مولانا سلال‌الدین رومی، این پایتخت قدیمی سلجوقیان را به توقفگاه اصلی هر مسافری که از سواحل مدیترانه به سمت شرق می‌رود، تبدیل کرده است.

بیشتر بازدیدکنندگان زمان سفر خود را برای تماشای اجرای دراویش چرخان (دو بار در تابستان، هفته ای یک بار در بقیه سال) در زادگاه این فرقه صوفی مولوی وقت می گذارند.

ارتباط صوفیانه قونیه نام گردشگری خود را به خود اختصاص داده است، اما کارهای زیادی برای انجام دادن به غیر از دراویش وجود دارد. شهر مرکزی مملو از مساجد و بناهای تاریخی باقی مانده از دوران بزرگ قونیه به عنوان پایتخت سلجوقیان در قرن سیزدهم است. برخی از آنها، مانند Karatay Medresesi، با زحمت بازسازی شده و به موزه های جالبی تبدیل شده اند که دستاوردهای هنری دوران سلجوقیان را برجسته می کند.

در خارج از خود شهر، دشت‌های بی‌نظیر اطراف خانه مجموعه‌ای از جاذبه‌هاست که مسافران تاریخ‌اندیش را متقاعد می‌کند که شب دیگری را در شهر بمانند. در بالای فهرست، تپه سکونتگاهی چاتال هویوک قرار دارد، جایی که باستان شناسان یکی از بزرگترین دهکده های دوران نوسنگی جهان را کشف کردند.

13. فتحیه

این شهر کوچک 100000 نفری با محیط دیدنی جلوی بندر خود یکی از محبوب ترین مکان های ترکیه برای بازدید در امتداد سواحل مدیترانه است. فتحیه مقصد اصلی قایق‌رانی است. مجموعه‌ای از فعالیت‌های قایقرانی، از تورهای روزانه گروهی قایق گرفته تا کرایه قایق‌های تفریحی خصوصی چند روزه، ارائه می‌شوند.

Fethiye harbor
Fethiye harbor

بندر در اینجا همچنین نقطه عزیمت برای معروف ترین برنامه سفر قایقرانی ترکیه است: کروز سه شبه آبی، که برخی از بهترین چشم اندازهای ساحلی را در امتداد این ساحل به نمایش می گذارد. اگرچه فتحیه اساساً در مورد آب است، مکان آن نیز برای پرتاب و کاوش در حجم وسیعی از خرابه‌های پنهان در تپه‌های جنگلی سرسبز اطراف بسیار مناسب است.

ویرانه‌های دوره کلاسیک لیسیایی زانتوس و لتون که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند، تنها دو مکان از مکان‌های باستان‌شناسی مهم در فاصله یک روزه هستند. با این حال، اگر صرفاً روی خورشید و دریا تمرکز کرده‌اید، این نزدیک‌ترین پایگاه شهری برای سواحل معروف اولودنیز است، با پاراگلایدر و سفرهای قایق، و دره پروانه‌ها.

14. اسکی شهیر

این مرکز دانشگاهی بزرگ همه چیز درباره فرهنگ کافه‌ها، باغ‌ها و هنر است. پر از انرژی و هیاهوی جوان، اسکی‌شهیر برای خانواده‌های محلی که در تعطیلات آخر هفته تابستان به اینجا سفر می‌کنند، برای گوندولا سواری در رودخانه، پیک‌نیک در پارک‌ها، و قدم زدن در منطقه کوچک شهر قدیمی Odunpazarı به اینجا سفر می‌کنند.

Odunpazarı همچنین جایی است که جدیدترین جاذبه های اسکی شهیر را خواهید دید. گالری هنری OMM (موزه مدرن Odunpazarı) مجموعه‌ای دائمی از هنر مدرن را در خود جای داده است که شامل مجسمه‌ها و اینستالیشن‌ها و همچنین نقاشی‌ها می‌شود و میزبان نمایشگاه‌های موقتی از نام‌های بزرگ در صحنه هنر معاصر است. این مهم ترین گالری هنری خصوصی خارج از استانبول است.

اسکی شهیر قبلا توسط بسیاری از مسافران دور زده می شد، اما خطوط قطار سریع السیر جدید که استانبول را به آنکارا و قونیه متصل میکند، اسکی شهیر (ایستگاهی در هر دو خط) را به ایستگاهی محبوب برای مسافرانی که به داخل کشور می روند تبدیل کرده است.

15. آنتاکیا

آنتاکیا (که اغلب در محلی هاتای نامیده می شود) انطاکیه باستانی است، مرکز اولیه مسیحیت که در آن هر دو سنت پل و سنت پیتر به اولین نوکیشان موعظه کردند.

منطقه پرپیچ و خم شهر قدیمی، با کوچه های سنگفرش، خانه های قدیمی عثمانی، بازارها، و تعداد انگشت شماری کلیسا، برای قدم زدن بی هدف مناسب است. دیگر جاذبه های اصلی آنتاکیا در حومه مرکز قرار دارند.

Church of St. Peter, Antakya, Turkey
Church of St. Peter, Antakya, Turkey

مجموعه هنر موزاییک رومی و بیزانسی در موزه باستان شناسی هاتای تنها با غازی عینتاب در جایگاه جهانی خود رقیب است. علاوه بر موزاییک‌ها، این موزه آثار شگفت‌انگیز عصر برنز را نیز به نمایش می‌گذارد.

