سامسونگ Galaxy A51

سامسونگ گلکسی A51 یک گوشی میان‌رده با قیمت بسیار مناسب است که امکانات گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت را داراست. صفحه نمایش بزرگ، ظرفیت باطری و دوربین کمیاب و قیمتی مناسب، این گوشی را به انتخابی خوب بدل می‌کند.

اطلاعات تخصصی سامسونگ Galaxy A51

دوربین و باطری سامسونگ Galaxy A51

ممکن است قیمت نهایی این گوشی کاملا به صرفه باشد اما به این معنی نیست که تغییرات اعمال شده در دوربین محصول ناچیز هستند. دوربین جلویی سلفی با کیفیت ۳۲ مگاپیکسل، یکی از بهترین‌ دوربین‌های سلفی است در حالی‌ که دوربین ۴تایی پشتی که همگی در کنار هم به صورت حفره‌ای سیاه و مکعبی چیده شده‌اند هم به همان خوبی است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است و با یک لنز ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض و زاویه دید ۱۲۳ درجه، یک میکروسنسور ۵ مگاپیکسلی با عمق زیاد ترکیب می‌شود.

این مشخصات، دوربین گوشی گلکسی A51 را به دوربینی با انعطاف زیاد برای عکاسی در شرایط مختلف بدل کرده که به همراه سنسور‌های با زاویه دید عریض توانایی عکاسی از جزئیات را دارد. سامسونگ به توانایی ثبت عکس هایی از اجسام در زاویه‌ای بسیار نزدیک که منجر به محو شدن پس‌زمینه و برجسته‌سازی تارگت عکاسی می‌شود عنوان Live Focus داده است. پس از ثبت چند تصویر و تست دوربین این گوشی، نتایج بسیار خوب به نظر رسیدند که البته به خوبی تست دوربین گلکسی A71  که دوربین اصلی قدرتمندتری دارد نبود.

باطری گوشی از نوع ۴۰۰۰ mAh است و برای یک گوشی با قیمت نهایی A51 بسیار عالی به حساب می‌آید و منجر به عمر و کارکرد عالی باطری این محصول می‌شود.

دوربین و باطری سامسونگ Galaxy A51
دوربین و باطری سامسونگ Galaxy A51

طراحی و صفحه نمایش سامسونگ Galaxy A51

سامسونگ گلکسی A51 گوشی جذابی با صفحه نمایش بزرگ است که بدنه‌ی پشتی آن طراحی چشم‌نوازی دارد. با وجود صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی، بدنه‌ی گوشی بسیار باریک است و کار کردن با آن تنها با استفاده از یک دست بسیار آسان است. هرچند کسانی که گوشی‌های کوچکی داشته‌اند ممکن است از لحاظ اندازه، کمی برای آن‌ها بزرگ باشد اما در عوض صفحه نمایشی با ابعاد  ۱۵۸٫۵ X73.6 X 7.9  میلی متر را تنها با وزن ۱۷۲ گرم تجربه خواهند کرد.

دکمه‌های صدا و روشن/ خاموش کردن گوشی به خوبی در سمت راست گوشی جانمایی شده‌اند. کسانی که علاقه‌مند به فایل‌های صوتی و استفاده از هدفون در هنگام گوش دادن به این نوع فایل‌ها هستند می‌توانند از جک ۳٫۵ میلی‌متری در قسمت پایینی گوشی استفاده کنند. با وجود اینکه در زیبایی به پای گوشی‌های سری Note 10 و  S10نمی‌رسد اما باز هم گوشی بی‌نظیری است و مطمئنا محصول بی‌ارزشی به حساب نمی‌آید. مسئله‌ای که در ساخت این گوشی در نظر گرفته نشده است، فناوری IP است.

به این معنی که گوشی شما ضدغبار و ضد‌آب نیست. می‌توانید از میان ۴ رنگ ارائه شده برای این گوشی یعنی آبی، سفید، صورتی و مشکی یکی را انتخاب کنید. ( ممکن است همه‌ی رنگ‌ها در محل فروشگاه شما موجود نباشد )

صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی گوشی با کیفیت فول اچ دی و از نوع Super AMOLED برای نمایش زنده و واضح رنگ‌ها است. جزئیات به خوبی نمایش داده می‌شوند. شرکت سامسونگ تمامی تلاش خود را برای تعبیه کوچک‌ترین دوربین ممکن، مشابه دوربینی که در مدل گلکسی Note 10 Lite شاهد آن بودیم، در جلوی این محصول کرده است. در حالی که درگاه دوربین در برادر بزرگتر این محصول یعنی A71 فضای بیشتری را به خود اختصاص داده بود.

عملکرد و مشخصات کلی سامسونگ Galaxy A51

سامسونگ گلکسی A51 به وسیله‌ی یک چیپ معمول از نوع octa-core  و رم  ۴GB کار می‌کند. (‌ این مشخصات در مدل A71 قوی‌تر بودند و رم داخلی نیز در بعضی مناطق فروش ممکن است به ۶GB و ۸GB ارتقا یابد )‌

مشخصات فوق برای اجرای سیستم عامل اندروید ۱۰ کافی هستند اما گلکسی A51 نتوانسته است به قدرت اجرای فوق العاده برنامه‌ها در گوشی‌های هوشمند رده بالای سامسونگ برسد. حافظه داخلی ارائه شده برای این محصول در دو نوع ۶۴ GB و ۱۲۸GB است و در بعضی مناطق فروش با ارائه تنوعی بیشتر برای انتخاب کاربران و به وسیله درگاه حافظه جانبی تا ظرفیت ۵۱۲GB را پشتیبانی می‌کند. به طور خلاصه، فضا کم نمی‌آورید. سنسور اثر انگشت نیز در صفحه نمایش این محصول تعبیه شده است و به علاوه‌ی آن امکان باز کردن گوشی با سنسور تشخیص چهره نیز در دسترس کاربران قرار داده شده است.

عملکرد و مشخصات کلی سامسونگ Galaxy A51
عملکرد و مشخصات کلی سامسونگ Galaxy A51

گوشی گلکسی A51 ترکیبی مناسب از قیمت و امکانات خوب به نظر می‌رسد و گوشی همراه هوشمندی است که در سال جاری نظرها را به خوب جلب خواهد ساخت. این محصول، همچنین، می‌تواند نماینده گوشی‌های مقرون به صرفه‌ی سامسونگ باشد. تنها دلیلی که می تواند مانع خرید این گوشی شود این است که با در نظر گرفتن سرعت عملکرد برادر بزرگتر یعنی A71 ممکن است کمی به شک بیفتید.

نقاط قوت سامسونگ مدل Galaxy A51:

  • دوربین عالی و ظرفیت باطری بالا
  • 4 دوربین فوق‌العاده

نقاط ضعف سامسونگ مدل Galaxy A51:

  • ضد‌آب نیست
  • شارژر بی‌سیم ( وایرلس ) ندارد

رتبه‌ جهانی سامسونگ Galaxy A51

  • طراحی – 9
  • عملکرد – 8
  • قابلیت‌ها – 8/1
  • ارزش خرید – 9
  • نمره نهایی 8/5

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.