رژیم غذایی دوکان

رژیم غذایی دوکان (dukan diet) بر اساس محاسبه میزان پروتئین به جای محاسبه کالری دریافتی پیش می رود. این رژیم یک برنامه غذایی عالی برای کاهش وزن است و کالری های آن در قیاس با رژیم دارای کربوهیدرات بالا، به طرز قابل توجهی پایین تر است.

کربوهیدرات ها از منابع انرژی مورد علاقه بدن انسان هستند و با کاهش دریافتی از این منابع، بدن شروع به سوخت و ساز از چربی های اندوخته می کند. پیروان رژیم دوکان ادعا می کنند که می توان با رعایت این رژیم در هفته اول 10 پوند از دسته داده و در هفته بعدی به 2 تا 4 پوند کاهش وزن دیگر دست یافت.

رتبه رژیم غذایی دوکان در U.S.News

رتبه رژیم غذایی دوکان در U.S.News، معادل 41 است و به نظر می رسد که آخرین رتبه را به دست آورده است.

  • رتبه در میان بهترین رژیم های غذایی: معادل 41
  • رتبه در میان بهترین رژیم های کاهش وزن: معادل 31
  • رتبه در میان بهترین رژیم های تجاری: معادل 13
  • رتبه در میان بهترین رژیم های دیابت: معادل 38
  • رتبه در میان بهترین رژیم های سالم: معادل 40
  • رتبه در میان بهترین رژیم های کاهش وزن سریع: معادل 18
  • رتبه در میان بهترین رژیم های قلب سالم: معادل 41
  • رتبه در میان بهترین رژیم های غذایی ساده: معادل 39

رژیم غذایی دوکان چیست؟

در این رژیم غذایی، باید خود را برای قوانین زیادی آماده سازید. تمام چهار فاز رژیم غذایی دوکان؛ مملو از بایدها و نبایدها است و حتی کوچکترین لغزش از قوانین نباید صورت بگیرد. در این رژیم از برنامه غذایی معمولی خود به یک رژیم با پروتئین کم وارد شده و سپس در مرحله بعدی روزهایی را به سبزیجات اختصاص می دهید.

در مرحله سوم نیز که به تثبیت اختصاص می یابد، اجازه اضافه کردن غذاهای بیشتری را دارید. در مرحله آخر نیز که به تثبیت دائمی شهرت دارد، برنامه غذایی متنوعی و گسترده ای خواهید داشت.

هزینه برنامه غذایی Dukan

پروتئین های حیوانی، سبزیجات و لبنیات گران قیمت هستند و قرار است در این رژیم به میزان زیادی از این گروه مواد غذایی دریافت کنید.

رژیم غذایی دوکان چقدر در کاهش وزن خوب است؟

نمی توان به طور قطعی به این سوال پاسخ داد، زیرا هیچ گونه تحقیقات بالینی جدی در خصوص آن صورت نگرفته است. اما یک نظرسنجی آنلاین در سال 2010 میلادی بین 1525 نفر صورت گرفت که نشان می داد این رژیم پس از دو مرحله اول، به اندازه 15 و 10/7 پوند کاهش وزن ایجاد خواهد کرد.

آیا رژیم غذایی دوکان آسان است؟

چقدر قوانین را دوست دارید؟ اگر با دنبال کردن قواعد و قوانینی خاص مشکل ندارید، این رژیم غذایی برایتان چندان سخت نخواهد بود. اگر چه فازهای رژیم غذایی دوکان کوتاه هستند، اما آن ها را به شدت سختگیرانه و دارای مقررات خاص خواهید یافت. بنابراین باید اراده محکمی در طول این رژیم از خود نشان دهید.

البته دستور آماده سازی غذاها نیز فراوان هستند و می توانید با مراجعه به آن ها، تنوع بالایی برای خود ایجاد کنید. شما طی این رژیم امکان غذا خوردن این رستورانی را خواهید داشت، اما به خاطر داشته باشید که مصرف الکل به ویژه در فازهای ابتدایی ممنوع است.

همیشه می توانید از منابع آنلاین و انجمن های وابسته به این رژیم برای دریافت راهنمایی ها و دستورالعمل ها بهره مند شوید.

اگر به دنبال ایجاد طعم خوب برای غذاهای خود هستید، از گیاهان و ادویه ها به عنوان طعم دهنده اضافه کرده و بدانید که مسئولیت طعم را کاملا وابسته به خود شما است.

تمرینات ورزشی در رژیم دوکان

تمرینات ورزشی در این رژیم ضروری شناخته شده اند. پیاده روی بهترین تمرین ورزشی است که در این رژیم انتظار داریم. 20 دقیقه پیاده روی در روز برای ابتدا، 30 تا 60 دقیقه در مرحله کروز و 25 دقیقه در فاز تثبیت دائمی ایده آل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

منبع https://health.usnews.com/best-diet/dukan-diet
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.