در جاده موزه، هم از کلیسای سنت پیتر (یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای جهان) و هم از هتل موزه جدید (باز شده در سال 2019) عبور می‌کنید، که روی بزرگترین طبقه موزاییکی دست نخورده جهان ساخته شده است. یافت.

16. ادیرنه

ادرنه که در مقابل مرزهای بلغارستان و یونان قرار دارد، شهر اصلی ترکیه (گوشه کوچک شمال غربی ترکیه که در داخل اروپا قرار دارد) است. زمانی که شهر رومی آدریانوپل و بعدها پایتخت امپراتوری عثمانی بود (محمت دوم فتح قسطنطنیه را از اینجا آغاز کرد)، ادرنه تاریخ طولانی و بزرگی دارد که می توان آن را در معماری امپراتوری حفظ شده که هنوز در شهر مرکزی آن پراکنده است، نگاه کرد.

مهمترین جاذبه توریستی شهر، مسجد سلیمیه ادرنه است که به عنوان بهترین نمونه از معماری مسجد ساخته شده توسط معمار مشهور عثمانی سینان شناخته می شود. با این حال، هر بازدید کننده ای که به تاریخ علاقه مند است، در ادرنه، با انبوهی از مساجد و بناهای تاریخی دوران عثمانی، کارهای دیگری برای انجام دادن پیدا می کند. موقعیت ادیرنه آن را به یک توقف مناسب در مسیر زمینی بین استانبول و بلغارستان یا شمال یونان تبدیل کرده است.

17. آماسیا

آماسیا بین صخره‌های مرتفع فشرده شده و رودخانه یشیل ایرماک از مرکز آن می‌پیچد. آماسیا اگرچه امروزه شهری آرام و کوچک است، زمانی پایتخت پادشاهی پونتوس بود و بعدها در دوران رومیان شهر، زادگاه استرابون، جغرافیدان مشهور رومی بود.

Traditional Ottoman wooden houses along the Yesilirmak River in Amasya

ممکن است جاذبه های توریستی بزرگ یا کارهای مهمی در داخل شهر وجود داشته باشد، اما آماسیا با فراهم کردن محیط و فرصت های فراوان برای تماشای مناظر این واقعیت را جبران می کند.

در کنار رودخانه قدم بزنید، جایی که گروهی از عمارت‌های چوبی حفاظت‌شده عثمانی در کرانه شمالی قرار گرفته‌اند، با مقبره‌های پادشاهان پونتیک که در صخره‌ای رو به جلو بریده شده‌اند، و سپس به سمت بقایای اندک قلعه بروید، که روی قله صخره قرار گرفته‌اند تا مناظری را در سراسر آن مشاهده کنید. دره

در خود شهر مرکزی، بازدید از مسجد سلطان بایزید دوم قرن پانزدهمی را با فضای داخلی که از لحاظ عظمت با مساجد امپراتوری استانبول رقابت می کند، از دست ندهید.

18. قارص

قارص نزدیک‌ترین پایگاه به ویرانه‌های آنی، یکی از سایت‌های میراث جهانی یونسکو است. بیشتر مسافرانی که به سمت محوطه باستانی می روند یک شب را در قارص می مانند. سبک منحصر به فرد  قارص به دلیل اشغال این شهر توسط روسیه در قرن نوزدهم است. این شهر با استفاده از سنگ تراشیده شده به شکل ساختمان ساخته شده است. جاده ها به صورت شبکه ای چیده شده بودند.

گوشه شمالی شهر خانه تعداد انگشت شماری از بناهای تاریخی است. ابتدا به مسجد کمبت (Kümbet) که در اصل کلیسای رسولان ارمنی متعلق به قرن دهم بود، بروید و سپس به سمت قلعه قارس بروید و مناظری از شهر و حومه اطراف آن را ببینید.

19. چشمه

چشمه شهری باستانی در ترکیه است. به خاطر قلعه و سواحلش به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته شده است. یافته های باستان شناسی زیادی در اطراف شهر وجود دارد. چشمه یک شهر تفریحی ترکیه در غرب ازمیر، در دریای اژه است. قلعه Çeşme، یک قلعه نظامی بازسازی شده، مشرف به بندر است. اکنون موزه باستان‌شناسی چشمه با نمایش‌هایی از نیم‌تنه‌های مرمری، سکه‌های فلزی و آثار باستانی حفاری‌های اطراف در آن قرار دارد. در سمت شرق شبه جزیره Çeşme، ساحل شنی Ilica، با چشمه های گرم گوگرد گرم قرار دارد. در اطراف Çeşme، آب های شفاف و مکان های غواصی قابل دسترسی وجود دارد.

Çeşme City

20. بدروم

بدروم که زمانی دهکده ماهیگیری دنج با تنها چند هزار نفر جمعیت بود، در نیم قرن گذشته یک رنسانس را تجربه کرده است که این جامعه زمانی خواب آلود را به یکی از محبوب ترین مناطق تفریحی ترکیه تبدیل کرده است. نویسندگان، روشنفکران، هنرمندان و موسیقی‌دانان مدت‌هاست که این شهر در دریای اژه را خانه یا خانه دوم می‌نامند، که صحنه‌های فرهنگی پر جنب و جوشی را به خود جلب می‌کند که تنها با زندگی شبانه این شهر مشابهت دارد. سواحل بادگیر و آب های پر زرق و برق، پس زمینه ای را برای اقامت عالی در ساحل فراهم می کند.

منبع: TurkiyeTraveler.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.