سوغاتی تبریز

آیا شما نیز به دنبال خرید بهترین و مشهورترین سوغات تبریز هستید؟ آیا می دانید که بهترین سوغاتی ها و صنایع دستی تبریز را از کجا می توانید تهیه و خریداری کنید؟ با ما تا آخر مطالب این مقاله همراهی کرده و اطلاعات بسیار جالبی را در خصوص بهترین سوغاتی ها و صنایع دستی تبریز به دست آورید.

6 بهترین سوغاتی تبریز و صنایع دستی تبریز

1. آجیل اولین و بهترین سوغاتی تبریز

امروزه بسیاری از گردشگران و مسافران به دنبال خرید و استفاده از بهترین و بی نظیرترین سوغات تبریز هستند چرا که هر گردشگری دوست دارد تا از مقصد بازدیدی خود، بهترین سوغات تبریز را برای دوستان و نزدیکان خود به ارمغان بیاورد. شما نیز می توانید با آشنایی کافی در مورد برخی از این سوغاتی، خرید یکی از بهترین و بی نظیرترین آن را در اولویت های خود قرار دهید.

از مهمترین سوغاتی ها و صنایع دستی تبریز می توان به آجیل این شهر اشاره کرد که یکی از مرغوبترین و باکیفیت ترین آجیل کشورمان را می توانید در این شهر مشاهده کنید که امروزه آجیل تبریزی جهانی شده و به کشورهای مختلف نیز صادر می شود. توجه داشته باشید که صادرات آجیل به زمان قاجاریه باز می گردد و شما می توانید مخلوطی از مغز بادام، پسته، بادام کاغذی و بادام هندی را در این آجیل پیدا کنید. قیمت آجیل نیز بسته به تنوع آن دارد و گردشگران می توانند با توجه به بودجه در اختیار خود یکی از بهترین انواع این آجیل را تهیه و خریداری کنند.

سوغات تبریز
آجیل سوغاتی تبریز

2. باقلوا از بی نظیرتین سوغات تبریز

از دیگر بهترین و بی نظیرترین سوغات تبریز می توان به باقلوا اشاره کرد که این شیرینی از قدیمی ترین و مشهورترین شیرینی های این شهر بوده و شهر تبریز توانسته است آن را در لیست بهترین سوغاتی خود جای دهد. در نظر داشته باشید که باقلوا در کشور ترکیه نیز از شهرت بالایی برخوردار بوده و شما می توانید باقلواهایی بسیار متنوعی که از مغز پسته و گردو تهیه می شود را در ویترین بسیاری از شیرینی فروشی های این شهر تماشا کنید.

اگر دوست دارید تا یکی از شیرین ترین و لذیذترین سوغاتی ها و صنایع دستی تبریز را تهیه و خریداری کنید می توانید این فرصت را از دست ندهید و از جای مطمئن تازه ترین و خوشمزه ترین این شیرینی را تهیه نمایید. امروزه علاوه بر تبریز در بسیاری از شهرهای استان آذربایجان شرقی می توانید شاهد پخت و تهیه این شیرینی باشید که البته هیچ کدام از این باقلواها به خوشمزگی باقلوای شهر تبریز نخواهد بود.

3. قرابیه

قرابیه از دیگر سوغاتی ها و صنایع دستی تبریز است که یکی از مقوی ترین و لذیذترین شیرینی ها بوده و از قیمت بسیار بالایی نیز برخوردار است به طوری که شما می توانید برای نزدیک ترین آشناها خود آن را تهیه و خریداری کنید. این شیرینی از طعم بسیار لذیذی برخوردار است و همین امر نیز سبب شده است تا امروزه اسم آن را در لیست مشهورترین سوغاتی ها و صنایع دستی تبریز مشاهده کنیم.

قرابیه از تخم مرغ، شکر، وانیل و مغز پسته و خلال بادام تهیه و آماده می شود که برای پخت آن بایستی هنر کافی را داشته باشید که لذت واقعی آن حفظ شود. این شیرینی در میان مردم این شهر نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده به طوری که در بسیاری از مهمانی ها و دورهمی های خود، خرید و سرو قرابیه را در اولویت های خود قرار می دهند.

قرابیه سوغات تبریز
قرابیه از سوغات های تربرزی

4. فرش و قالی تبریز سوغات لوکس تبریزی

از دیگر مهمترین سوغاتی ها و صنایع دستی تبریز می توان به قالی و فرش این شهر اشاره کرد که قدمت آن به زمان تیموری و صفویه باز می گردد و شما می توانید فرش تبریز را در بسیاری از کشورهای جهان نیز مشاهده کنید. استفاده از طرح های گل و بوته ای، ترنج، سجاده ای و نقش گل عباسی در فرش های تبریزی، زیبای به خصوص را به این فرش ها داده است. شما نیز می توانید با توجه به علاقه و بودجه در اختیار خود، یکی از بهترین و بی نظیرترین این محصولات را تهیه و کرده و آن را خریداری کنید.

امروزه بسیاری از تابلو فرش های بسیار از خانه ها را فرش های تبریزی تشکیل داده است و هنرمندان بسیار خوش ذوقی با حوصله تمام این فرش ها را بافته و آن را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند. همچنین مردم این شهر نیز خرید و استفاده از فرش را در جهیزیه فرزندان خود، در اولویت قرار داده و بودجه زیادی را نیز برای این امر خرج می کنند. 

5. ورنی بافی

ورنی از دیگر مشهورترین سوغاتی ها و صنایع دستی تبریز است که بسیاری از افراد با آن آشنا نیستند. ورنی های عرضه شده در بازارهای مختلف این شهر توسط عشایر تهیه و آماده می شود. شما نیز می توانید یکی از بهترین این ورنی را با توجه به علاقه خود تهیه و خریداری کرده و آن را در منزل خود مورد استفاده قرار دهید تا با هر تماشای آن یاد سفر بی نظیرتان به شهر تبریز باشید. مقاومت و کیفیت این ورنی ها نیز بسیار بالا بوده و می توانید به مدت چند دهه مورد استفاده قرار دهید.

ورنی بافی سوغات تبریز
ورنی بافی سوغاتی خاص تبریز

6. قلم زنی

از دیگر بی نظیرترین سوغاتی ها و صنایع دستی تبریز می توان به قلم زنی اشاره کرد که بر روی فلزات بسیار زیادی این هنر اجرا شده و آثار بسیار باشکوهی خلق می شود. قلم زنی در کشورمان بر اساس دو سبک است که اولی مربوط به سبک تبریزی و دومی نیز سبک اصفهانی است. در سبک تبریزی از فشار دست استفاده شده و در سبک اصفهانی از چکش برای قلم زنی استفاده می کنند. همین امر نیز سبب شده است تا نقوش برجسته در سبک تبریزی از عمق کمتری نسبت به نقوش سبک اصفهانی داشته باشد. ظریف و کم عمق بون قلم زنی ها تبریز از مهمترین ویژگی های آن است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.