چای های لاغری

چای ها جز محبوب ترین نوشیدنی ها در دنیا و مخصوصا ایران هستند. چای ها را در تنوع بی نظیری می توان تهیه کرد، که هر کدام از آن ها نظیر چای سبز، چای سیاه، چای سفید و غیره دارای خواص بخصوصی هستند. در این میان بعضی از چای ها با عنوان چای لاغری، در روند کاهش وزن می توانند به طور چشم گیری موثر باشند. چند و چون در این مطلب، لیستی از 10 نوع چای لاغری مختلف، به همراه کاربرد و مزایای آن ها در مسیر کاهش وزن را، برای شما آماده کرده است.

10 نوع چای لاغری که برای لاغری عالی هستند

1. چای سفید

این چای لاغری طعم ملایم و بی نظیری دارد، اما وقتی به چربی ها می رسد، سرسخت و بی رحم خواهد بود. طبق مطالعات انجام شده، عصاره چای سفید به دلیل برخورداری از مقادیر فراوان آنتی اکسیدان، به تجزیه سلول های چربی کمک کرده، و مانع از انباشت بافت های چربی می شود.

چای سفید

2. چای سبز

چای لاغری بعدی، چای سبز است. ترکیب کافئین و آنتی اکسیدان موجود در چای سبز، در کاهش و تثبیت وزن به شما می کند. کافئین چای سبز کمتر از سیاه است، بنابراین می توانید در هر زمانی از روز، بدون نگرانی از اثرات آن بر خواب شبانه، چای بنوشید.

3. چای یربا ماته

این چای لاغری، که حاوی محرک های شیمیایی نظیر کافئین، تئوفیلین و تئوبرومین است، اولین بار از شاخ  و برگ های گیاهی به نام یربا ماته (Yerba Mate) در امریکای جنوبی به دست آمده است. طبق مطالعات انجام شده، افرادی که چای یربا ماته مصرف کرده اند، نسبت به کسانی که از این چای استفاده نکرده اند، سطح قند خون پایین تری دارند. علاوه بر این، بر اساس تحقیقات مجله BMC، افراد دارای اضافه وزن که از مکمل های یربا ماته در طی 12 هفته استفاده کرده بودند، گزارش دادند که با مصرف این مکمل در مقابل داروهای لاغری بی اثر، چربی بیشتری از دست داده اند.

همچنین یربا ماته می تواند یک جایگزین مناسب و بدون تلخی برای قهوه باشد. بنابراین می توانید از آن به عنوان چای صبح خود استفاده کنید.

چای یربا ماته

4. چای اولانگ

برگ های چای لاغری اولانگ تمایل کمتری به اکسید شدن دارند، به همین دلیل دم کرده آن ها نسبت به چای سیاه کمرنگ تر است، و طعمی ملایم، اما قوی دارد. چای اولانگ در سوزاندن چربی ها به بدن کمک می کند. طبق تحقیقاتی که در چین انجام شد، افراد چاق و دارای اضافه وزنی که از چای اولانگ به مدت شش هفته حدود 2 تا 3 بار استفاده کرده بودند، بیشتر از یک کیلوگرم از وزن، و 12 درصد از چربی شکم خود را از دست دادند. همچنین این افراد در پایان تحقیق، کلسترول و گلیسیرید سالم تری داشتند.

5. چای سیاه

این چای لاغری، احتمالا یکی از محبوب ترین چای ها می باشد، که از بدن در برابر دیابت نیز محافظت می کند. دانشمندان به تازگی دریافته اند، که چای سیاه به جلوگیری از افزایش وزن در رژیم های پر چرب کمک می کند. زیرا در روند هضم غذا، مانع جذب چربی ها می شود. هرچند که این تحقیقات مقدماتی هستند، اما چای سیاه دارای ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول ها می باشد، که می توانند در جلوگیری از جذب چربی ها موثر باشند.

لاغری به مصرف چای سیاه

6. چای نعنا فلفلی

هنگامی که این چای لاغری خوشبو را می نوشید، عمیق و طولانی آن را استشمام کنید. طبق تحقیقات مقدماتی انجام شده، افرادی که عطر تازه و شیرین نعنا را، 2 تا 5 ساعت در روز استنشاق می کنند، تمایل کمتری به خوردن کالری و شیرینی دارند. به نظر می رسد که عطر نعنا، راهی قدرتمند و خوش طمع در از بین بردن گرسنگی می باشد. خوشبختانه، بر خلاف آب نبات های نعنایی، چای نعنا بدون کالری است.

7. چای ماچا

این چای لاغری از برگ های چای سبز ساییده شده ساخته می شود، و هنگامی که شما چای ماچا را در آب داغ حل می کنید، در واقع تمام برگ های چای سبز را مصرف می کنید. و این یعنی یک مقدار خیلی زیاد از آنتی اکسیدان! بعضی از تحقیقات نشان داده اند، که یک بار نوشیدن چای ماچا به اندازه 137 بار نوشیدن چای سبز سنتی، در افزایش سوخت و ساز بدن نقش دارد. اگر چای ماچا شما خیلی تلخ بود، می توانید آن را با شیر ترکیب کرده، و با عسل شیرین کنید، تا یک چای ماچا لاته بی نظیر داشته باشید.

چای لاغری چای ماچا

8. چای زنجبیل

زمان هایی که به طعم های تند و تیز تمایل پیدا می کنید، یک فنجان چای لاغری زنجبیل دم کنید. خوردن این ریشه های خوشمزه، موجب کاهش التهاب و بهبود فشار خون می شود. افرادی که از چای زنجبیل در صبحانه خود استفاده می کنند، احساس گرسنگی کمتر و سیری بیشتری را خواهند داشت.

چای زنجبیل

9. چای رازیانه

برخی از خوراکی ها مانند رازیانه، میزان ملاتونین – هورمونی که به شما کمک می کند تا شب ها به خواب بروید – را در بدن افزایش می دهد، همچنین بر طبق تحقیقات، می تواند از افزایش وزن جلوگیری کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. ممکن است شما هم جز کسانی باشید که طعم چای رازیانه را به تنهایی دوست ندارند، مخصوصا اگر به استفاده از شیرین کننده ها تمایل نداشته باشید. در این صورت می توانید یک چای لاغری از ترکیب نعنا فلفلی و رازیانه تهیه کنید.

10. چای بابونه

دلایل متعددی وجود دارد تا شما به گفته ی کارشناسان خواب عمل کنید، و شب ها قبل از خواب یک فنجان از این چای لاغری بنوشید. یکی از آن دلایل این است که، بابونه می تواند بعد از یک روز شلوغ و پر از استرس شما را آرام کرده، و ذهن و بدن را برای خواب شبانه آماده کند. دلیل دوم این است که، بابونه یک گیاه بدون کافئین است، بنابراین شما را بی خواب نمی کند. و سومین دلیل این که، بابونه دارای خواص دارویی خاصی از فلاونوئیدها می باشد، که فعالیت های سیستم عصبی را آرام کرده، تا شما بدون نگرانی به خواب بروید. از آنجایی که یک خواب کامل شبانه با وزن و بدن سالم در ارتباط است، بنابراین نوشیدن چای بابونه قبل از خواب، می تواند یک عادت خوب برای سایز دور کمر شما باشد.

چای بابونه از انواع چای های لاغری

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.